0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Prawa konsumenta

Prawa konsumenta

Regulamin sklepu internetowego a klauzule abuzywne

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, aby chronić interes firmy powinien stworzyć regulamin zawierając w nim klauzule abuzywne. Regulamin sklepu internetowego a klauzule abuzywne - przedstawiamy, czym są i dlaczego się je zawiera w regulaminach!

17 stycznia 2022

Prawa konsumenta

Zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli – upadłość konsumenta

Niewypłacalność zwykle kojarzy się z ogłoszeniem upadłości i likwidacją przedsiębiorstwa. Jest jednak rozwiązanie jak zapobiec upadłości konsumenckiej, którym jest zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli? Jak wygląda procedura i jakie niesie korzyści?

18 czerwca 2021

Prawa konsumenta

Odwołanie wycieczki a spóźnienie się z wnioskiem do Turystycznego Funduszu

Pandemia COVID-19 mocno wpłynęła na turystykę, szczególnie na podmioty świadczące usługi w jej zakresie. Zdarza się, że kryzys powoduje upadłość odwołując zabukowane wycieczki. Jak podróżni mogą odzyskać należności, jeśli nastąpiło odwołanie wycieczki?

18 marca 2022

Prawa konsumenta

Czy można zwrócić bilety lotnicze kupione przez Internet?

Czy bilety lotnicze kupione przez internet podlegają procedurze odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, czy można je zwrócić i otrzymać zwrot zakupu biletu? Kiedy i w jakiej wysokości przysługuje odszkodowanie za spóźniony lub odwołany lot? Przeczytaj!

28 grudnia 2021

Prawa konsumenta

Odwołanie urlopu z powodu koronawirusa – prawa konsumentów i biur podróży

Sytuacja podróżnych w Polsce jest regulowana przez przepisy ustawy o usługach turystycznych. Z czym wiąże się odwołanie urlopu z powodu koronawirusa? Jakie prawa ma konsument i biuro podróży? Powyższe kwestie wyjaśniamy w artykule!

29 maja 2021

Prawa konsumenta

Odpowiedzialność przewoźnika za opóźniony lub odwołany lot

Odpowiedzialność linii lotniczych za odwołany lub opóźniony lot regulują dwa dokumenty Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 oraz Konwencja Montrealska. Sprawdź jak wygląda możliwość uzyskania odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot!

25 maja 2021

Prawa konsumenta

Przetwarzanie danych osobowych w sprzedaży konsumenckiej

Przedsiębiorca zawierający z konsumentem umowę podlega regulacjom RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych kupujących. Przeczytaj jak powinno wyglądać przetwarzanie danych osobowych przy sprzedaży konsumenckiej! Jakie procedury należy przestrzegać?

26 maja 2021

Prawa konsumenta

Rzecznik konsumentów – czy może pomóc?

Praktycznie każda osoba fizyczna jest konsumentem. Kwestie prawne w tym zakresie reguluje kodeks cywilny oraz ostawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Kim jest rzecznik konsumentów, czym się zajmuje i jakie są jego kompetencje? Przeczytaj!

12 maja 2022

Prawa konsumenta

Klauzula rebus sic stantibus - kiedy należy zawrzeć w umowie?

Przez pandemie nie możesz poprawnie zrealizować podpisanej umowy? Klauzula rebus sic stantibus jest formą modyfikacji istniejącej umowy, gdy nie możesz jej poprawnie zrealizować przez zewnętrzne okoliczności. Dowiedz się więcej na ten temat z artykułu!

10 marca 2022

Prawa konsumenta

Odpowiedzialność biura podróży za zmarnowany urlop

Każdy turysta chce, aby jego urlop spełniał określone kryteria, dlatego wygodnym jest rozwiązaniem jest wykupienie oferty od biura podróży. Co w sytuacji, gdy oferta okaże się inna niż w broszurze i jaka jest wtedy odpowiedzialność biura podróży? Sprawdź!

7 lipca 2022

Prawa konsumenta

Przedsiębiorca a prawa konsumenta - nowe zmiany

Dzięki nowym zmianom niektóre prawa konsumenta teraz obejmują również przedsiębiorców prowadzących działalność. Oznacza to, że traktowani oni będą jak konsumenci i zostaną objęci ochroną konsumencką mimo, że są przedsiębiorcami. Dowiedz się więcej!

25 czerwca 2022

Prawa konsumenta

Odstąpienie od umowy w formie e-mail – czy jest skuteczne?

Prawo do odstąpienia od umowy regulują przepisy prawa, konsument więc nie zawsze ma do tego prawo. Kiedy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy? Czy odstąpienie od umowy przekazanie za pośrednictwem poczty elektronicznej będzie każdorazowo skuteczne?

25 czerwca 2022

Prawa konsumenta

Elektroniczne prawo jazdy – zawsze pod ręką

Elektroniczne prawo jazdy to krok w stronę cyfryzacji w naszym życiu, co wynika z projektu ustawy prawo o ruchu drogowym! Brak posiadania dokumentu fizycznie pozwala kierowcom nie martwić się o mandat, ponieważ zostanie sprawdzony w sposób elektroniczny!

17 listopada 2021

Prawa konsumenta

Sprzedaż lawinowa - czy zawsze stanowi czyn nieuczciwej konkurencji?

Można wyróżnić różne typy sprzedaży, m.in. tradycyjną, samoobsługową, czy też lawinową. Zgodnie z aktualnymi przepisami sprzedaż lawinowa uznawana jest za przestępstwo. Czy to oznacza, że wszystkie formy sprzedaży lawinowej są zabronione? Sprawdź!

10 marca 2022

Prawa konsumenta

Czy zmiany w prawie telekomunikacyjnym to koszt dla dostawców?

Wprowadzono zmiany dotyczące zawierania umów o świadczenie usługi dostępu do internetu, jej automatycznego przedłużania i innych działań usługodawcy. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czy zmiany w prawie telekomunikacyjnym to koszt dla dostawców!

21 marca 2022

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów