0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

5 sposobów na przyciągnięcie klientów do e-commerce

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Każdy świeżo upieczony właściciel firmy internetowej musi dokładnie przemyśleć, w jaki sposób się reklamować, by przyciągnąć klientów. Jeśli to trudne wyzwanie jest właśnie twoim udziałem, przeczytaj pięć poniższych wskazówek, dzięki którym szybko polepszysz swoją pozycję na rynku e-commerce!

W e-commerce postaw na content marketing

Marketing treści to dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony klienci chętniej wchodzą na stronę biznesu, bo mogą na niej przeczytać wartościowe informacje - np. artykuły, poradniki czy newsy. Z drugiej strony witryna jest wyżej pozycjonowana w wyszukiwarce, ponieważ Google wyróżnia wartościowe, oryginalne i często czytane treści. Aby skorzystać z mocy content marketingu, możesz np. założyć firmowego bloga, na którym będą publikowane informacje na temat nowych produktów, wieści z życia kadry albo artykuły poradnikowe z branży, w której funkcjonuje twój biznes. Pamiętaj, że nie możesz kopiować treści z innych serwisów - złamiesz w ten sposób prawa autorskie i narazisz się na sankcje ze strony Google, którego algorytmy filtrujące są wyczulone na plagiaty.

Pozycjonuj za pomocą długiego ogona

Nie czarujmy się, bez wysokiej pozycji w Google trudno podbić rynek. W większości przypadków to nie reklamy generują ruch na stronie sklepów online, a wejścia z poziomu wyszukiwarki. Małym firmom szczególnie poleca się korzystanie z techniki tzw. długiego ogona, czyli pozycjonowania pod dużą liczbę szczegółowych słów kluczowych. Jeśli prowadzisz np. lokalny sklep obuwniczy w Legnicy, twoje frazy powinny brzmieć m.in. tak: “Legnica buty”, “Legnica sklep obuwniczy”, “Legnica buty do garnituru”. Możesz próbować pozycjonować się pod słowa kluczowe, zawierające konkretne nazwy towarów. Nie licz na to, że twój e-biznes wypłynie na wysokich pozycjach przy frazach “sklep obuwniczy” czy “obuwie”.

Reklamuj się mądrze w e-commerce

Nie wykupuj na potęgę banerów na wszystkich możliwych portalach. Skup się wyłącznie na miejscach, które mogą odwiedzać ludzie z twojej grupy docelowej. Pomyśl nad wykorzystaniem reklamy natywnej oraz artykułów sponsorowanych, które możesz opublikować w branżowych serwisach. Sprzedajesz akcesoria wędkarskie? Wykup tekst reklamowy na portalu fanów rybołówstwa albo nawiąż z nim współpracę, wysyłając regularnie sprzęty do testów.

Innym sposobem na skuteczną reklamę jest korzystanie z systemu reklam kontekstowych AdWords - to jednak rozwiązanie dla tych, którzy mają wiedzę i czas, by właściwie dopasować wykupione przekazy do właściwych grup docelowych. Bez takich działań kampanie mogą okazać się zwyczajnie nieopłacalne.

Reklama w e-commerce - zrób szum w internecie

Marketing szeptany to we współczesnym internecie podstawa reklamy wielu e-biznesów. W skrócie tłumacząc, chodzi o to, by klienci rozmawiali między sobą o marce i polecali ją rozmówcom. Aby osiągnąć taki efekt, trzeba przede wszystkim oferować towary i usługi wysokiej jakości, jak również dbać o doskonały poziom obsługi klienta. Potem można próbować samodzielnie nakręcać szum, korzystając z branżowych forów internetowych i mediów społecznościowych.

Inną metodą wywołania sieciowego szumu jest wykorzystanie marketingu wirusowego, czyli treści, którymi internauci z własnej woli dzielą się z innymi - może tu chodzić np. o śmieszny filmik, wciągającą grę przeglądarkową czy przezabawny mem. Znane marki wykorzystują advertainment - integrację przekazu reklamowego w treściach rozrywkowych, chętnie oglądanych przez widzów.

Analizuj i badaj grupę docelową

Zanim podejmiesz działania reklamowe, musisz dobrze poznać swoją grupę docelową, czyli potencjalnych klientów. Szerzej o tym przeczytasz w artykule pod tytułem Poznaj swojego klienta. Gdy biznes będzie już funkcjonował, twoim zadaniem jest codzienny monitoring statystyk sklepu online. Obserwuj, w jaki sposób internauci dostali się na jego stronę (przez słowo kluczowe, kliknięcie w baner, a może bezpośrednio?), które zakładki są najczęściej odwiedzane i co sprawiło, że zrezygnowali z zakupu. Dbaj o to, by wskaźnik porzuconych koszyków był jak najniższy. Zbieraj i uważnie czytaj uwagi od klientów, aktualizuj stronę na bieżąco. Korzystaj z doświadczeń innych serwisów e-commerce, a zajdziesz wysoko.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat reklamy w e-commerce? Przeczytaj artykuły z cyklu o marketingu internetowym!

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów