Poradnik Przedsiębiorcy

Zadowolony klient ambasadorem marki

Wiele plotek rozchodzi się w zastraszająco szybkim tempie! Pani Jola powie pięciu koleżankom, one przekażą kolejnym i w niemal sekundzie cała okolica huczy od informacji. Podobnie jest w biznesie. Sukcesem jest jednak, jeśli rozprzestrzeniające się informacje są pozytywne. Stają się bowiem wówczas nieodpłatną i najskuteczniejszą reklamą.

Po co komu ambasador marki?

Niezastąpioną moc rekomendacji warto wykorzystać także podczas prowadzenia sklepu internetowego. Zdobycie zadowolonego i lojalnego klienta to marzenie każdego handlowca, także e-handlowca. Kto lepiej niż on może bowiem wyrażać swoje obiektywne opinie? Czy istnieje jakakolwiek lepsza forma promocji niż taka żywa reklama?

Droga jednak do tego jest trudna i wyboista, ale trzeba pamiętać, że na jej końcu jest osoba, która ma wpływ na sukces naszego biznesu  klient.

Co Ci da zadowolony klient?

Pierwsze, co przychodzi na myśl to to, że kiedyś do nas jeszcze wróci. Ale czy tylko to?

Jeśli postarasz się włączyć go w komunikację z innymi, masz pewność, że będzie świetną promocją dla Twojego e-sklepu. To, że klient jest zadowolony z zakupu właśnie w Twoim sklepie czy też dokładnie z Twojego produktu, jest cenną informacją dla innych i może podzielić się nią, choćby zamieszczając opinię w internecie. A czy nie jest to przydatna wskazówka dla innych internautów?

Jak to zrobić?

Bez względu na to, czy są to opinie o produkcie, oceny Twojego sklepu czy też komentarze na forach, wszystko to zaraża innych. Także social media to pole do popisu dla naszego klienta. Przecież tam również są Twoi potencjalni klienci. Możliwości, jakie daje internet, są naprawdę liczne, ale to Twoim obowiązkiem jest zadbanie o to, by jak najwięcej takich zadowolonych klientów kończyło zakupy właśnie u ciebie.


Zadowolony klient to skarb, a utrzymanie go przy sobie jest dużo tańsze niż pozyskanie nowego. Wartość dodana, jaką przy tym może on przynieść Twojemu e-biznesowi, jest ogromna. Pamiętaj więc, że każdy klient może się stać takim ambasadorem i tylko od Ciebie zależy, czy ten potencjał zostanie wykorzystany.

Dowiedz się, jak pozyskać i utrzymać przy sobie lojalnego klienta  szczegóły znajdziesz w artykule: Lojalny klient - jak go pozyskać?.