W 2017 roku ponad 54% polskich internautów kupiło coś online – tak wynika z badań Gemius przeprowadzonych dla eCommerce Polska. W tym samym raporcie znajdziemy informację, że klienci coraz częściej prześwietlają usługę lub produkt w sieci, a dopiero później decydują się na zakup stacjonarnie – zjawisko to dotyczy aż 48% dokonanych transakcji, szczególnie w branżach AGD/RTV, farmaceutycznej oraz budowlanej. Można z tego wyciągnąć jeden wniosek: należy zadbać o pozytywny wizerunek w sieci.
Pomóc Ci w tym może odpowiednio zaplanowana strona internetowa. Dowiedz się, w jaki sposób może się ona przełożyć na Twoje wyniki sprzedaży!
Skuteczna strona internetowa – czyli jaka?
Odpowiednio zaplanowana, modelowa strona internetowa powinna spełniać 3 funkcje:
1. Informacyjną – oficjalna strona internetowa jest dziś jednym z pierwszych miejsc, w których użytkownicy szukają informacji o Twojej firmie. To właśnie tu klienci sprawdzają zakres usług, zrealizowane przez Ciebie projekty, zdobyte nagrody branżowe, lokalizację i godziny otwarcia stacjonarnego lokalu – wszystko to, co jest im potrzebne do ocenienia Twojej działalności i zdecydowania, czy są nią zainteresowani. Strona internetowa stanowi również świetny sposób na szybką i bezpośrednią komunikację z użytkownikiem, np. poprzez dodawanie komentarzy na forum, czy też przez formularz kierujący go do działu obsługi klienta, w którym może uzyskać odpowiedź na swoje pytanie.
2. Wizerunkową – przy pomocy strony internetowej budujesz wizerunek swojej firmy w internecie i określasz jej pozycję na rynku w stosunku do konkurencji. Odpowiedni układ strony i prezentowanych na niej treści ma również wzbudzać w użytkownikach pewne emocje – może Ci to pomóc w wykreowaniu wizerunku empatycznego specjalisty, który jest doskonale obeznany w swojej dziedzinie i służy pomocą na każdym kroku. Taki efekt możesz osiągnąć przede wszystkim przy pomocy bloga lub sekcji contentowej, których główna funkcja polega na edukowaniu klienta i przekazywaniu mu wartościowej wiedzy branżowej. Strona internetowa to także idealne miejsce do zbierania konkretnych informacji o klientach i kierowania w ich stronę określonych działań – np. remarketingowych, czyli polegających na wyświetlaniu reklam kontekstowych. Dodatkowo może Ci ona posłużyć także do zbierania list mailingowych, na które wyślesz spersonalizowane newslettery, prezentujące część asortymentu mogącą zainteresować odbiorcę. Przy pomocy strony internetowej możesz również przeprowadzić szereg działań content marketingowych i innych, których skuteczność łatwo zmierzysz i sprawdzisz, czy rzeczywiście przyniosły oczekiwany rezultat.
3. Sprzedażową – choć funkcje wizerunkowa i informacyjna odgrywają ważną rolę w kreowaniu Twojej marki w Internecie, to sprzedaż produktów lub usług stanowi Twój główny cel. Właśnie taka intencja powinna Ci przyświecać podczas tworzenia treści, które będziesz umieszczać na swojej stronie – wszystkie teksty powinny być ukierunkowane przede wszystkim na zwiększenie popytu i w rezultacie samej sprzedaży.
Co możesz zrobić, aby zachęcić użytkowników odwiedzających Twoją stronę do dokonania zakupu? Witryna WWW daje Ci możliwość zaprezentowania klientom produktów lub usług w taki sposób, aby uświadomić im wymierne korzyści, które zyskają wybierając Twoją ofertę. Najważniejszy jest tutaj bez wątpienia odpowiedni, pisany językiem korzyści opis asortymentu, który pozwoli użytkownikowi poznać jego unikalne cechy i uświadomi mu, że właśnie tego potrzebuje. Istotne jest również zintegrowanie strony z właściwymi narzędziami, które pozwolą klientom sfinalizować transakcję – z koszykiem zakupowym, formularzem dostawy, czy też z różnymi metodami płatności za towar lub usługę.
Jakie teksty mogą napędzać dystrybucję?
Pamiętaj też o tym, że nie wszystkie każdy tekst będzie w stanie „podkręcić” sprzedaż Twoich usług i produktów. Jakie treści pomogą Ci w skutecznym przyciągnięciu uwagi użytkowników i w zachęceniu ich do sfinalizowania zakupu?
- atrakcyjne;
- unikalne;
- składające i spełniające obietnicę;
- zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek;
- trafiające w potrzeby klientów.
Co zyskasz dzięki odpowiednio zaplanowanej stronie internetowej?
Przemyślany i starannie wykonany rozkład strony internetowej może przełożyć się bezpośrednio na wzrost zainteresowania Twoją usługą oraz na zwiększenie sprzedaży Twoich produktów. Zadbaj więc o to, aby układ Twojej witryny był przejrzysty i intuicyjny, a znajdujące się na niej treści konkretne oraz skierowane do określonej grupy odbiorców. Zwracając uwagę na takie aspekty, możesz skutecznie wypromować swój biznes, zwiększając tym samym wyniki sprzedaży, czy też popyt na Twoje usługi.
Agencja SEO i Content Marketingu - Content Solutions