Poradnik Przedsiębiorcy

Najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 roku - kto jest na podium?

Wiele z firm już dawno zrozumiało, że konsumenci oczekują wartościowych treści, dlatego zwykłe reklamy, stricte sprzedażowe, oddziałują coraz mniej. Dzisiejsza reklama musi angażować odbiorcę i zachęcać go do zapoznania się historią marki, ale przede wszystkim musi odwoływać się do emocji. Jednak jak to zwykle bywa, jednym firmom wychodzi to bardzo dobrze, inne dalej zaliczają wpadki i tworzą reklamy, do których trudno się później przyznać. Zatem jakie reklamy zachwyciły nas w 2016 roku, a które okazały się wielką katastrofą? W artykule przedstawiamy subiektywnie wybrane najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 roku.

Najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 roku

Najlepsze reklamy

Cała kampania “Chce się Ż” to sukces grupy Żywiec. Wszystko zaczęło się od 60-sekundowego spotu z dobrą piosenką, która wpada w ucho. Ciekawy i łatwy do zapamiętania slogan, w którym oczywiście “Ż” oznacza ŻYCIE, powoduje, że jest to jeszcze ciekawszy projekt.

Po materiałach video przyszedł czas na reklamy na billboardach, w których pojawiła się zabawa słowem, przez co zdecydowanie zapadały w pamięć.

Najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 - sprawdź
Najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 - Żywiec

 

Niekwestionowanym pionierem w przypadku reklam storytellingowych jest firma Allegro. Mało kto nie zna hitowej reklamy świątecznej Czego szukasz w Święta? | English for beginners, która w filmowy sposób opowiada historię zwykłego człowieka. O reklamie rozpisywały się także zagraniczne media, które oprócz opisywania fabuły podkreślały również wyjątkowo mocno, że spot pochodzi z Polski. Do tej pory reklama ta zdobyła ponad 13 mln wyświetleń na Youtubie.

Jeśli jednak jakimś cudem nie widzieliście jeszcze tej reklamy, zachęcamy do obejrzenia.

Pierwszy spot reklamowy Banku ING w ramach kampanii Moje zmienia wszystko zdecydowanie angażuje i zaprasza odbiorcę do poznania historii.

I tutaj kolejny spot w ramach kampanii Moje zmienia wszystko, który prawdopodobnie jest najlepszy ze wszystkich z tej serii.

 

Tym razem poważniejszy temat, który został przedstawiony we wzruszający sposób. SickKids Vs: Undeniable to zdecydowanie niecodzienna kampania, która ma zwrócić uwagę na to, z czym każdego dnia zmagają się mali pacjenci i ich rodziny. Co wyróżnia tę kampanię? To, że nie ma tu łez, za to jest siła i wola walki. Chore dzieci przedstawione są w spocie jako wojownicy czy gladiatorzy, którzy muszą wygrać najważniejszą walkę - walkę o swoje życie.

Najgorsze reklamy

W przypadku tego spotu raczej nie ma wątpliwości w jakim miejscu zestawienia najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 powinien on się znaleźć. SOTI Natural - klip z udziałem Sandy Majki i Joli Romaniuk to reklama, o której raczej nie było głośno, ale zdecydowanie jest jedną z gorszych, która powstała w minionym roku.

W ubiegłym roku Warszawska Szkoła Reklamy wystartowała z kontrowersyjną kampanią reklamową, która miała zachęcać do zapisania się do tej szkoły. Czy rzeczywiście po zobaczeniu billboardów z tymi kreacjami, młodzi ludzie bez wahania chcieli zapisać się na tę uczelnię? Tego nie wiemy, ale zdecydowanie można podejrzewać, że po dużej fali hejtu, jaka spłynęła na tę kampanię, uczelni tej raczej nie zostanie zapomniana tak “wspaniała” kreacja.

Najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 - kampania Szkoły Reklamowej Najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 - promocja szkoły

Kolejny, niezbyt udany spot wypuściła firma Jogobella. Irytujące chrupanie w tle połączone z niedopasowanym dubbingiem to dwie główne niedoskonałości wyłaniające się z tej kolorowej kreacji.

Wybiórcze zestawienie - najlepsze i najgorsze reklamy w 2016 roku, nie wyczerpuje w pełni tematu, ale pozwala przedstawić ogólny zarys dobrych i złych praktyk w tworzeniu reklam.