Wideo to jedna z najbardziej angażujących form reklamy. Zbadano, że nasz mózg, największą ilość informacji zapamiętuje właśnie wtedy, kiedy patrzy na obraz połączony z dźwiękiem. Jest to zapewne jeden z powodów rosnącej popularności treści wideo na Facebooku. Jednak jakie filmy najbardziej podobają się odbiorcom? Jaki czas poświęcają na obejrzenie jednego materiału?
Tematy najciekawszych treści wideo na Facebooku
Badania przeprowadzone przez BuzzSumo pokazują, że to właśnie filmy trafiają do największej liczby użytkowników - jest to ponad 12% odbiorców strony. Dlatego też dzięki materiałom wideo najłatwiej jest dotrzeć do swoich klientów.
Głównymi tematami treści wideo na Facebooku pozostaje jedzenie, moda i uroda, a także zwierzęta. Tutaj jednak zdecydowanymi faworytami są materiały o tematyce związanej z jedzeniem. Budzą one interakcję na poziomie 11 tysięcy użytkowników. To ponad 2 razy więcej od branży fashion i beauty. Tak więc nic dziwnego, że coraz częściej na naszych tablicach pojawiają się przepisy na potrawy w formie filmów.
https://www.facebook.com/buzzfeedtasty/
Ile czasu użytkownicy poświęcają na materiały video na Facebooku?
Długość publikowanych materiałów ma kluczowe znaczenie w ich oglądalności oraz zaangażowaniu użytkowników. Jeśli chodzi o Facebooka, to raczej te krótkie materiały bardziej interesują odbiorców. Optymalny czas trwania filmu to 60 do 90 sekund. Co ciekawe, to materiały krótsze niż 30 sekund są o wiele rzadziej oglądane niż te dłuższe.
Transmisja na żywo
Na Facebooku istnieje również możliwość prowadzenia transmisji w czasie rzeczywistym. Dział video portalu ogłosił, że 20% udostępnianych filmów na Facebooku to właśnie wideo live. W tym przypadku czas oglądania takich materiałów jest dłuższy. Użytkownicy chętniej wybierają te transmisje, które mają przynajmniej 15 minut. To duże przeciwieństwo w stosunku do klasycznych treści wideo na Facebooku. Można przypuszczać, że dzieje się tak, gdyż filmy live wymagają od widzów chwili na zorientowanie się czego dotyczą.
Treści wideo na Facebooku a zaangażowanie widzów
Jeśli chodzi o reakcje widzów na udostępniane materiały, tutaj również wygrywają relacje na żywo. Policzono, że klasyczne filmy dostają średnio ok. 900 reakcji, przy czym live’y ponad 1000. Zazwyczaj transmisje w czasie rzeczywistym mają także o wiele więcej komentarzy.
Jeśli chodzi o same typy reakcji, to tradycyjne filmy uzyskują zazwyczaj te pozytywne, głównie jest to emoji “Haha”. Natomiast na materiały na żywo widzowie zazwyczaj reagują grafiką “Super”.
Jak tworzyć treści wideo na Facebooku?
Wiadomo już, że treści wideo na Facebooku to skuteczny pomysł na reklamę i zdobycie zaangażowania swoich odbiorców. Jak według powyższych danych stworzyć idealny materiał? Oto kilka wskazówek, które warto zastosować:
-
optymalny czas trwania filmów to więcej niż 30 sekund. Warto więc tworzyć materiały, których czas to ok. 1,5 minuty;
-
istotne jest także zamieszczenie tekstowego wprowadzenia do filmu. Powinno mieć mniej więcej 61 znaków;
-
ważne jest też, aby od czasu do czasu prowadzić relacje na żywo. Mogą one trwać znacznie dłużej niż standardowe filmy, ponieważ największe zaangażowanie budzą właśnie te 15-20 minutowe. Sam Facebook też promuje materiały live;
-
najchętniej oglądane filmy dotyczą porad, przepisów i praktycznych rozwiązań. Opłaca się więc robić materiały, które dostarczą funkcjonalnej wiedzy widzom;
-
zabawne oraz wartościowe treści są częściej udostępniane przez użytkowników niż lajkowane. A materiały, którymi widzowie chcą się podzielić, zyskają dużo większy zasięg.