Reklama wielkoformatowa to sprawdzony sposób na wzmocnienie wizerunku swojej marki. Dlaczego? Zwraca uwagę, przyciąga wzrok, zapada w pamięć, pracuje 24 godziny na dobę - 7 dni w tygodniu, a czasem nawet przenosi się ze świata offline, do tego w online, bo nierzadko o dobrej reklamie wielkoformatowej mówi się całymi dniami w social media. Ale - musi się tu znaleźć jakieś “ale”. ALE nie każda reklama wielkoformatowa to gotowy przepis na sukces. Wręcz nie ma nic gorszego, niż wykorzystanie dużej powierzchni, by stworzyć reklamę nijaką, bez pomysłu, licząc jedynie na to, że rozmiar ma znaczenie. I choć rzeczywiście reklama wielkoformatowa, nawet ta bez pomysłu, przyciągnie wzrok - to lepiej nie wychodzić z założenia, że “nieważne jak, byleby mówili”. Dlatego, jeśli przygotowujesz się do nowej kampanii reklamowej, w której chcesz wykorzystać reklamy wielkoformatowe - zrób to z pomysłem!
Reklama wielkoformatowa - szerokie spektrum możliwości
Reklama w wielkim formacie, to jedna z najbardziej imponujących rodzajów reklamy outdoorowej. O tym, dlaczego wielkoformatowe reklamy są skuteczne, wiadomo nie od dziś. Duża powierzchnia ekspozycji, ciekawa kreacja, niemożliwość jej pominięcia, czy praktycznie 0% na jej zablokowanie sprawiają, że wiele firm powinno pochylić się nad takim rozwiązaniem przy planowaniu promocji swojej firmy. Co równie ciekawe - istnieje przekonanie, że reklama wielkoformatowa to ogromny koszt i jest to forma zarezerwowana dla największych marek. Otóż - nie do końca tak jest. Oczywiście reklama w wielkim formacie w centrum dużego miasta to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych, ale istnieją też rozwiązania znacznie tańsze. Co więcej - tak jak wspomniano na początku tego tekstu, dobrze przygotowana reklama wielkoformatowa bardzo często omawiana w social mediach przynosi jeszcze więcej zysku i widoczności. Dlatego tak ważne jest, by przygotować ją w odpowiedni, kreatywny sposób. Udowadniając, że dobra reklama wielkoformatowa nie musi kosztować milionów przygotowaliśmy kilka, ciekawych rozwiązań, które przeszły do historii reklamy!
Reklama wielkoformatowa - legendarne i niedrogie kampanie
Gra o Tron i cień smoka
Kiedy nadchodziła premiera trzeciego sezonu Gry o Tron, serial był już znany na wszystkich szerokościach geograficznych naszego globu. Mimo popularności, twórcy nie zatrzymali się w kampanii promocyjnej. Dzięki czemu na tygodnie przed premierą, fani serialu mieli nie lada gratkę podziwiając kolejne niezwykłe kreacje reklamowe. Jeśli przeszło Ci przez myśl “no tak, oni mogą sobie pozwolić na kreatywną kampanię, przecież ich budżet reklamowy to roczne przychody mojej firmy” - to jest w tym prawda, ale… nie do końca! Bo rzeczywiście budżet reklamowy takiego serialu jest do pozazdroszczenia, niemniej jednak reklama, o której wtedy mówił cały świat - a i nadal służy za dobry przykład - nie jest wynikiem wydanych milionów, lecz świetnego pomysłu! Sama realizacja tej kampanii kosztuje dokładnie tyle, co każda inna reklama wielkoformatowa.
Nietypowa reklama ubezpieczeń - Nationwide Insurance
Czy reklama ubezpieczenia musi być nudna? Nie musi! Wystarczy odrobina kreatywności, nośnik wielkoformatowy i trochę bałaganu w roli głównej, a o tej reklamie będzie mówić pół świata. Firma ubezpieczeniowa Nationwide Insurance do reklamy swoich usług podeszła nieszablonowo - i całe szczęście! Takie działania to prawdziwa inspiracja do myślenia “out of the box”. Taka reklama przemawia do wyobraźni i co więcej - udowadnia, że reklama kreatywna nie jest zarezerwowana jedynie dla młodzieżowych, śmiesznych marek
Źródło: Agencja Maclaren McCann
Reklama społeczna, która daje do myślenia.
Niedawno w naszym kraju głośno zrobiło się o kampanii zwracającej uwagę na bezpieczną jazdę hulajnogą. Dlaczego zrobiło się o niej głośno? Ponieważ jej wykonanie przypomina pracę z lekcji plastyki w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Na wyświetlanej w Warszawie kampanii nie pozostawiono suchej nitki - reklama nie uczy, jej przekaz nie wybrzmiewa, a sama kreacja najzwyczajniej szpeci miasto. Nie chcąc skupiać się na tym jak kampanii nie robić, przygotowaliśmy przykład podobnej kampanii społecznej, która naprawdę daje do myślenia i działa na wyobraźnię.
DHL i czyli paczka dobrych pomysłów!
Kolejnym przykładem świetnej i niskokosztowej reklamy jest przykład kreacji DHL. Takiej reklamy po prostu nie da się nie zauważyć. Kreatywnie “opakowany” nośnik reklamowy może służyć za reklamę całej masy produktów, stworzenie takiego formatu jest niewiele droższe niż tradycyjna forma reklamy, a zapewniamy - przyniesie efekt znacznie bardziej spektakularny niż tradycyjna reklama.
