Poradnik Przedsiębiorcy

Reklama Google Shopping - na czym polega?

Widoczność i wysoka pozycja sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania to jeden ze sposobów na wyższą sprzedaż. Inną formą promocji produktów w e-commerce może być reklama Google Shopping, dzięki której z poziomu wyszukiwarki możesz wyświetlić użytkownikowi konkretny produkt z twojego sklepu, pasujący do jego wyszukiwań. Sprawdź, na czym dokładnie polega ta forma promocji.

Czym jest reklama Google Shopping?

Google Shopping (Zakupy Google) to usługa podobna w działaniu do reklamy AdWords. W praktyce oznacza to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy konkretnego produktu poszukiwanego przez użytkownika, w wynikach wyszukiwania otrzymuje on boxy w formie listy produktów ze zdjęciem oraz ceną. Następnie po kliknięciu w dany box zostaje przekierowany na stronę internetową sklepu, w którym znajduje się wybrany przez niego produkt.

Google Shopping - jakie oferuje korzyści?

Zdecydowanie bardziej reagujemy na obraz niż na zwykły tekst. W związku z tym reklama Google Shopping to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Często kupujemy “oczami”, dlatego reklama produktów wraz z ich zdjęciami bezpośrednio w wyszukiwarce Google w branży e-commerce może mieć znaczący wpływ na większą sprzedaż. Już wcześniej e-sklepy mogły pokazywać swoje produkty dzięki reklamie AdWords, aczkolwiek w przypadku zakupów Google zyskują coś więcej - mogą przedstawić swój produkt w porównaniu z ofertą konkurencji.

Google Shopping - na czym polega?

Konsumenci najczęściej w przypadku zakupów Google patrzą w pierwszej kolejności na cenę i na jej podstawie decydują, w który box klikną. Jest to korzystne rozwiązanie dla właścicieli sklepów, którzy mają konkurencyjną strategię cenową i wyróżniają się na tle konkurencji niskimi cenami tych samych produktów.

Prowadzenie kampanii Google Shopping - jak zacząć?

  1. Strategia

Na sam początek należy opracować strategię dla Google Shopping. Trzeba zaplanować budżet lub opcje monitorowania skuteczności. Ta forma promocji pozwala ci także ustalić, czy skierować kampanię na pożądane przez ciebie lokalizacje oraz ustalić stawki za kliknięcia w daną reklamę.

  1. Dobry i aktualny feed

Czyli plik z bazą danych. Musi być on dobrze opracowany, z pełnymi i aktualnymi informacjami na temat produktu. Należy zadbać także o  skuteczne treści promocyjne i wysokiej jakości zdjęcia produktów. Poza zdjęciem klient w wynikach wyszukiwania Google zobaczy jeszcze nazwę produktu, cenę i nazwę twojej firmy, dlatego o poprawność i aktualność tych danych należy wyjątkowo mocno zadbać.

  1. Aktualizacja bazy danych

W tym przypadku zadanie to przejmuje na siebie sam Google. Co to znaczy? Połączenie konta AdWords z Merchant Center sprawi, że system automatycznie dokona aktualizacji cen, nazw i zdjęć produktów, zatem właściciel sklepu nie musi się martwić o czuwanie nad aktualnymi informacjami o produktach.

  1. Segmentacja bazy danych

Ważny jest także podział produktów na kategorie tych, które przynoszą większe zyski w sklepie. W tym miejscu warto także wykluczyć słowa kluczowe, na które nie chcemy wyświetlać naszych produktów.

Reklama Google Shopping pozwala na dotarcie do większego grona klientów

Nie ma chyba wątpliwości, że reklama Google Shopping to kolejne narzędzie, które może wspomóc każdy sklep internetowy w promocji w internecie. Dzisiaj coraz więcej konsumentów wyszukuje danych produktów w sieci za pomocą wyszukiwania obrazem. Jeśli klient w zakładce Grafika w wyszukiwarce Google znajdzie Twój produkt, którego w pierwszej kolejności zdjęcie będzie wyglądało zachęcająco, to przejdzie on bezpośrednio na witrynę sklepu. Google shopping to dodatkowe miejsce promocji produktów, które umożliwia poszerzenie grona klientów każdego e-sklepu.