Promowanie firmy w Internecie coraz częściej staje się priorytetem przedsiębiorców z różnych branż. Niestety wciąż zbyt wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, ile traci z powodu braku skutecznych działań marketingowych w sieci. Podstawą promocji online i marketingu internetowego jest pozycjonowanie strony www, dlatego przyjrzyjmy się, na czym dokładnie polega ta usługa, jakie działania obejmuje, jakich korzyści mogą oczekiwać przedsiębiorcy oraz ile to wszystko kosztuje.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google - co to jest?
O pozycjonowaniu można usłyszeć praktycznie na każdym kroku i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ praca nad pozycją strony w wyszukiwarce stanowi podstawę marketingu internetowego. Pozycjonowanie strony internetowej jest zatem procesem ukierunkowanym na optymalizację witryny (Search Engine Optimization) pod wymagania wyszukiwarki i stopniową poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych popularnych słów kluczowych.
Keywords (słowa kluczowe) to frazy, które Internauci wpisują w wyszukiwarkę (najczęściej Google) w celu znalezienia interesujących ich informacji, produktów lub usług. Pozycjonowanie jest więc bardzo potężnym narzędziem marketingowym, ponieważ pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy są już zainteresowani określoną tematyką i dokładnie wiedzą, czego chcą.
Na podstawie swojego algorytmu Google określa autorytet strony i to, w jakim stopniu jej treść jest dostosowana do zapytania użytkowników. Pomimo tego, że dokładne wyznaczniki Google są nieznane (algorytmy zostały zaprogramowane w taki sposób, aby samodzielnie określać pozycje stron, bez pomocy człowieka), specjaliści od pozycjonowania mogą zoptymalizować stronę według powszechnie stosowanych strategii. Pozycjonowanie stron internetowych jest zatem sprawdzonym sposobem na rozwój firmy.
Pozycjonowanie stron internetowych - jak działa?
Pozycjonowanie stron - SEO on-page
SEO obejmuje optymalizację strony pod kątem technicznym oraz inne działania marketingowe związane z dostosowaniem witryny do wytycznych Google, które mają wpływ na ranking pozycji w SERP-ach (naturalnych wynikach wyszukiwania). Pozycjonowanie dzieli się zatem na działania na stronie (SEO on-page) i poza stroną (SEO off-page).
Pierwszym etapem optymalizacji strony SEO on-site jest audyt SEO oraz opracowanie strategii pozycjonowania. Konieczny jest dobór popularnych fraz - keyword research. Po wybraniu słów kluczowych specjaliści od pozycjonowania mogą rozpocząć wprowadzanie zmian na stronie. Najważniejszym elementem jest publikacja wartościowych treści nasyconych słowami kluczowymi. Nie obejdzie się jednak bez wyeliminowania wszelkich błędów uniemożliwiających prawidłowe indeksowanie strony. Specjaliści dbają również o przyjazne adresy URL, tytuł strony - title, opis strony description, uzupełnienie atrybutów ALT, dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych czy poprawę szybkości strony. Optymalizacja strony SEO on-page to też poprawa nawigacji na stronie i optymalizacja grafik. Promocja strony w Google jest zatem dość skomplikowanym procesem, który wymaga cierpliwości, ponieważ algorytmy mogą zauważyć znaczące zmiany w reakcji użytkowników i jakości strony dopiero po upływie pewnego czasu.
Pozycjonowanie stron - SEO off-page
Drugim, nie mniej istotnym elementem SEO, jest optymalizacja off-page, czyli działania realizowane poza stroną internetową. Działania off-site odbywają się poza witryną, dlatego nie zawsze można mieć nad nimi pełną kontrolę. Firmy odpowiadające za pozycjonowanie mogą jednak wykorzystać szereg strategii zwiększających szanse na zdobycie wielu linków przychodzących z innych stron oraz pozytywnych sygnałów z mediów społecznościowych. Podstawowym elementem SEO off-page jest link building, czyli budowanie profilu linków. Są to odnośniki, które prowadzą na stronę z innych miejsc w Internecie. Największe znaczenie dla pozycjonowania mają linki oznaczone atrybutem “dofollow”, ponieważ jest to znak dla botów Google, aby podążały za tym linkiem. Najskuteczniejszą techniką link buildingową jest tworzenie wartościowych treści, które będą chętnie udostępniane przez innych Internautów.
Pozycjonowanie stron w Internecie - co daje?
Pozycjonowanie w Internecie nie bez powodu stanowi dziś jedną z najpopularniejszych metod promocyjnych. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma skuteczna reklama w Internecie dla rozwoju i przyszłości ich firmy. Jakie są zatem najważniejsze korzyści z pozycjonowania?
- Zwiększenie liczby odwiedzin na stronie internetowej.
- Dotarcie do grupy Internautów realnie zainteresowanych ofertą danej firmy.
