Twoja firma posiada fanpage na Facebooku, a ty aktywnie reklamujesz ją na tym największym serwisie społecznościowym? Jeśli twoje dotychczasowe działania skupiały się szczególnie na pozyskiwaniu leadów sprzedażowych powinieneś zainteresować się właśnie tą formą reklamy na Facebooku. Możesz zdobywać kontakty zawsze wtedy, gdy użytkownicy Facebooka klikną w twoją reklamę. Jak to zrobić? Wystarczy poświęcić kilka minut!
Lead Ads - jak działają kontaktowe reklamy na facebooku
Reklamy na Facebooku, które umożliwiają pozyskiwanie kontaktów dla twojej firmy nazywane są z angielskiego lead ads i z pewną skutecznością są stosowane przez kilka znanych powszechnie marek. Na jakiej zasadzie to działa? Po kliknięciu w twoją reklamę, a konkretnie w umieszczony na niej przycisk call-to-action, użytkownikowi zostanie przedstawiony formularz, w którym będzie zapytany o dane, jakie chcesz pozyskać dla twojej firmy. Formularz może być pusty lub częściowo wypełniony danymi o użytkowniku, posiadanymi przez Facebook. Odbiorca reklamy będzie musiał uzupełnić (jeśli jest taka potrzeba) formularz i wyrazić zgodę na przetwarzanie i magazynowanie danych.
Jest to znaczące ułatwienie klasycznych kampanii skoncentrowanych na pozyskiwaniu leadów. Dane np. mailingowe mogą być przekazane reklamodawcy jedynie za pośrednictwem dwóch-trzech kliknięć odbiorcy reklamy, a nie poprzez często żmudne i czasochłonne wypełnianie formularzy, które nierzadko zniechęcają potencjalnych subskrybentów do zapisania się na twoją listę mailingową.
Reklamy na Facebooku - jak stworzyć reklamę pozyskującą kontakty?
Stworzenie reklamy na Facebooku, która pozwoli ci w łatwy sposób pozyskać kontakty do twoich potencjalnych klientów, trwa dosłownie kilka minut. Pomocny będzie w tym oczywiście kreator reklam, który krok po kroku przeprowadzi cię przez kolejne etapy tworzenia lead ads. Na samym początku, gdy jesteś zalogowany na firmowy profil na Facebooku, kliknij na strzałkę w prawym górnym rogu, po prawej stronie poziomego niebieskiego paska. Rozwinie się menu, z którego wybierasz opcję Utwórz reklamę. Otwarty zostanie kreator reklam i zobaczysz taką listę:
Na samym dole widzisz pozycję Pozyskuj kontakty. Kliknij na nią i wpisz nazwę kampanii. Następnie pojawi się okno z regulaminem reklam pozyskujących kontakty. Zalecamy, abyś zapoznał się z całą treścią regulaminu i przeczytał go uważnie. Jeśli wyrażasz zgodę na warunki, kliknij niebieski przycisk na dole okna. Następnie ustalasz parametry, takie jak w wielu innych typach reklamy na Facebooku - grupę docelową, harmonogram wyświetleń reklamy, przewidywany budżet. W sekcji tworzenia komunikatu reklamowego, obok strony graficznej i zamieszczonego w reklamie tekstu, musisz ustalić również call-to-action, które znajdzie się w komunikacie.
W rozwijanym menu masz do wyboru kilka opcji przycisku wezwania do działania - wyślij teraz wniosek, pobierz, sprawdź cenę, więcej informacji, zarejestruj się oraz subskrybuj. W zależności, którą z nich wybierzesz, taki przycisk zostanie dodany do twojej reklamy. Następnie wprowadź link do strony, do której odsyłasz swoich odbiorców, a także opis linku, który znajdzie się w reklamie. Po prawej stronie będziesz widział podgląd swojej reklamy na Facebooku zarówno w wersji na urządzenia desktopowe, jak i urządzenia mobilne.
