Każdy przedsiębiorca chce, by jego firma była rozpoznawalna na rynku i, co najważniejsze, by była kojarzona pozytywnie. Osoby prowadzące działalność gospodarczą w tych celach wykorzystują różnorodne narzędzia. Jednym z nich jest dość niepozorna rekomendacja. Na czym polega i jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwu? Wyjaśnimy poniżej.
Rekomendacja jako forma promocji
Pojęcie rekomendacji zostało wyjaśnione w słowniku języka polskiego i w skrócie oznacza wydaną pozytywną opinię o kimś. Część przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku korzysta z rekomendacji jako nienachalnej formy promocji firmy. Jednak znaczna większość nie bierze pod uwagę tego typu rozwiązania przy tworzeniu strategii promocyjnych. A szkoda, bo wbrew pozorom jest bardzo tania.
Dobrze obsłużeni klienci - na prośbę przedsiębiorcy lub z własnej inicjatywy - z pewnością zechcą wystawić mu pozytywne referencje, które następnie można zamieścić na stronie internetowej firmy.
Udostępnione korzystne opinie dotyczące współpracy z danym przedsiębiorcą mogą w przyszłości przynieść wymierne korzyści w postaci większego grona klientów, a co za tym idzie - większej liczby zamówień.
Programy rekomendacyjne
Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie programów rekomendacyjnych, w ramach których klienci zostaną nagrodzeni (rabatem, upustem, dodatkową usługą/towarem) za udzieloną rekomendację. Z pewnością tego typu działania zachęcą zadowolonych klientów do wydawania referencji.
Zdobycie rekomendacji wymaga od przedsiębiorcy cierpliwości i wysiłku, ale korzyści dzięki niej uzyskane mogą być spore. Dlatego naprawdę warto zastanowić się nad zastosowaniem takiej, a nie innej formy promocji.