Poradnik Przedsiębiorcy

Strona internetowa twojej firmy jako istotny element marketingowy

Nie da się ukryć, że w XXI wieku firma, która nie ma swojej strony WWW właściwie nie istnieje, zwłaszcza dla internautów. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego użytkownicy internetu w Polsce wykorzystują go głównie do wyszukiwania informacji o produktach i usługach (64%), na drugim miejscu jest obsługa poczty elektronicznej (60,7%), a na trzecim obecność w mediach społecznościowych (49,9%). Te dane mówią same za siebie. Jeśli prowadzisz firmę, sprawdź jak ważna jest strona internetowa Twojej firmy!

Strona internetowa Twojej firmy jako wirtualna wizytówka 

Strona internetowa to nic innego jak wizytówka firmy. Powinny znaleźć się na niej najważniejsze informacje dotyczące firmy. Takie, które nie tylko odpowiedzą na pytania klienta, ale i zachęcą do skorzystania z usług firmy. 

Zakładki na stronie 

Tym samym na stronie nie może zabraknąć zakładek z informacjami o firmie, kontaktem, usługami, opiniami klientów czy cennikiem. To, jakie z tych zakładek wybierzesz, będzie uzależnione od typu Twojej działalności. Co, jak co nie powinno nigdy zabraknąć najważniejszych informacji o firmie i kontaktu, najlepiej z wygodną mapką dojazdu.

Wygodne rozwiązania 

Zastanów się, jakie funkcjonalności na stronie WWW mogą się przydać i weź je pod uwagę. Jeśli klienci często zadbają podobne pytania - zamieść na stronie dział z najczęstszymi pytaniami i odpowiedziami na nie. Zaoszczędzisz sporo czasu! 

Twoi klienci lubią kontakt na żywo? Istnieją aplikację, które od razu połączą ich online z Twoim pracownikiem od obsługi klienta, który w godzinach pracy odpowie na ich pytania. 

W Twojej branży liczy się efekt? Zamieść galerię "przed i po", by zachęcić klientów do kontaktu bądź skorzystania z usług. 

Aktualizuj stronę! 

Samo posiadanie strony WWW to jeszcze za mało! Ta powinna być aktualna, bo nic skuteczniej nie odrzuci klientów niż informacje sprzed wielu lat. Dobrym pomysłem jest prowadzenie na stronie działu z aktualnościami, bądź bloga firmowego. Częste aktualizacje sprawiają, że strona lepiej się pozycjonuje, a także jest chętniej odwiedzana przez klientów. 

Strona internetowa Twojej firmy dlaczego warto ją posiadać? 

Dotarcie do nowych klientów 

Strona internetowa to sposób na dotarcie do nowych klientów i utrzymywanie kontaktu z tymi, którzy Cię już znają. Tym samym jest to kolejne narzędzie, które reklamuje Twoją działalność, jak i wpływa na opinię o Twojej firmie. 

Informowanie o firmie i dzielenie się wiedzą

By przyciągnąć innych na stronę internetową, możesz na bieżąco informować o firmie, czy prowadzić bloga firmowego ze swojej branży i dzielić się wiedzą z odbiorcami. To drugie jest świetnym pomysłem, by dotrzeć do zupełnie nowych osób i na stałe zapisać się w ich głowie, jako ekspert z określonej dziedziny. 

Rozwój firmy 

Strona WWW otwiera Twoją firmę na działalność ogólnopolską, europejską, a nawet światową. Nie jesteś już znany tylko w swoim mieście, bo ludzie z każdego zakątka Polski, jak i świata mogą wejść na Twoją stronę WWW. Tym samym jest to szansa na rozwój swojej działalności. Otworzenie sklepu online? Zdecydowanie się na więcej placówek stacjonarnych? Ty decydujesz! 

Posiadanie strony internetowej firmy to absolutna podstawa. Zaistniej w sieci i zacznij jeszcze bardziej się rozwijać i zdobywać nowych klientów!