Poradnik Przedsiębiorcy

Konwersja w sklepie internetowym - co zrobić, żeby sprzedawać?

Wyeliminuj pusty ruch na swojej stronie i spraw, by konwersja w sklepie internetowym była dużo większa. Bądź też jeszcze lepiej - zmień każdego odwiedzającego w kupującego! Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać.

Dużo wyświetleń strony, ale mało konkretnych działań - jak sobie z tym poradzić? Jak zamienić klienta oglądającego produkt w tego, który kupuje (czyli konwertuje)? Jakie działania należy podjąć, aby zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? 

konwersja w sklepie internetowym - poznaj wskaźnik konwersji

Personalizacja na okrągło

Pliki cookies to skarbnica wiedzy o dzisiejszym konsumencie. Rejestrują każde działanie internauty, a tym samym stanowią podstawę pracy marketingowców i nie tylko. Ślady, jakie pozostawia po sobie w internecie każdy z nas, mogą posłużyć do stworzenia indywidualnej, czyli spersonalizowanej oferty. Takiej, która jest tylko dla nas i zgodna z naszymi poszukiwaniami w sieci.

Dzięki stworzeniu specjalnej oferty dla danego klienta konwersja w sklepie internetowym może się znacznie poprawić, a w dalszej perspektywie sprzedaż. Wyświetlając użytkownikowi produkty podobne lub identyczne do wcześniej przez niego wyszukiwanych, możesz niejako stworzyć sklep przeznaczony specjalnie dla tego użytkownika.

Maksymalizacja zysków z jednej transakcji - artykuły podobne i uzupełnienie stylizacji

Jeżeli konwersja w sklepie internetowym jest na zadowalającym Cię poziomie, możesz popracować nad zwiększeniem zysku z jednej transakcji! Tylko jak to zrobić? Zastosuj dwie techniki sprzedaży - cross-selling i up-selling.

Cross-selling to tzw. sprzedaż krzyżowa produktów lub usług komplementarnych. W praktyce są to artykuły podobne, które można znaleźć już  w większości sklepów internetowych. W tym miejscu zamieść artykuły (lub usługi), które mogą dopełnić całość, np. zaproponuj buty, które pasują do wybranej przez klientkę sukienki lub idealną szafkę pod zakupiony telewizor.

Konwersja w sklepie internetowym - skuteczne techniki sprzedaży

Warta uwagi jest także technika up-sellingu. Zdarza się tak, że klient nie wie o istnieniu lepszej wersji produktu, którym się interesuje. Dlatego biorąc pod uwagę zainteresowania klienta, możemy zaproponować mu droższą wersję podobnego produktu.

Konwersja w sklepie internetowym od influencera

Polecanie - zwłaszcza przez znane i cenione osoby - jest skuteczne. Jeśli chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, musisz współpracować - i to z najlepszymi. Media branżowe, blogerzy, vlogerzy - chcesz czy nie, oni mają rzeczywisty wpływ na dzisiejszy rynek. Współpracując z nimi, kreujesz wizerunek swojej marki, potwierdzając swoją dobrą jakość jakość oraz stawiając się w roli eksperta w danej branży. Zamieść ich logotypy na swojej stronie i zdobywaj zaufanie klientów.