Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Google Analytics - możliwości tego narzędzia

Za pomocą konta Google Analytics posługujemy się specjalistycznym narzędziem analitycznym firmy Google. Na podstawie uzyskiwanych raportów, podejmujemy działania związane z ulepszeniem strony internetowej. Cały system Analytics jest w stanie odpowiedzieć nam na wiele pytań związanych z wybraną witryną. Zapoznajemy się z nią bliżej, co pozwala nam wprowadzać pewne ulepszenia.

System odpowiada na takie zapytania, jak: co użytkownicy robią na twojej stronie, ilu użytkowników korzysta z witryny, jakie treści są najpopularniejsze, skąd użytkownicy wchodzą na stronę i czy prowadzone kampanie marketingowe przynoszą rezultaty. Dzięki Google Analytics dowiadujemy się jeszcze, w jaki sposób poprawić skuteczność witryny i wszelkich kampanii marketingowych.

Google Analytics dla realizacji celów biznesowych

Bardzo cenną zaletą narzędzi analitycznych od firmy Google jest dostarczanie raportów. Na ich podstawie wyciągamy wnioski, a zarazem podejmujemy właściwe działania zmierzające zarówno ku poprawie skuteczności witryny internetowej, jak i realizacji odpowiednich celów biznesowych firmy.

Google Analytics odpowiada nam na takie pytania biznesowe, jak: który rodzaj klientów jest najcenniejszy, jak kształtuje się ruch na stronie oraz które kampanie marketingowe są najskuteczniejsze.

Google Analytics są regularnie ulepszane i dzięki temu prezentują nam coraz większą liczbę raportów oraz odpowiedzi na zapytania. 

Od pewnego czasu dzięki takim narzędziom dowiadujemy się:

  • Kiedy uzyskujemy największą liczbę klientów na stronie?

  • Które kampanie marketingowe wpływają na poprawę sprzedaży?

  • Jak zachowują się poszczególni użytkownicy?

  • Która reklama online jest najskuteczniejsza?

  • Jak poprawić stopień realizacji celów dla witryny?

  • Skąd pochodzą użytkownicy naszej strony i co na niej robią?

Działanie i zastosowanie Google Analytics

Google Analytics służy przede wszystkim do przesyłania odpowiednich informacji na temat stron internetowych. W tym celu wykorzystuje kod śledzący GATC, skupiający się na wykorzystaniu języka znaczników Java Script. Wtedy pomiar odbywa się na podstawie bardzo prostego schematu. Jeśli użytkownicy odwiedzają naszą witrynę, serwer zwraca ich do przeglądarki użytkowników. Przez kod śledzący Google Analytics dochodzi do stworzenia plików cookies. W nich odbywa się przechowanie najważniejszych informacji o użytkownikach. Pliki te trafiają na zewnętrzny serwer Google, gdzie są modyfikowane. Pozwala to na stworzenie przejrzystych raportów, które trafiają do właścicieli stron internetowych. Są one dostępne w interfejsie Google Analytics.

Utworzenie konta w Google Analytics

Stworzenie konta Google Analytics i zapoznanie się z jego podstawowymi funkcjami zajmie nam kilka minut. Nawet początkujący mogą przejść przez ten proces i zarazem zaznajomić się z bazową wiedzą na temat programowania stron internetowych.

W pierwszej kolejności klikamy w przycisk "Zarejestruj" na stronie Google Analytics.

Następnie naciskamy przycisk "Zacznij korzystaj z Google Analytics". Później wypełniamy podstawowe dane na temat naszej strony internetowej. Kolejno akceptujemy warunki i klikamy w przycisk "Utwórz nowe konto". Gdy to zrobimy, zostajemy przekierowani do miejsca, skąd pobieramy kod śledzący GATC. Musimy go skopiować i wkleić do wszystkich podstron naszego serwisu za tagiem </head>. Dzięki Google Analytics możliwe jest śledzenie ruchu zarówno w jednej domenie, między subdomenami, jak i różnymi domenami.

Później ustalamy i śledzimy ruch, co następuje przez wygenerowanie kodu śledzącego. Gdy to zrobimy, wklejamy go na wszystkich stronach i klikamy ”Zapisz”, co pozwoli na zgromadzenie wszelkich danych. Gdy wykonamy wspomniane etapy, należy poczekać do 24 godzin.