Prawa konsumenta
Umowa kredytu hipotecznego - co należy wiedzieć przed jej podpisaniem?
Ostatnimi czasy wiele osób decyduje się na zakup nieruchomości, co wiąże się z ubieganiem się o kredyt. Jakie elementy powinna obowiązkowo zawierać umowa kredytu hipotecznego? Na co należy zwrócić uwagę? Przeczytaj artykuł i przekonaj się!
30 czerwca 2022
Przepisy chroniące konsumenta w Kodeksie Cywilnym
W treści kodeksu cywilnego znaleźć można przepisy chroniące konsumenta, bowiem ten akt prawny zwraca szczególną uwagę na prawa konsumentów, dając im znacznie większą ochronę niż innym uczestnikom obrotu prawnego. Jakie są przepisy chroniące konsumenta?
16 lutego 2022
Nagrania audio i video jako dowód w sprawie sądowej
Nagrania audio i video mogą pełnić rolę dowodową w sprawie sądowej. Kto powołuje dowody w procesie sądowym? Czy rozmowy nagrywane bez zgody rozmówców mogą stanowić dowód w sprawie? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania!
17 września 2021
Rękojmia u dewelopera – terminy i zasady
Rękojmia to ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru, dotyczy ona również nieruchomości. Kupującemu przysługują uprawnienia wynikające z jej tytułu. Rękojmia u dewelopera - przeczytaj więcej na ten temat!
12 marca 2022
Od kogo może żądać niezadowolony klient?
Konsument w przypadku nabycia wadliwego towaru może dochodzić swoich praw. Kto zatem odpowiedzialny jest za wadliwy towar - sprzedawca, czy producent? W artykule przedstawmy w ramach jakich środków niezadowolony klient może zgłosić swoje roszczenia?
16 sierpnia 2021
Przedawnienie roszczeń z kredytu lub pożyczki
Przedawnienie roszczeń z kredytu lub pożyczki następuje co do zasady z upływem 3 lat od dnia wymagalności dane zobowiązania. Jednak w przypadku osób nieprowadzących działalności gospodarczej w tym zakresie ten okres przedawnienia jest dłuższy. Sprawdź!
25 czerwca 2022
Termin przedawnienia roszczeń konsumentów – jak liczyć?
Konsumenci niekiedy mają wątpliwości kiedy w przypadku sporów z bankiem upływa termin przedawnienia roszczeń. W tej sprawie TSUE wydał wyrok, który ma swoje zastosowanie również dla polskiego wymiaru sprawiedliwości. Kiedy zatem upływa bieg przedawnienia?
13 czerwca 2022
Rękojmia - przyznanie uprawnień dla przedsiębiorców
Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady sprzedanego towaru. Jest to prawo, z którego może skorzystać nabywca w przypadku reklamowania niezgodne z umową produktu. Jaki jest termin skorzystania z rękojmi? Dowiedz się więcej na ten temat z artykułu!
29 września 2021
Czy małoletni może występować jako strona umowy?
Czy małoletni może podpisywać umowy? Czy małoletni, to to samo co nieletni? Co musi zrobić przedsiębiorca, jeśli chce zatrudnić dziecko do filmu lub reklamy? Z kim należy zawrzeć umowę – z dzieckiem czy z rodzicami? Przeczytaj i sprawdź!
15 lipca 2022
Regulamin sklepu internetowego a klauzule abuzywne
Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, aby chronić interes firmy powinien stworzyć regulamin zawierając w nim klauzule abuzywne. Regulamin sklepu internetowego a klauzule abuzywne - przedstawiamy, czym są i dlaczego się je zawiera w regulaminach!
17 stycznia 2022
Zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli – upadłość konsumenta
Niewypłacalność zwykle kojarzy się z ogłoszeniem upadłości i likwidacją przedsiębiorstwa. Jest jednak rozwiązanie jak zapobiec upadłości konsumenckiej, którym jest zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli? Jak wygląda procedura i jakie niesie korzyści?
18 czerwca 2021
Odwołanie wycieczki a spóźnienie się z wnioskiem do Turystycznego Funduszu
Pandemia COVID-19 mocno wpłynęła na turystykę, szczególnie na podmioty świadczące usługi w jej zakresie. Zdarza się, że kryzys powoduje upadłość odwołując zabukowane wycieczki. Jak podróżni mogą odzyskać należności, jeśli nastąpiło odwołanie wycieczki?
18 marca 2022
Czy można zwrócić bilety lotnicze kupione przez Internet?
Czy bilety lotnicze kupione przez internet podlegają procedurze odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, czy można je zwrócić i otrzymać zwrot zakupu biletu? Kiedy i w jakiej wysokości przysługuje odszkodowanie za spóźniony lub odwołany lot? Przeczytaj!
28 grudnia 2021
Odwołanie urlopu z powodu koronawirusa – prawa konsumentów i biur podróży
Sytuacja podróżnych w Polsce jest regulowana przez przepisy ustawy o usługach turystycznych. Z czym wiąże się odwołanie urlopu z powodu koronawirusa? Jakie prawa ma konsument i biuro podróży? Powyższe kwestie wyjaśniamy w artykule!
29 maja 2021
Odpowiedzialność przewoźnika za opóźniony lub odwołany lot
Odpowiedzialność linii lotniczych za odwołany lub opóźniony lot regulują dwa dokumenty Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 oraz Konwencja Montrealska. Sprawdź jak wygląda możliwość uzyskania odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot!
25 maja 2021