Dealer samochodowy, którego salonu nikt nie odwiedza? Lekarz bez pacjentów? Laweciarz bez kierowców w potrzebie? Fryzjer bez zainteresowanych poprawą fryzury? Podstawą każdego biznesu jest klient – także Twojego sklepu internetowego.
Klient dyktuje warunki
Żeby żyć, potrzebujemy wody, a żeby prowadzić e-sklep – klientów. Nikt temu nie zaprzeczy. To klient zostawia w Twoim sklepie pieniądze, to on odpowiada za powodzenie Twojego biznesu. Jeśli tego nie zaakceptujesz, już teraz możesz zacząć zwijać swój interes.
Dlatego tak ważne podczas prowadzenia każdej firmy staje się pozyskiwanie klientów.
Nie ma sensu wydawać pieniędzy na najdroższe wyposażenie sklepu, jeśli i tak nikt go nie odwiedzi. Nie ma po co inwestować w najdroższe oprogramowanie, jeśli i tak nikt z niego nie będzie korzystał. Czy nie lepiej przeznaczyć te środki na coś, co przyciągnie do nas klientów?
Marketing – o co tyle szumu?
Internet daje wiele opcji i niekoniecznie muszą to być drogie kampanie. Reklama na największym portalu to przecież nie jedyna możliwość. Zamiast więc inwestować w piękny projekt graficzny, lepiej przeznaczyć te środki na promocję w wyszukiwarce. W końcu takie działanie sprawi, że będą z tego pieniądze. Czy najpiękniejszy sklep jest równie ważny?
Przecież ta piękna oprawa może zostać dodana później, gdy pieniądze będą już na koncie. Biznes zakłada się po to, żeby zarabiać! Nie warto blokować środków, które mogą przecież pracować na nasz sukces.
Po co też w e-sklepie tyle funkcji na starcie, jeśli i tak na razie z nich nie skorzystamy? Czy aby na pewno będą nam potrzebne na początku? Po co nam miliony produktów, skoro nasz sklep zacznie od kilkudziesięciu? Po co rozbudowane integracje, których działanie niekoniecznie jest dla nas jasne, i zapewne nie będziemy z nich korzystać w pierwszych miesiącach? Pozwólmy sobie najpierw zacząć od początku i z czasem rozbudowywać sklep. Właśnie tak zaczynali ci, którzy są obecnie na szczycie. Małymi kroczkami możemy dojść do celu, którym jest efektywne prowadzenie sklepu internetowego.
Zanim więc wystartujesz, przemyśl, czego tak naprawdę potrzebujesz, by skutecznie sprzedawać. Co jest tak naprawdę konieczne do zarabiania pieniędzy w tym początkowym okresie? Czy nie jest to faktycznie klient?