Artykuł zewnętrzny
Jeśli będziesz zaskakiwał konsumentów, to możesz mieć pewność, że z wielką przyjemnością będą wypełniać swoje e-koszyki produktami z Twojego sklepu. Daj im kilka powodów, żeby myśleli, iż Twój sklep internetowy jest po prostu bezkonkurencyjny.
W internecie mamy do wyboru wiele e-sklepów z każdej branży, a wśród nich znajdują się nasze ulubione. Nie znamy ich właścicieli i warunków, w jakich funkcjonują ich pracownicy, ale mimo to jest w nich coś, co nas przyciąga. Nie mamy bezpośredniego kontaktu z ekspedientami, nie oceniamy sklepu po oknie wystawowym ani wystroju. Przeanalizujmy, na co zwraca uwagę klient sklepu internetowego.
Więź z klientem - kiedy jej nie ma?
Okazuje się, że przeciętny klient e-sklepów dokonuje jednorazowo zakupu w określonym sklepie. Pomimo dobrej obsługi i szybkiego dostarczenia zamówionego produktu kolejne zakupy zazwyczaj robi u konkurencji. Być może chce porównać poziom obsługi klienta w różnych sklepach. - Dane statystyczne wskazują na to, że jedynie co 10 konsument powraca do danego sklepu internetowego – mówi Michał Trziszka, CEO firmy Cal.pl. W sprzedaży stacjonarnej dochodzi do tego znacznie częściej.
Prowadząc biznes w internecie, można znacząco zwiększyć sprzedaż, stosując nietypowe zachowania. Warto zaoferować stałym klientom jakiś gratis. Poza tym należy dostarczać klientowi zwięzłe, atrakcyjne treści, które będzie z czytał z przyjemnością. W stopkach e-maili należy zamieszczać link do swoich e-sklepów.
Reklamy męczą i nudzą konsumentów. Dlatego w zamian dostarczaj im nowinki z danej branży, by zaciekawić ich produktami związanymi z danym tematem. W ten sposób nawiążesz więź z klientem i przywiążesz ich do swojej oferty handlowej. Wytworzy się między nami pewna więź, która da Ci dużą przewagę nad konkurencją.
Więź z klientem podbudowywana nagrodami
Z badań firmy Cal.pl wynika, że programy lojalnościowe świetnie się sprawdzają, jeśli chodzi o zdobywanie wiernej rzeszy klientów. Zbieranie punktów wymiennych na nagrody lub zniżki od zawsze cieszy się dużą popularnością. Z założenia chodzi o to, aby dostarczyć klientowi dodatkowego powodu do tego, by wracał do naszego sklepu. Działania w ramach programów lojalnościowych zależne są od wielu czynników m.in. budżetu przedsiębiorstwa czy profilu klienta. Każdy program lojalnościowy musi być jednak przygotowywany indywidualnie dla konkretnego sklepu.
Istnieje wiele trików, które sprawią, że nawiążesz więź z klientem. Przemyśl strategię działań marketingowych i zacznij budować trwałą więź z nabywcami. Przeanalizuj strategię push (popychanie) i pull (przyciąganie), rozważając, jakie działania promocyjne zastosować. Pamiętaj, że dobry klient to ten, który do Ciebie wraca.
Więcej informacji udziela:
Anna Hankiewicz
PR Manager Cal.pl
Serwis Cal.pl należy do firmy Cal.pl działającej na rynku od 1994 roku i oferuje szeroki zakres usług internetowych. Firma zajmuje się hostingiem, udostępnianiem i obsługą serwerów VPS i cloudserver. Dla swoich klientów biznesowych oraz indywidualnych prowadzi zakup domen internetowych, świadczy pomoc w zakresie tworzenia sklepów internetowych. Zapewnia również skuteczne pozycjonowanie stron WWW, umożliwia zakup certyfikatów SSL. Firma posiada wysoką pozycję na rynku polskich providerów internetowych. Zajmuje jedno z czołowych miejsc spośród kilku tysięcy dostawców działających na polskim rynku, dowodem, czego są niezależne zestawienia branżowe. Celem firmy jest świadczenie profesjonalnych i przyjaznych usług internetowych dla klientów. Swoim klientom firma udziela kompleksowego i pełnego wsparcia w prowadzonej przez nich działalności internetowej. |