Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Facebook do efektywnej promocji sklepu internetowego

Internet umożliwia szybkie pokonywanie bardzo długiej drogi od sprzedawcy do klienta. Wystarczy kilka kliknięć, żeby nie tylko poznać daną markę, ale również dokonać zakupu. Nośnikiem takich informacji w Internecie są bez wątpienia media społecznościowe, a ich niedościgniętym dotąd pionierem jest Facebook. Najważniejsze jest być tam, gdzie nasi klienci. A gdzie jest ich najwięcej? Oczywiście na portalach internetowych takich,jak Facebook - w wirtualnym świecie, zrzeszającym ponad miliard internautów z całego świata.

Zakładając e-sklep wstępujesz jednocześnie do wirtualnego świata, w którym powinieneś się umiejętnie poruszać, aby nie zostać zapomnianym i się po drodze nie zgubić. Musisz więc działać na wielu płaszczyznach, aby nie odstawać od innych przedsiębiorców, którzy są obecni i aktywni na wielu portalach społecznościowych.

Facebook daje wiele możliwości, a głównym jest bez wątpienia kontakt z innymi ludźmi. Branża handlowa opiera się na dialogu międzyludzkim, ponieważ to właśnie przez opinie naszych konsumentów poznajemy ich potrzeby i zainteresowania. Twoim podstawowym zadaniem, jako przedsiębiorcy jest więc założenie strony na Facebooku. Fachowo określa się tego typu stronę fanpage'm.

Facebook ciągle niepokonany

Według wszelkich badań i statystyk to właśnie ten portal społecznościowy jest najczęściej wykorzystywany przez e-sklepy w celu promowania swojej marki. To tylko potwierdza jego potencjał i nieskończenie wiele możliwości, które umożliwiają firmom osiągnięcie sukcesu.

Powyższy diagram pokazuje, że  Facebook zdecydowanie góruje nad innymi portalami społecznościowymi. Na drugim miejscu, jako godny przeciwnik uplasowało się Google+. Warto zwrócić szczególną uwagę na branżę modową, która w ostatnim czasie zaczęła nas otaczać ze wszystkich stron, a w mediach przede wszystkim. Facebook jest miejscem, gdzie internauci kreują swój wizerunek, a branża odzieżowa bardzo sprytnie i skutecznie to wykorzystuje, promując swoją ofertę właśnie wśród tej społeczności.