Źródło: Ogilvy
Wielki format to nie tylko reklama
Nośniki wielkoformatowe nie służą jedynie komunikacji reklamowej. Jest to doskonały nośnik do wyrażenia emocji, zwrócenia uwagi na ważne sprawy, czy wyrażenie swojego sprzeciwu - jak w przypadku wielkiego formatu, który powstał z inicjatywy jednego z klientów agencji ZnajdźReklamę.pl po wybuchu wojny w Ukrainie. Tę niezwykłych rozmiarów kreację zobaczyć można było w Warszawie, a manifest wobec wojny odbił się szerokim echem wśród mediów z całej Polski! Miejsce, rozmiar, przekaz – całość robi ogromne wrażenie i na pewno nie da się tej kreacji pominąć.
Źródło: ZnajdźReklamę.pl
Reklama wielkoformatowa nie tylko w centrum miasta.
Reklama wielkoformatowa ma moc, zwraca uwagę i dociera do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Warto pamiętać, że reklamy wielkoformatowe to nie tylko te, które widoczne są w centrach miast na budynkach. To również sporych rozmiarów reklamy przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Ten rodzaj reklam jest często niedoceniany przez reklamodawców, myślących, że ta forma reklamy jest droga i zarezerwowana dla wybranych branż. Nic bardziej mylnego! Reklamy przy autostradach to rodzaj nośników, które przynoszą spektakularne wyniki jeśli chodzi o widoczność kreacji - w ciągu miesiąca nawet 3-4 mln osób widzi taką reklamę. Dlatego też warto wykorzystać potencjał tego nośnika.
„Nośniki reklamowe przy autostradach to bardzo często wykorzystywana forma reklamy OOH. Klienci cenią sobie przede wszystkim jej spektakularne rozmiary, atrakcyjne ceny i oczywiście ogromny wolumen kontaktów. Dla większości nośników reklamowych przy autostradach miesięczny traffic przekracza 1 mln pojazdów, co gwarantuje dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a przecież o to właśnie chodzi. Dodatkowym atutem tej formy reklamy jest stosunkowo niewielka liczba czynników rozpraszających, a szum reklamowy jest zdecydowanie mniejszy niż w miastach, co przekłada się na bardzo dobry odbiór tej formy promocji.” – wyjaśnia Oskar Kolmasiak, Team Leader zespołu Doradców Klienta w ZnajdźReklamę.pl
Planując kampanię reklamową out-of-home, warto też rozważyć jej wzmocnienie innym rodzajem reklam, np. W social media czy galeriach handlowych. Dzięki połączeniu różnych nośników reklamowych, widoczność i zapamiętywalność marki wzrasta, a dzięki temu liczba klientów rośnie.
Reklama wielkoformatowa - czy warto?
Firmy często nie biorą pod uwagę kampanii reklamowych w dużym formacie w obawie przed ogromnymi kosztami związanymi z taką formą. Lecz jak już wspomniano - koszty takiej reklamy wcale nie muszą zwalać z nóg! Ceny reklam wielkoformatowych to kwestia bardzo różnorodna - w zależności od miejsca, wielkości, długości kampanii ceny wahają się pomiędzy 4 000 a nawet 200 000 złotych. Nic dziwnego! Pod nazwą wielkiego formatu skrywają się i siatki reklamowe, i reklamy przy autostradzie, i inne wolnostojące nośniki o odpowiedniej wielkości. Warto więc pochylić się przy planowaniu kampanii i precyzyjnie określić cel i grupę docelową, a następnie odpowiednio dopasować miejsce i rodzaj reklamy. I co najważniejsze - nie wychodzić z założenia, że tylko rozmiar ma znaczenie i nieważne jak, byle mówili. To w obowiązku reklamodawców i agencji reklamowych https://www.znajdzreklame.pl/reklama-galerie-handlowe jest stać na straży przekazu i nie pozwalać na szpecenie krajobrazu - bo reklama może, a wręcz powinna, być inspirująca, atrakcyjna i kreatywna.
Jak zamówić reklamę wielkoformatową?
Stworzenie dobrej reklamy wielkoformatowej to nie lada wyzwanie! Tysiące lokalizacji, różnorodność powierzchni, wybór odpowiedniego nośnika, odpowiednio dopasowana kreacja - to wszystko ma ogromny wpływ na to, jak reklama zostanie odebrana przez potencjalnych Klientów. Nie pozwól jednak, żeby ogrom prac związanych ze stworzeniem takiej reklamy, zniechęcił Cię do jej realizacji. Zatrudnij agencję marketingowo-reklamową, która wybierze dla Ciebie najlepszą lokalizację, idealnie dopasowaną do grupy docelowej i celu kampanii, dopnie wszystkie formalności oraz zajmie się w całości realizacją reklamy. ZnajdźReklamę https://www.znajdzreklame.pl/reklama-wielkoformatowa to ponad 60 tysięcy lokalizacji reklamowych w całej Polsce, 10 lat doświadczenia oraz tysiące efektywnych kampanii i zadowolonych Klientów - zostaw swoją kampanię reklamową w dobrych rękach i ciesz się jej efektem.
Artykuł sponsorowany