Poradnik Przedsiębiorcy

Popularne serwisy społecznościowe - TOP 10

Gdybyśmy chcieli udzielać się we wszystkich dostępnych serwisach społecznościowych i obsługiwać je, z pewnością zabrakłoby nam na to czasu. Trendy w social mediach ulegają ciągłym zmianom, stąd też powstaje wiele kanałów społecznościowych będących odpowiedzią na nowe zachowania i potrzeby konsumentów. Jeśli jednak mielibyśmy wyodrębnić najpopularniejsze i najczęściej używane serwisy społecznościowe, to które znalazłyby się w tej pierwszej dziesiątce? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.

Znane serwisy społecznościowe

Media społecznościowe odgrywają dzisiaj ważną rolę w komunikacji wielu firm z ich użytkownikami. Często dla klientów skontaktowanie się z daną firmą przez Facebooka czy Twittera jest jednym z pierwszych kroków, jaki wykonują. Nie szukają kontaktów na stronie WWW, tylko od razu starają się znaleźć profile w social mediach. Nie trzeba od razu prowadzić wszystkich wyżej wymienionych kanałów komunikacji - wystarczy wybrać kilka z nich i wykorzystać je w celu promocji oraz budowania wizerunku marki. 

Social media

Opis serwisu


Facebook

Serwisy społecznościowe - Facebook

Chyba najbardziej znany i najczęściej używany serwis społecznościowy. Powstał w 2004 roku, a już po 24 godzinach od oficjalnego wydania serwisu mógł on pochwalić się pokaźną liczbą ponad tysiąca użytkowników. Dzisiaj strona ta jest odwiedzana przez ponad miliard internautów dziennie, przez co stała się jednym z największych nośników danych o użytkownikach w sieci. Facebook to platforma, na której można dzielić się treścią ze znajomymi, organizować wydarzenia, obserwować świat lub prowadzić rozbudowane kampanie reklamowe, przez co jest tak popularna i chętnie wykorzystywana nie tylko przez osoby prywatne, ale także wiele firm.


Twitter

Serwisy społecznościowe - Twitter


Tweet, czyli po prostu wpis na Twitterze, to krótki opis/post, który może składać się maksymalnie ze 140 znaków. Ten portal społecznościowy służy do zamieszczania chwytliwych i jednocześnie wyczerpujących temat wpisów, które następnie mogą kierować dalej, oczywiście jeśli do takiego postu dołączymy link. Jest jeszcze jedna charakterystyczna rzecz dla tego serwisu - używanie hashtagów w zamieszczanych wpisach, które pozwalają użytkownikom dużo szybciej natrafić np. na twój post, poruszający konkretny temat.


Instagram

Serwisy społecznościowe - Instagram


Instagram to jeden z najpopularniejszych i najczęściej używanych serwisów do publikacji zdjęć i krótkich filmików. Jest także jednym z głównych kanałów, na których znani i lubiani (celebryci, blogerzy, vlogerzy) reklamują produkty lub usługi popularnych marek. Zasada działania serwisu jest prosta: robimy zdjęcie, dobieramy efekty i nakładamy filtry, hashtagujemy i publikujemy.

Youtube 

Serwisy społecznościowe - YouTube


Powstał w 2005 roku, a jego głównym celem jest udostępnianie i oglądanie materiałów wideo. Serwis ten nieustannie zyskuje na popularności. Wiele marek już dawno zauważyło rosnącą grupę użytkowników YouTube’a, a tym samym dostrzegło jego potencjał reklamowy. Portal ten pozwala na subskrypcję ulubionych kanałów oraz wystawianie komentarzy do zamieszczanych tam treści. YouTube to po Google’u druga, największa wyszukiwarka.

LinkedIn 

Serwisy społecznościowe - LindedIn

Założony w 2000 roku portal społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach zawodowych i biznesowych - tak w skrócie można go opisać. Jest to też największa na świecie sieć profesjonalna, gdzie profile prowadzą nie tylko osoby prywatne, które skrupulatnie przez lata budują tu swoje idealne CV, ale także headhunterzy i firmy, którzy chcą usprawnić proces rekrutacji oraz zbudować profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa.

Google+ 

Serwisy społecznościowe - Google+

W Polsce serwis ten jest niesłusznie raczej niedoceniany i pomijany. Powstał w 2011 roku, w ramach niego możemy tworzyć kręgi znajomych, dzielić się informacjami czy prowadzić wideospotkania. Sposób działania jest podobny do Facebooka, jednak różnią się pewnymi aspektami, np. na Google + zamiast polubień poszczególnych profili wybierasz opcję “Obserwuję”, a zamiast znanego “Lubię to” jest dawanie plusików, tzw. “+1”.

Pinterest 

Serwisy społecznościowe - Pinterest


Tablice inspiracji - dwa słowa, którymi można spróbować podsumować charakterystykę tego serwisu. Pinterest to agregat treści wizualnych. Użytkownicy serwisu gromadzą wiele zdjęć w poszczególnych katalogach, a następnie dzielą się nimi z pozostałymi odbiorcami, którzy mogą lajkować i komentować materiały.


Snapchat

Serwisy społecznościowe - Snapchat


Szczególnie popularny wśród młodego pokolenia. Głównym celem aplikacji jest udostępnienie możliwości szybkiego przesyłania plików multimedialnych, które w równie szybki sposób znikają z historii serwisu i przestają być widoczne dla użytkowników. Serwis oferuje takie narzędzia jak geofiltry czy maski, które pozwalają użytkownikom na jeszcze ciekawsze przedstawienie publikowanych treści.

Tumblr

Serwisy społecznościowe - Tumblr


To platforma mikroblogowa. Można dodawać na niej zdjęcia, filmy, cytaty, notatki lub muzykę. Użytkownicy serwisu mogą udostępniać dalej publikowane przez siebie treści, komentować czyjeś posty, lajkować inne wpisy oraz dostosowywać wygląd swoich mikroblogów do własnych koncepcji.

Periscope 

Serwisy społecznościowe - Periscope

Aplikacja ta umożliwia użytkownikowi transmisję na żywo z urządzenia mobilnego, tego co w danym momencie robi, dla swoich obserwatorów. Zamiast zamieszczania zdjęcia z wydarzenia, w którym bierzemy udział, możemy udostępnić transmisję live. Relację na żywo można nadawać nie tylko dla wszystkich obserwujących profil, ale także dla wybranej grupy, która otrzyma informację o początku nadawania.