Poradnik Przedsiębiorcy

Instagram Stories - jak firmy powinny korzystać z tego narzędzia?

Instagram Stories to dość młoda funkcja w aplikacji należącej do Facebooka. Stworzona w celu konkurowania ze Snapchatem, przez rok istnienia zyskała sporą rzeszę fanów. Znikające filmy i zdjęcia podbijają serca wielu nastolatków. Dlatego też Instagram Stories cały czas się rozwija.

Dodatki Instagram Stories

Według badań przeprowadzonych przez firmę Klear, funkcja Instagrama umożliwiająca relacjonowanie wydarzeń osiągnęła już 250 milionów użytkowników - to prawie 90 milionów więcej, niż aplikacja, na wzór której była tworzona, czyli Snapchat. Dzięki Instagram Stories aplikacja należąca do Facebooka zanotowała również, że użytkownicy spędzają w niej więcej czasu niż przed dodaniem tej funkcji.

Instagram Stories udostępnia również wiele dodatków, które pozwalają tworzyć kreatywne treści bez większego wysiłku. Możliwości jest wiele:

  • prowadzenie relacji na żywo,

  • udostępnianie zdjęć lub filmów,

  • video przewinięte do tyłu,

  • film jako animacja.

Po zrobieniu zdjęcia lub nagraniu materiału możemy ozdobić go naklejkami, zamieścić informację o lokalizacji, dodać hashtagi, temperaturę czy godzinę.

Marki w Instagram Stories

Ze względu na popularność tego narzędzia z Instagram Stories korzystają nie tylko użytkownicy indywidualni, lecz także firmy. Wiele z nich ma własne profile w aplikacji i regularnie udostępnia materiały znikające po 24 godzinach. 45% badanych marek robi to przynajmniej raz w tyg. Należą do nich takie giganty jak Mercedes-Benz, McDonald’s czy Lufthansa.

Instagram Stories na przykładzie Merceses Benz

Jakie treści udostępniają firmy na Instagram Stories?

Firmy ze względu na branże oraz strategię komunikacyjną udostępniają różnego typu treści. Jednak najczęściej prezentowane materiały należą do trzech grup:

  • Aż 36% marek używa tej funkcji aplikacji, aby udostępniać zdjęcia i filmy produktowe. Często w ten sposób zapowiadają nowości, przedstawiają kultowe oferty lub pokazują zastosowanie swoich produktów.

  • Kolejne 22% pokazuje firmę “od kuchni”. Jej wnętrze, wydarzenia czy osiągnięcia firmowe.

  • 14% z nich co jakiś czas pozwala prowadzić relację swoim gościom.

Instagram Stories na przykładzie McDonald's

Reszta zdecydowanie rzadziej spotykanych materiałów to wydarzenia, konkursy czy poradniki.

Branże chętnie wykorzystujące Instagram Stories

Branże, które najchętniej komunikują w Instagram Stories, to te dotyczące fitnessu, mody oraz prowadzące sprzedaż detaliczną.

Jak marki korzystają z funkcji Instagram Stories?

Forma komunikacji

Sposób komunikacji marek za pomocą Instagram Stories jest ściśle zależny od specyfiki ich działalności oraz branży, w jakiej działają. Taka forma promocji wymaga dużej kreatywności ze strony firmy, aby jak najlepiej dopasować materiały do swojej oferty. I tak najpopularniejsza na Instagram Stories branża fitness zazwyczaj prowadzi relację przy pomocy swoich zaproszonych gości lub influencerów, rzadziej też przedstawia konkretne produkty.

Z kolei w branży modowej prym wiodą przede wszystkim materiały produktowe. Na drugim miejscu są te z życia marki.

Filmy i zdjęcia z wewnątrz firmy chętnie pokazują także linie lotnicze, marki motoryzacyjne czy sprzedawcy detaliczni. Najrzadszą formą na Instagram Stories są konkursy, na które decyduje się głównie branża technologiczna.