Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Reklama na Facebooku - na co zwrócić uwagę?

Facebook to już nie tylko portal społecznościowy, przy pomocy którego możemy być w stałym kontakcie z naszymi znajomymi. To już nie tylko forma spędzania wolnego czasu przez nastolatków, którzy każdego dnia zastanawiają się, w jaki sposób zaimponować swoim kolegom i koleżankom nowym postem czy zdjęciem. Dzisiaj Facebook to coś więcej, a poza młodymi ludźmi korzystają z niego również dorośli, przedsiębiorcy, firmy i celebryci. Serwis ten pozwala na tworzenie skutecznych kampanii marketingowych i reklamowych. Jest bogaty w narzędzia, które ułatwiają firmom prowadzenie stałego dialogu z klientami oraz tworzenie reklam. Mając konto na Facebooku, możemy więcej, niż nam się wydaje. Taka świadomość może jednak spowodować, że przestaniemy myśleć racjonalnie, a górę wezmą emocje, wywołane dużą ilością możliwości. Reklama na Facebooku musi być przemyślanym procesem.

Wiedza, umiejętności i intuicja - tego nie może zabraknąć w momencie, gdy decydujemy się na stworzenie swojej pierwszej facebookowej reklamy. Rzecz z pozoru prosta ze względu na szereg dostępnych narzędzi może okazać się dużym wyzwaniem, a nawet największa pewność siebie może w kilka chwil spaść do zera. Trzeba wiedzieć, od czego zacząć, czym się kierować i w jakiej kolejności wykonywać wszystkie czynności. Jeśli będziemy trzymać się określonych zasad i reguł, na pewno będzie nam łatwiej stworzyć skuteczną i oryginalną reklamę, która trafi do szerokiego grona odbiorców.

Wszystko zaczyna się w Twojej głowie

Bez względu na to, czy zaczynasz nowy projekt, wdrażasz nowe narzędzia w swojej firmie, wprowadzasz nową kolekcję do sklepu czy tworzysz reklamę, musisz mieć jeden konkretny cel. To od niego zależy, jak będzie wyglądał cały proces i w jaki sposób zostanie on przeprowadzony. Reklama może być prosta, o jasnym przekazie lub skomplikowana i niejednoznaczna.

Reklama na Facebooku może być tworzona do wielu celów - może to być pozyskanie lajków, wypromowanie posta, zwiększenie ruchu na stronie, zwrócenie uwagi szerszego grona internautów czy poinformowanie o nowej kolekcji czy produkcie w sklepie. Sprecyzowany cel pozwala ocenić efektywność reklamy, zatem tworzenie reklamy dla zabawy nie ma większego sensu.

Reklama na Facebooku - targetowanie

Dużym powodzeniem na pewno cieszy się taka reklama na Facebooku, która zostanie precyzyjnie skierowana do konkretnych osób, potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą i firmą. Coś, co jest dla wszystkich, jest dla nikogo i nie ma możliwości, żeby jeden produkt stał się obiektem pożądania zarówno nastolatka, jak i osoby w podeszłym wieku. Znajomość swojej grupy docelowej przyda się w wielu okolicznościach, nie tylko przy tworzeniu reklam na Facebooku. Badania, analizy i statystyki, do których mamy dostęp, na pewno będą dla nas przydatne. Musisz pamiętać, że prowadzenie własnej firmy to nie tylko świadczenie usług, ale w dużej mierze również nieustanne kontrolowanie swoich postępów oraz zmian, jakie w niej zachodzą. Grupa docelowa musi zostać zatem konkretnie wyznaczona i sprecyzowana.

Przy reklamie na Facebooku doskonale sprawdza się targetowanie reklam. Jest to proces, polegający na selekcji konkretnej grupy konsumentów, która wykazuje zainteresowanie naszą firmą. Przekaz reklamowy może zostać skierowany do osób w konkretnym wieku, z wyznaczonego obszaru, do kobiet lub mężczyzn, do osób o wybranym statusie społecznym lub pracujących tylko w wybranej branży. Facebook wykorzystuje dostępne informacje, do których dostęp jest prosty - sami możemy niekiedy sprawdzić, kim konkretnie jest dana osoba. Narzędzia robią to jednak za nas, co znacznie usprawnia cały proces.

Znamy liczbę kliknięć w reklamę, koszt pojedynczego kliknięcia oraz stosunek kliknięć do ilości jej wyświetleń. Optymalizacja nie tylko pozwoli Ci trafić do konkretnej grupy użytkowników, ale znacznie zmniejszy koszty z tym związane.

Wykorzystując ustawienie targetu, możemy wyznaczyć:

  • konkretny kraj, województwo, region czy miasto naszych odbiorców,

  • płeć, status związku, wiek,

  • zainteresowania naszych potencjalnych klientów,

  • wykształcenie,

  • język, jaki posługują się użytkownicy.