- Dostęp do znacznie większej liczby potencjalnych klientów, szczególnie tych znajdujących się w okolicy.
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to poprawa pozycji strony i jednocześnie doskonały sposób na budowanie rozpoznawalności marki.
- Pozycjonowanie stron internetowych w Google to również szansa na zyskanie statusu lidera w branży.
- Pozycjonowanie fraz gwarantuje wzrost zasięgów.
- Skuteczne pozycjonowanie stron www to doskonały sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją.
- Pozycjonowanie witryny i optymalizacja strony pomagają przy przeprowadzaniu kampanii reklamowych w Google Ads.
- Pozycjonowanie to szansa na nieustanny rozwój firmy i większe zyski.
Pozycjonowanie jest jedną z najlepszych inwestycji w rozwój firmy, ponieważ już po kilku miesiącach można zauważyć pierwsze realne efekty: wzrost zasięgów, wzrost pozycji dla popularnych słów kluczowych, wzrost liczby użytkowników - klientów i znaczną poprawę konwersji.
Cena pozycjonowania strony – od czego zależy?
Podobnie jak w przypadku praktycznie każdej innej usługi, w sieci często padają pytania o cenę pozycjonowania strony internetowej. Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każda firma SEO ustala cennik na podstawie zakresu prac, długości współpracy czy innych warunków umowy. Można znaleźć usługę pozycjonowania już za kilkaset złotych miesięcznie, a także ofertę, za którą zapłacić trzeba kilka lub kilkanaście tysięcy złotych w skali miesiąca. Warto jednak pamiętać, że najtańsze oferty pozycjonowania często przynoszą więcej szkód niż pożytku. Cena pozycjonowania zależy m.in. od historii strony i treści, która się na niej znajduje, konkurencyjności branży i pozycjonowanych fraz, przewidywanego czasu potrzebnego do osiągnięcia zaplanowanych celów, liczby słów kluczowych, a czasem również od indywidualnych warunków dla konkretnego klienta.
Przykładowe ceny pozycjonowania stron, zakres wyceny, promocje czy całkowicie bezpłatne analizy i konsultacje SEO znajdziesz pod adresem
https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-cennik.html
Agencja SEO - skuteczne pozycjonowanie w Google
W wielu przypadkach tylko profesjonalna agencja SEO lub firma zajmująca się reklamą w Internecie może zapewnić zadowalające efekty, ponieważ proces pozycjonowania strony jest na tyle skomplikowany, że wymaga współpracy specjalistów z wielu dziedzin. Skuteczne pozycjonowanie strony realizowane przez doświadczoną agencję SEO to zawsze dobra inwestycja - pozwala uzyskać wzrost ruchu na stronie, wzrost zasięgów strony, wzrost liczby klientów i wzrost konwersji, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie dochodów firmy. Agencja zajmująca się reklamą w Google to gwarancja jakości i rzetelności – wszystkie profesjonalne firmy zapewniają regularne raporty o wykonanych działaniach i uzyskanych efektach. Klienci wiedzą więc, na co wydają swoje pieniądze i jak pozycjonowanie pomaga w rozwoju ich firm.
Jak wybrać odpowiednią agencją SEO?
Mimo że strony internetowe można dziś tworzyć bardzo szybko, dobra optymalizacja stron internetowych i najlepsze pozycjonowanie stron wymagają czasu. Aby działania te były skuteczne, usługa pozycjonowania strony internetowej powinna być świadczona przez profesjonalistów. Jaka więc powinna być oferta na pozycjonowanie stron? Przede wszystkim zrozumiała dla klienta. To znaczy, że już na początku współpracy powinien on wiedzieć, jaki będzie koszt optymalizacji i jakie działania będzie obejmować pozycjonowanie stron. Ważna jest również komunikacja na dalszym etapie, czyli np. regularne konsultacje i raporty. Dobre pozycjonowanie firmy to nie tylko optymalizacja techniczna SEO, umieszczanie słów kluczowych w treści czy pozyskiwanie linków do strony (link building), ale i profesjonalna analityka internetowa, bieżące monitorowanie prac i działania podtrzymujące, a nawet polepszające efekty. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług doświadczonej agencji SEO, realizującej działania na wielu tych płaszczyznach.
Jedną z takich firm jest agencja SEM SEO SEMPIRE z Poznania, która już na etapie pierwszych rozmów z klientem dostarcza niezbędnych danych, popartych profesjonalną analizą. Skontaktuj się z firmą, aby otrzymać bezpłatny informacje, porozmawiać o Twojej branży i konkurentach, poznać najlepsze sposoby promocji strony www oraz uzyskać profesjonalne wsparcie specjalistów SEM i SEO.
Sprawdź szczegóły i umów się na bezpłatne konsultacje dotyczące reklamy w Internecie:
https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html
-------------------------------------------
Agencja SEM / SEO SEMPIRE
Telefon: 61 333 22 11
Tekst zewnętrzny, artykuł partnera