Styczeń to czas planowania działań i wyznaczania sobie celów na cały kolejny rok. Zastanawiasz się, co zrobić, aby był on lepszy niż miniony nie tylko w życiu osobistym, ale również zawodowym? Jeśli prowadzisz własny biznes, zadbaj o jego rozwój, wykorzystując aktualne trendy i dostosowując się do dynamicznej sytuacji. Dziś na rynku wygrywają te firmy, które wykazują się elastycznością i potrafią przejść szybką transformację, a więc np. przenieść się ze świata offline do online. Poznaj wskazówki dotyczące tego, jak możesz w tym roku rozwinąć swoją działalność. Wykorzystaj noworoczną energię i zrealizuj swoje biznesowe plany.
Jak zaplanować działania biznesowe na ten rok?
Na początku roku duża część Polaków stawia sobie różnego rodzaju cele do osiągnięcia. Najczęstszymi postanowieniami jest zrzucenie zbędnych kilogramów, aktywność fizyczna, zdrowe odżywianie, czytanie więcej książek. Chcemy o siebie zadbać, czuć się lepiej i osiągać sukcesy. Spełnienie osobistych celów zapewnia komfort psychiczny i podnosi jakość życia.
Warto jednak pójść o krok dalej i wprowadzić pewne zmiany także w życiu zawodowym. Przedsiębiorcy powinni zastanowić się, jak zadbać o rozwój swojej firmy oraz jakie nowe działania włączyć do swojej strategii. Prowadzenie biznesu, zwłaszcza w sektorze MŚP wiąże się dziś z wieloma trudnościami, wyzwaniami, presją czasu, koniecznością bycia czujnym i reagowania na zmieniającą się sytuację na rynku. Aby rozwijać swoją firmę, należy znać aktualne trendy. Można też jednak korzystać z pomocy specjalistów, którzy planują i wdrażają odpowiednie działania marketingowe. Dzięki temu można uzyskać niezbędne wsparcie i czuć się pewniej.
Prowadzisz własną firmę? Pamiętaj – dobrym postanowieniem na ten rok będzie inwestycja w marketing internetowy. Co ważne, planując strategię, trzeba najpierw dokładnie określić swoje cele. Zastanów się więc, co konkretnie chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Twoje cele powinny być mierzalne i realne. Realizuj je stopniowo, zamiast zajmować się wieloma rzeczami jednocześnie.
Dla małych i średnich przedsiębiorców świetnym pomysłem może być stworzenie nowoczesnej strony WWW, zwiększenie aktywności w Social Mediach czy ogólne zbudowanie silnej marki, której zaufają klienci. Trafnym postanowieniem może być też przeniesienie biznesu do sieci i założenie własnego sklepu internetowego. Branża e-commerce rozwija się bowiem z roku na rok coraz dynamiczniej. Wszystkie wymienione działania pomogą z czasem zdobyć szersze grono klientów i zwiększyć wyniki sprzedażowe.
Dlaczego aktywność w Internecie jest tak ważna?
W dzisiejszym cyfrowym świecie trudno jest już prowadzić jakikolwiek biznes bez jego obecności w sieci. Coraz więcej przedsiębiorców z sektora MŚP zdaje sobie z tego sprawę i decyduje się na promocję własnej firmy w Internecie.
Zgodnie z badaniem Mediapanel liczba internautów w Polsce wynosi obecnie prawie 30 mln. Użytkownicy codziennie szukają w sieci produktów i usług. Warto więc docierać do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Pomaga w tym firmowa strona internetowa. Jest ona wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem, który wspiera sprzedaż.
Istotne jest też jednak prowadzenie działań z zakresu SEO czy kampanii reklamowych w Internecie. Wizerunek firmy wzmacnia też Content Marketing, czyli tworzenie wartościowych i merytorycznych treści.
Odpowiednie działania w Internecie:
budują rozpoznawalność na rynku,
zapewniają firmie widoczność,
pozwalają dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów,
wzmacniają relacje z klientami,
wzbudzają zaufanie do firmy i oferty,
wpływają na wzrost sprzedaży.
Strona internetowa jako podstawa promocji w sieci
Jak już zostało wspomniane, bardzo ważne jest dziś posiadanie własnej strony internetowej. Jest ona bowiem miejscem, w którym można atrakcyjnie zaprezentować firmową ofertę. Internauci mogą w dowolnym czasie odwiedzić stronę WWW i zapoznać się z jej zawartością.
Jeśli jeszcze nie masz swojej firmowej witryny, czas najwyższy ją założyć. Strona internetowa pozwala docierać z usługami bądź produktami do zainteresowanych nimi osób 24/7. Dzięki temu ma wpływ na wzrost sprzedaży. Ważne jest jednak, aby firmowa witryna była odpowiednio zaprojektowana. Powinna być przede wszystkim nowoczesna, atrakcyjna oraz funkcjonalna i intuicyjna w przeglądaniu. Oferta ma być przedstawiona w zachęcający sposób, a jej opis powinien zawierać język korzyści, informujący odbiorcę, co zyska, jeśli zdecyduje się dokonać zakupu.
