Wyeliminuj pusty ruch na swojej stronie i spraw, by konwersja w sklepie internetowym była dużo większa. Bądź też jeszcze lepiej - zmień każdego odwiedzającego w kupującego! Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać.
Dużo wyświetleń strony, ale mało konkretnych działań - jak sobie z tym poradzić? Jak zamienić klienta oglądającego produkt w tego, który kupuje (czyli konwertuje)? Jakie działania należy podjąć, aby zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?
Personalizacja na okrągło
Pliki cookies to skarbnica wiedzy o dzisiejszym konsumencie. Rejestrują każde działanie internauty, a tym samym stanowią podstawę pracy marketingowców i nie tylko. Ślady, jakie pozostawia po sobie w internecie każdy z nas, mogą posłużyć do stworzenia indywidualnej, czyli spersonalizowanej oferty. Takiej, która jest tylko dla nas i zgodna z naszymi poszukiwaniami w sieci.
Dzięki stworzeniu specjalnej oferty dla danego klienta konwersja w sklepie internetowym może się znacznie poprawić, a w dalszej perspektywie sprzedaż. Wyświetlając użytkownikowi produkty podobne lub identyczne do wcześniej przez niego wyszukiwanych, możesz niejako stworzyć sklep przeznaczony specjalnie dla tego użytkownika.
Maksymalizacja zysków z jednej transakcji - artykuły podobne i uzupełnienie stylizacji
Jeżeli konwersja w sklepie internetowym jest na zadowalającym Cię poziomie, możesz popracować nad zwiększeniem zysku z jednej transakcji! Tylko jak to zrobić? Zastosuj dwie techniki sprzedaży - cross-selling i up-selling.
Cross-selling to tzw. sprzedaż krzyżowa produktów lub usług komplementarnych. W praktyce są to artykuły podobne, które można znaleźć już w większości sklepów internetowych. W tym miejscu zamieść artykuły (lub usługi), które mogą dopełnić całość, np. zaproponuj buty, które pasują do wybranej przez klientkę sukienki lub idealną szafkę pod zakupiony telewizor.
Warta uwagi jest także technika up-sellingu. Zdarza się tak, że klient nie wie o istnieniu lepszej wersji produktu, którym się interesuje. Dlatego biorąc pod uwagę zainteresowania klienta, możemy zaproponować mu droższą wersję podobnego produktu.
Konwersja w sklepie internetowym od influencera
Polecanie - zwłaszcza przez znane i cenione osoby - jest skuteczne. Jeśli chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, musisz współpracować - i to z najlepszymi. Media branżowe, blogerzy, vlogerzy - chcesz czy nie, oni mają rzeczywisty wpływ na dzisiejszy rynek. Współpracując z nimi, kreujesz wizerunek swojej marki, potwierdzając swoją dobrą jakość jakość oraz stawiając się w roli eksperta w danej branży. Zamieść ich logotypy na swojej stronie i zdobywaj zaufanie klientów.
Opinie klientów
Nie samymi blogerami świat żyje. Nikt i nic nie zastąpi opinii drugiego użytkownika. Osoby, które już kupiły produkt, nad którym my zastanawiamy się od dłuższego czasu. Zdecydowana większość z nas dokonuje zakupu pod wpływem rekomendacji innych użytkowników, dlatego sklepy zamieszczają na swoich stronach wypowiedzi zadowolonych klientów. W ten sposób sklep uwiarygadnia swoją jakość i przekonuje nowe osoby do zakupu.
To tylko kilka sposobów na to, by konwersja w sklepie internetowym wpłynęła na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
Jeśli to dopiero twój początek w sprzedaży internetowej, to powyższe techniki na pewno go ułatwią. Jednak zawsze jest jakieś ALE - powyższe metody to niejedyny przepis na udaną sprzedaż, dlatego tak ważne jest, aby nieustannie sprawdzać, co może zadziałać w naszym sklepie, a co na pewno się nie sprawdzi.