Poradnik Przedsiębiorcy

Lojalny e-klient - przepis na jego zdobycie

Każdy klient jest ważny dla właścicieli e-sklepów, ale ten, który jest zadowolony i powraca do zakupów, będzie najbardziej wartościowy. Co zrobić, by nie tylko zdobyć klienta, ale przede wszystkim zachęcić go do powrotu? Oto cenne wskazówki.

Jeśli jesteś właścicielem e-sklepu to pewnie wiesz, jak istotne jest posiadania grona klientów powracających. To oni stanowią grupę wiernych osób, które dokonują konwersji i chętnie informują o Twojej witrynie. Taka naturalna ścieżka dystrybucyjna zwiększa zasięgi, a wówczas istnieje szansa, na dużo większe przychody. Czy wiesz, jak zatrzymać klienta w swoim e-sklepie, zachęcić do systematycznych zakupów oraz do promowania Twojej marki? 

Produkty i opisy najwyższej jakości! Klient e-sklepu chce wiedzieć co kupuje!

Jeśli chcesz być ceniony i chętnie polecany to musisz sprzedawać dobre produkty. To chyba najważniejszy element wpływający na wysoką sprzedaż, ale nie tylko to się liczy. W e-sklepie konieczne jest tworzenie wartościowych i poprawnych opisów produktów. Opis ten powinien odzwierciedlać wszystkie cechy produktu, przenosić w historię, w której odbiorca będzie kimś, kto do spełnienia swoich potrzeb, potrzebuje właśnie tego, czym dysponujesz. Do opisu bezwzględnie musi być dołączone zdjęcie. O ile niektóre produkty, można sobie wyobrazić to większość wymaga prawidłowego przedstawienia graficznego. Pamiętaj o ciekawej oprawie szczególnie, jeśli sprzedajesz produkty odzieżowe lub kosmetyczne. Branża beauty uwielbia ładne obrazki.

Kultura osobista pracowników i dobra ścieżka komunikacji

E-klient ma prawo zadawać pytania, a Ty powinieneś na nie szybko i precyzyjnie odpowiadać. Dobrym rozwiązaniem będzie zatem czat z konsultantem, adres mailowy do zgłoszeń lub numer telefonu na infolinię. Oczywiście możesz także skierować potencjalnego klienta do osób prowadzących Facebooka. Tam również można zadawać pytania i szybko kierować do poszczególnych produktów z oferty.

Pamiętaj, że klienci lubią rozmawiać i pytać. Często kierują swoje wątpliwości do social media w formie komentarzy. Zadbaj, by rozmowa z klientem zawsze była poprowadzona profesjonalnie, a jej rezultatem było rozwiązanie problemów.

Marketing zakupowy i pozakupowy. Jak podziękować za zakupy?

Zasada marketingu mówi jedno: jeśli klient jest już na Twojej stronie, to zrób wszystko, żeby z niej nie wyszedł, bez akcji w koszyku zakupowym. Pokaż jakimi aktualnymi promocjami dysponujesz, nawiąż relację z konsultantem, wskaż nowości. 

Zadbaj, by ścieżka zakupowa była maksymalnie uproszczona, by witryna działała sprawnie i szybko, a po ukończonym zakupie podziękuj i utrzymuj relację. 

Jeśli uda Ci się dodać klienta do newslettera to bardzo dobrze. Jest szansa, że poprzez dobrze poprowadzony, nienachalny e-mail marketing utrzymasz kontakt z użytkownikiem, a finalnie będzie on bardzo lojalny. 

Pamiętaj, klient lubi być doceniony, ale nie lubi, gdy się go atakuje. Możesz zatem słać do niego cykliczne przypomnienia o rabatach, wyprzedażach lub bonach upominkowych, ale niech to będzie zawsze w bezpiecznych odstępach czasowych. Zbyt nachalnie poprowadzony e-mail marketing tylko go zniechęci.