W kolejnej sekcji twoim zadaniem będzie utworzenie formularza pozyskiwania kontaktów. Klikasz na przycisk Nowy formularz - pokaże ci się okno, w którym musisz ustalić nazwę formularza oraz jego język. Po jego wpisaniu i przejściu dalej, zostaniesz zapytany o dodanie karty kontekstowej - jest to karta, która zostanie dodana do reklamy, aby np. zaprezentować odbiorcy korzyści płynące z wypełnienia formularza lub wypromować określony produkt. Jeśli chcesz dodać kartę kontekstową podczas tworzenia reklamy, kliknij na przycisk Dodaj kartę kontekstową. Jest to jednak wybór opcjonalny i nie jest konieczny do stworzenia reklamy na Facebooku, dzięki której pozyskasz kontakty. W oknie tworzenia karty kontekstowej ustalasz nagłówek, obraz, tekst korzyści (dla odbiorcy reklamy - może przyjąć formę listy lub tekstu ciągłego), tekst wezwania do działania, który znajdzie się na przycisku c-t-a. Po ustaleniu wyglądu karty klikasz przycisk Dalej.
Kolejnym krokiem będzie dodanie pytań do formularza. Domyślnie zawarte są w nim pytania o imię i nazwisko oraz adres e-mail odbiorcy, który kliknął w reklamę, choć listę pytań o użytkowniku możesz rozszerzyć maksymalnie do 21. Po kliknięciu w przycisk Pokaż więcejopcji będziesz miał do wyboru jeszcze 18 innych pytań o użytkowniku - są to pytania o dane kontaktowe (m.in. adres zamieszkania, numer telefonu), dane demograficzne (wiek, płeć, stan cywilny) oraz dane dotyczące pracy (zawód, służbowy numer telefonu). Możesz wprowadzić inne pytania dodatkowe dostosowane do twoich potrzeb - może być ich jednak nie więcej niż 3. Aby je dodać, kliknij przycisk Dodaj pytanie na dole okna. Jeśli jest to pytanie otwarte, pole Odpowiedzi pozostaw puste - jeśli zamknięte, wpisz w polu Odpowiedzi proponowane możliwości wyboru, zatwierdzając każde enterem.
Gdy ustalisz pytania zawarte w formularzu, klikasz na przycisk Dalej w prawym dolnym rogu i przechodzisz do dodania linku do polityki prywatności. Możesz także dodać inne informacje prawne, oznaczając okienko w sekcji Niestandardowe informacje prawne. Następnie masz możliwość dodania zastrzeżenia lub zgody potrzebnej ze strony odbiorcy reklamy. Gdy ustalisz wszystkie szczegóły, kliknij Dalej i przejdź do strony, w której umieścisz link do landing page - tam trafi subskrybent po wypełnieniu formularza. Kliknij Zakończ formularz i powróć do kreatora reklam.
Reklamy na Facebooku - pobieranie kontaktów
Reklamy na Facebooku służące pozyskaniu kontaktów to znaczne ułatwienie w stosunku do tradycyjnych formularzy. Podstawowym ich atutem jest częściowe autouzupełnienie w oparciu o dane, które użytkownik umieścił w serwisie społecznościowym. Odbiorcy reklam nie muszą mozolnie wypełniać dziesiątek rubryk, co niekoniecznie pozytywnie nastraja ich do reklamy, a co za tym idzie - firmy. Użytkownik może np. zapisać się do newslettera kilkoma kliknięciami. Ty zyskasz lead, a odbiorca reklamy - cenny czas oraz gratyfikację, jaką zaproponowałeś za zapisanie się.
Jak jednak pobrać kontakty do użytkowników, którzy podjęli akcję zamieszczoną w reklamie? Najprościej jest to zrobić z poziomu twojego fan page’a - wybierz Narzędzia do publikowania widoczne na górnym pasku w głównym widoku strony. Następnie kliknij w Formularze reklam służących do pozyskiwania kontaktów. Pojawi się biblioteka formularzy - przy interesującym się rekordzie kliknij Pobierz, co spowoduje eksport danych w formacie CSV. Pobrania kontaktów możesz dokonać również dzięki integracji z systemem CRM lub za pośrednictwem interfejsu API.
Przedstawiliśmy ci, w jaki sposób możesz wykorzystać ten format reklamy na Facebooku, który daje możliwość pozyskania kontaktów dla firmy. Szczegółowo opisaliśmy proces tworzenia tego typu reklam - mamy nadzieję, że skorzystasz z tej atrakcyjnej formy pozyskiwania leadów dla twojego biznesu!