Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Porównywarki cen w e-commerce - możliwości dla sprzedawcy

Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Zakupy przez internet są wygodne, szybkie i przede wszystkim pozwalają nam porównać ceny, produkty i oferty z wszystkich zakątków świata. Klientowi daje to możliwość wyboru sklepu, w którym oferowane są najlepsze warunki zakupu. To zmusza handlowca do jeszcze bardziej zawziętej walki o grono konsumentów. Musi się on wykazać nie tylko dużą wiedzą, ale również sprytem i strategią. Bardzo ciekawą formą sprzedaży przez internet stały się ostatnio internetowe porównywarki cen. Przynoszą one wiele korzyści obu stronom, zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu. Przedsiębiorca, który nie korzysta z tej formy promocji, może bardzo dużo stracić i tym samym dać się zepchnąć na dalsze pozycje w wyścigu po klienta.

Porównywarki cen - ceny w dół, korzyści w górę

Porównywarki cen gromadzą w jednym miejscu przedsiębiorców z różnych zakątków kraju. Na jednej stronie internetowej mamy kilka firm, które oferują nam taki sam lub podobny produkt. To umożliwia nam porównanie cen i ofert, a następnie wybranie najkorzystniejszej. Klient nie musi godzinami przeglądać stron poszczególnych e-sklepów, aby znaleźć to, czego szuka. Jest to duże ułatwienie, co powoduje, że coraz więcej internautów korzysta z takiej formy zakupów.

Liczba konsumentów, których przyciągają porównywarki stale rośnie, to jest znak dla handlowców. Decydując się na umieszczenie swojej oferty na którejś z porównywarek cen, możemy dotrzeć do szerszego grona klientów i jednocześnie stać się bardziej rozpoznawalną i popularniejszą marką. Zyskujemy przede wszystkim klienta i popularność. Na początku jednak należy dokładnie zapoznać się z mechanizmem działania takich portali internetowych. Schemat jest bardzo prosty: im niższa cena produktu, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce. To klucz do sukcesu. Wielu przedsiębiorców taka zależność może odstraszyć i spowodować, że zrezygnują z korzystania z usług porównywarek. Naturalnie sprzedający są zmuszeni do obniżki swoich cen, oczywiście nie muszą tego robić i tym samym stracić swoją wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Korzystanie z porównywarek cen nie jest również bezpłatne i wiąże się z pewnymi kosztami. Metodą rozliczenia jest CPC, czyli za każde kliknięcie użytkownika na ofertę pobierana jest opłata. Nie zawsze jednak tak jest, porównywarki mają różne sposoby przeliczania kliknięć. I tak, Ceneo.pl wprowadziło korzystny mechanizm płatności. Właściciel sklepu płaci tylko za kliknięcia, które spowodowały zakup produktu przez klienta. Jest to sprawiedliwa forma współpracy porównywarki cen z przedsiębiorcami.

Porównywarki cen dla Twojego sklepu internetowego

Sukcesem każdej marki jest dobre rozeznanie się na rynku i sprawdzenie wszelkich możliwości. Stając przed wyborem kampanii reklamowej, dobrego hasła reklamowego czy skutecznej porównywarki jesteśmy jak nasz późniejszy klient, musimy wybrać jak najlepiej. Aby nie popełnić błędu, porównujemy wszystkie oferty i wybieramy tę, która jest najbliższa naszym oczekiwaniom. Warto jest więc w takiej sytuacji przyjrzeć się rankingom oraz bardzo dokładnie zapoznać się z ofertą porównywarek cen, które są w czołówce według wszelkich rankingów.

Porównywarki cen w styczniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

ceneo.pl

5 901 996

77 608 852

8 472 550

00:13:04

27,94%

skapiec.pl

2 367 904

23 019 011

1 833 635

00:07:10

11,21%

okazje.info

2 209 332

15 294 603

1 219 916

00:04:44

10,46%

nokaut.pl

1 714 827

6 007 969

578 050

00:15:55

8,12%