Budowanie zaangażowania odbiorcy marki jest niezwykle trudnym zadaniem. W dużej mierze używa się do tego serwisów społecznościowych, z których dzisiaj korzystają miliardy osób. Facebook to monopolista na rynku social media, aczkolwiek marki stosują wiele innych aplikacji społecznościowych do nawiązywania relacji ze swoimi odbiorcami. Jedną z chętniej wykorzystywanych jest Instagram, który odpowiednio prowadzony może przynieść marce wielu wiernych fanów. Jednak jak należy budować posty na Instagramie, aby zainteresować obserwatorów? W poniższym artykule zostaną przedstawione wskazówki na przedstawienie w ciekawy i interesujący sposób treści na Instagramie.
Posty na Instagramie angażują bardziej niż Facebook
Według raportu firmy Social Bakers posty na Instagramie są nawet o 400% bardziej angażujące od treści zamieszczanych na Facebooku. Choćby z tego względu warto prowadzić firmowy profil na Instagramie. Jednak w tym miejscu należy zaplanować konkretny schemat działania, tak aby zamieszczane w tym serwisie treści odpowiadały na potrzeby grupy docelowej, czyli tym samym budowały jej zaangażowanie i dążyły do budowania trwałej relacji.
5 pomysłów na posty na Instagramie
Ciekawe aranżacje produktów
Często zestawienie kilku produktów pomaga podkreślić ich cechy, dobry design oraz pokazać różne możliwości jego zastosowania. Dodatkowo odbiorcy mogą zobaczyć, że w danej kolekcji istnieje wiele produktów, które do siebie nawiązują motywem i dobrze ze sobą współgrają. Jest to dobra propozycja nie tylko dla branży modowej, ale także innych kategorii produktów, np. w firmach zajmujących się architekturą wnętrz. Często zestawienie głównego produktu np. z jakimiś drobnymi elementami dekoracyjnymi, ułożonymi w odpowiedni sposób, uwydatnia jego zalety.
Zdjęcia przysyłane od fanów
Jest to bardzo ciekawe działanie, ponieważ z jednej strony mamy gotowy content do zamieszczenia na profilu firmy, a z drugiej (co jest chyba największa zaletą tego rodzaju treści) zamieszczając zdjęcia fanów z naszym produktem na oficjalnym profilu marki, wysyłamy jasny komunikat: “Każdy klient jest dla nas ważny i chętnie podzielimy się Waszymi emocjami z innymi”. To nadaje firmie autentyczności, ponieważ pokazuje główny produkt z rzeczywistymi jego użytkownikami. Chyba nie może być już nic bardziej prawdziwego.
Informacje o promocjach
Każdy kanał komunikacji jest warty wykorzystania, aby powiadomić klientów o trwających promocjach. Można to robić na różne sposoby. Może to być bardzo widoczny komunikat na zdjęciu mówiący wprost o rabatach, wyprzedażach i innego rodzaju promocjach lub delikatnie wkomponowana informacja w komentarzu do zdjęcia. Sposób przekazania treści dowolny, jednak cel ten sam - powiadomienie jak największej liczby osób o promocji.
Ciekawostki zza sceny
Aby angażować odbiorców jeszcze bardziej warto zamieszczać także posty na Instagramie, które pokazują kulisy przygotowywania kampanii nowej kolekcji firmy lub innego ważnego jej projektu. Użytkownicy social mediów chętnie obserwują lub, jak kto woli, “podglądają” ulubione przez nich marki, dlatego jest to dobry sposób na zachęcenie do śledzenia profilu firmy i monitorowania, jaki będzie efekt całej historii.
Wspólne świętowanie ważnych okazji
Urodziny firmy to idealna okazja do wrzucenia posta na Instagramie opisującego to wydarzenie. Nic tak nie jednoczy, jak wspólne świętowanie sukcesów, a dobre funkcjonowanie marki nie byłoby możliwe bez jej wiernych fanów i obserwatorów. Tego rodzaju okazje można także wykorzystać do podziękowania klientom za obecność i zaufanie, a w ramach celebracji tego wydarzenia uruchomić “urodzinową promocję” i ogłosić rabaty w tym konkretnym, ważnym dniu.
Instagram, czyli miejsce budowania zaangażowania odbiorców
Warto wykorzystywać każdy kanał komunikacji, który pozwala na nawiązanie długotrwałej relacji z odbiorcami marki. Należy pamiętać jeszcze, że “kupujemy oczami” i wizualne doznania są bardzo ważne, a w przypadku Instagrama dobre zdjęcia to wyjątkowo ważny aspekt, o który należy zadbać. W artykule opisanych zostało kilka wskazówek na to, jak tworzyć ciekawe posty na Instagramie, jednak nie należy zapominać o stałym szukaniu inspiracji na treści, które pozwolą zdobyć na dłużej wiernych obserwatorów.