Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat ewidencja oczywistych pomyłek

Ujęcie błędnych paragonów z kasy fiskalnej w KPIR

Jak powinno wyglądać ujęcie błędnych paragonów? Podatnicy ewidencjonujący sprzedaż na kasie fiskalnej niejednokrotnie mogą spotykać się ze zwrotem towarów lub wystąpieniem oczywistych pomyłek. Jak należy postępować, aby ujęcie błędnych paragonów zaksięgować poprawnie zewidencjonowane w KPIR? Sprawdź! czytaj dalej

Anulowanie paragonu błędnie wystawionego na kasie fiskalnej

Anulowanie paragonu na kasie W przypadku konieczności rejestracji sprzedaży na rzecz osób fizycznych i rolników ryczałtowych na kasie fiskalnej może dojść do pomyłki. Czy wiesz, jak przebiega anulowanie paragonu błędnie wystawionego na kasie fiskalnej? Sprawdź w naszym artykule! czytaj dalej
2019-07-19

Dokumenty

Ewidencja oczywistych pomyłek na kasie fiskalnej - wzór z omówieniem

Ewidencja oczywistych pomyłek na kasie fiskalnej Osoba obsługująca kasę fiskalną może popełnić błąd. Przepisy dotyczące rejestrowania sprzedaży uwzględniają taką możliwość. Dowiedz się, jak powinna wyglądać ewidencja oczywistych pomyłek na kasie fiskalnej i pobierz wzór w formacie PDF lub DOC! czytaj dalej

Obniżenie podstawy opodatkowania - jakie dokumenty są potrzebne?

Sposoby na obniżenie podstawy opodatkowania Przedsiębiorcy sprzedając towary i usługi, często doświadczają zwrotów, reklamacji czy błędów przy obsłudze kasy fiskalnej. Sytuacje te muszą być udokumentowane dla celów dowodowo-podatkowych. Dowiedz się jak potwierdzić obniżenie podstawy opodatkowania! czytaj dalej

Kasa fiskalna - ewidencja zwrotów towarów

Kasa fiskalna a ewidencja zwrotów Dokonując sprzedaży towarów handlowych niejednokrotnie sprzedawcy otrzymują ich zwroty i reklamacje. Czy kasa fiskalna ujmuje bezpośrednio zwroty? Jak wówczas dokonać prawidłowej ewidencji takich zdarzeń gospodarczych? Dowiedz się czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Paragon fiskalny - jak go poprawić w nietypowych sytuacjach?

Paragon fiskalny a zwrot towaru Zdarza się, że klient chce zwrócić towar czy wymienić na nowy lub ze względu na wadę domaga się rabatu. Jak poprawić paragon fiskalny, gdy towar już został nabity na kasę, a raport okresowy został już ujęty w KPiR? Przeczytaj nasz artykuł! czytaj dalej

Ewidencja zwrotu towarów i reklamacji oraz pomyłek na kasie fiskalnej

Ewidencja zwrotu towarów oraz ewidencja oczywistych pomyłek Prowadząc sprzedaż na kasie fiskalnej sprzedawca musi liczyć się z możliwością wystąpienia zwrotów bądź pomyłek w ewidencjonowaniu. Wówczas konieczna jest ewidencja zwrotu towarów oraz ewidencja oczywistych pomyłek. Sprawdź, jakie dane powinny zawierać! czytaj dalej