Poradnik Przedsiębiorcy

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

Bez względu na to czy prowadzimy stronę firmową, czy portal informacyjny, bardzo istotną kwestią jest odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej. Samodzielne dostosowywanie fraz oraz stworzenie odpowiednich metadanych jest możliwe, jednak przed rozpoczęciem działań marketingowych należy zapoznać się z podstawowymi zasadami SEO, czyli optymalizacji witryny WWW pod wymagania konkretnej wyszukiwarki internetowej. Już teraz dowiedz się, jak szybko trafić do potencjalnych klientów i zyskać maksymalnie dużą liczbę wejść na swoją stronę internetową.

Czy samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest możliwe?

Wiele osób wychodzi z założenia, że prowadzenie skutecznego marketingu w internecie jest możliwe jedynie z wykorzystaniem usług zewnętrznych firm trudniących się tą profesją. Warto jednak pamiętać, że porównywalne wyniki możemy uzyskać sami, stosując się do kilku ważny zasad. Wystarczy zrozumieć, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie strony internetowej. Podstawowym pojęciem w świecie marketingu internetowego jest optymalizacja treści dla wyszukiwarek internetowych, czyli SEO (ang. search engine optimization). Są to różnego rodzaju procesy i działania, pośrednio oraz bezpośrednio zmierzające do osiągnięcia możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania internautów.

Co wpływa na optymalizację strony WWW?

Podstawowym działaniem wpływającym na optymalizację naszej strony pod wymagania wyszukiwarki jest odpowiednie dostosowanie jej budowy. Musimy pamiętać, by witryna nie była przeciążona niepotrzebnymi plikami i stworzyć wartościowe metadane, składające się z meta tytułu strony, meta opisu i fraz. Są to treści wyświetlane przez wyszukiwarkę. Muszą w skrócie opisywać naszą stronę internetową. Sam meta tytuł nie powinien być dłuższy nić 60 znaków oraz krótszy niż 60. Prowadząc stronę promującą ofertę naszej firmy w meta opisie powinniśmy zwięźle nakreślić, czym tak naprawdę się zajmujemy. Tutaj również występuje limit znaków, wynoszący maksymalnie 160 znaków, jednak nie mniej niż 150 znaków. Ważne są również frazy pozycjonujące naszą stronę. Powinny one ściśle dotyczyć tematyki witryny lub naszej profesji, reklamowanej na witrynie wizytówkowej.

Zanim jednak zajmiemy się budową strukturą strony, zajmijmy się doborem odpowiedniej domeny. Jeśli chcemy stworzyć witrynę reklamującą usługi oferowane przez naszą firmę, to dobrym pomysłem wydaje się zastosowanie nazwy przedsiębiorstwa. Domena nie powinna być zbyt skomplikowana. Chcąc trafić do klienta zagranicznego, warto skorzystać z zakończenia .com. Jeśli natomiast prowadzimy naszą firmę z myślą o kliencie z naszego kraju, to skorzystajmy z końcówki .pl. Dzięki temu wyszukiwarka będzie podpowiadać internautom z Polski naszą witrynę w swoich wynikach. Warto jednak pamiętać także o jakości tekstów znajdujących się na naszej stronie WWW.

Algorytmy wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe dokładnie analizują wszystkie treści publikowane na prowadzonej przez nas witryny. Oczywiście trzeba pamiętać o odpowiednim nasyceniu słowami kluczowymi, jednak równie istotne jest to, czy tekst jest napisany zgodnie z zasadami gramatyki, ortografii i interpunkcji. Wyszukiwarki zwracają też uwagę na unikalność contentu. Nie możemy bezkarnie kopiować treści z innych stron internetowych, ponieważ nie tylko będziemy narażeni na konsekwencje prawne, ale również algorytmy wyszukiwarek skutecznie nas za to ukarzą.