– W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej jest bardzo ważne. Jednak warto wiedzieć, że to za mało, aby wyprzedzić konkurencję. Planując działania w sieci, warto pomyśleć o długofalowym wsparciu specjalistów. Dzięki profesjonalnej, codziennej opiece przedsiębiorca zyskuje również pewność, że prowadzone działania są zgodne z trendami i zapewniają maksimum skuteczności. W WeNet tę funkcję spełniają doradcy internetowi, których zadaniem jest stała analiza potrzeb klientów oraz z drugiej strony analiza trendów na rynku i w Internecie. Dzięki profesjonalnemu wsparciu przedsiębiorca planuje swoją aktywność online i wybiera narzędzia najlepiej dostosowane do sektora, w którym działa oraz etapu rozwoju, na jakim aktualnie znajduje się jego firma – mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu WeNet.
Optymalizacja SEO, czyli jak zwiększyć swoją widoczność w Internecie
Strona internetowa powinna być odpowiednio zoptymalizowana, a więc ma spełniać nie tylko wymagania internautów, ale też algorytmów wyszukiwarki. Trzeba więc zadbać o SEO. Odpowiednie działania warto powierzyć doświadczonym ekspertom, którzy znają się na rzeczy.
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę Google. Jej celem jest to, aby strona zajmowała jak najwyższe pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Im wyżej wyświetla się dana strona, tym więcej potencjalnych klientów ją odwiedza.
Dlaczego SEO warto oddać w ręce specjalistów? Otóż proces pozycjonowania jest dość skomplikowany i czasochłonny. Nie jest to czynność jednorazowa. Wymaga wiedzy i doświadczenia oraz prowadzenia działań na bieżąco. Co prawda na efekty trzeba trochę poczekać, ale zdecydowanie opłaca się być cierpliwym. Skuteczne pozycjonowanie przynosi bowiem biznesowi mnóstwo korzyści.
– Przeprowadzone przez nas badania pokazują, że klienci WeNet doceniają działania SEO prowadzone przez naszych ekspertów. 62% ankietowanych już w połowie trwania umowy twierdzi, że odnowi współpracę w zakresie SEO – mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu WeNet. – Dzięki odpowiednim działaniom optymalizacyjnym firma zdobywa wartościowy ruch na stronę, poprawia swoją widoczność w wynikach wyszukiwarek. Dzięki temu pojawiają się nowi klienci, a wraz z nimi wzrasta sprzedaż – tłumaczy Katarzyna Jezierska.
Content Marketing i Social Media sposobami na budowanie wizerunku
Chcesz w tym roku docierać do większej liczby klientów? Postaw na Content Marketing, który polega na tworzeniu i publikowaniu wysokiej jakości treści, takich jak np. artykuły poradnikowe i eksperckie czy materiały wideo. Takie treści pomagają budować wizerunek eksperta w branży i zdobywać zaufanie klientów. Pamiętaj, że współczesny konsument szuka porad i odpowiedzi na nurtujące pytania właśnie w Internecie. Warto mu ich dostarczać, a przy okazji promować swoją ofertę i zachęcać do skorzystania z niej. To dobry sposób na zwiększenie sprzedaży. Ponadto wartościowe treści na stronie są też ważne z punktu widzenia SEO.
Artykuły z firmowego bloga możesz udostępniać na swoim firmowym profilu w mediach społecznościowych. Social Media to kolejne narzędzie, które pomaga budować wizerunek i rozpoznawalność, promować ofertę oraz docierać do nowych osób. Według raportu Digital 2022: Poland prawie 66% polskich internautów używa mediów społecznościowych do znajdowania informacji o markach i produktach. Warto mieć to na uwadze.
Marketing internetowy przepisem na sukces firmy
Jeśli chcesz w tym roku rozwinąć swoją firmę i odnieść sukces, postaw na promocję w Internecie. Marketing internetowy jest nieograniczonym polem możliwości do wykorzystania. Nie masz jednak czasu, aby być na bieżąco z trendami, nieustannie dokształcać się w branży e-marketingu i samodzielnie prowadzić działania? Nawiąż współpracę z doradcami internetowymi WeNet.
Specjaliści dobiorą odpowiednie rozwiązania do potrzeb Twojego biznesu i branży, w której działasz. Przygotują strategię i umiejętnie będą ją realizować. Zadbają o Twoją promocję w sieci i pomogą Ci rozwinąć Twoją firmę. Ty w tym czasie spokojnie skupisz się na prowadzeniu swojej działalności.
Artykuł sponsorowany