0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Czy warto wykorzystywać gadżety reklamowe w promocji firmy?

Wielkość tekstu:

W dzisiejszych mocno konkurencyjnych dla biznesu czasach konsumenci przyzwyczaili się do ciągłej reklamy i marketingu. Możemy stwierdzić, że coraz bardziej uodparniamy się na takie formy promocji. Niezmiennie jednak możemy wymienić jedną rzecz, która zawsze wzbudza w nas radość i wdzięczność wobec firmy. To gadżety reklamowe. Czy warto dalej inwestować w upominki reklamowe, by promować swoją firmę?

Gadżety reklamowe w obliczu innych form promocji

Wiele mówi się o tym, że reklama jest dźwignią sprzedaży. Na przestrzeni lat wielokrotnie dowiedziono, że firmy inwestujące w promocję i marketing wyraźnie przodują w wynikach sprzedażowych. Nic dziwnego, że ta zależność została zauważona w praktycznie każdej branży, dlatego dzisiaj konkurowanie w obszarze marketingu internetowego, reklam Google i innych zaawansowanych narzędzi marketingowych może być dużym wyzwaniem dla firm, które dysponują nieco mniejszym budżetem. 

Ogromna popularność nowoczesnych kanałów promocji i reklamy sprawia, że my, jako konsumenci jesteśmy już mocno uodpornieni na tego typu próby zachęcenia nas do zakupu towaru lub usługi. Wciąż jednak istnieją sposoby na to, by nieco mniejszym kosztem przekonać klientów do siebie, zachęcić do poznania oferty, a także zapewnić sobie ich lojalność. O czym mowa? O ponadczasowych gadżetach reklamowych takich jak koszulki reklamowe z nadrukiem, długopisy reklamowe i wszelkiego rodzaju upominki, które sprawią, że klient nas zapamięta. 

Czy inwestowanie w gadżety jest opłacalne dla firmy?

Czy gadżety reklamowe, traktowane przez niektórych jako relikt przeszłości mogą być opłacalną inwestycją dla firmy? Oczywiście, że tak! Co więcej, okazuje się, że to właśnie upominki reklamowe, takie jak bawełniana torba, filiżanki czy kubki reklamowe oddziałują na klientów znacznie bardziej, niż inne formy marketingu. Jak wcześniej wspomniano, w przypadku innych, bardzo nachalnych form marketingu automatycznie reagujemy w sposób defensywny. Otrzymanie prezentu w postaci upominku reklamowego powoduje diametralnie inną, o wiele bardziej pozytywną reakcję, która ułatwia zdobycie zaufania i sprzedaż naszych produktów.

Opłacalność inwestycji w gadżety reklamowe stała się tematem badań realizowanych przez Global Ad Impressions Study. Szeroka grupa respondentów w 82% stwierdziła, że zareagowała pozytywnie, otrzymując gadżet reklamowy. Sama sympatia nie równa się faktycznemu wywarciu wrażenia. Jednak aż 75% respondentów było w stanie zachować w pamięci nazwę firmy lub przynajmniej logo, które znajdowało się na danym gadżecie otrzymanym w okresie ostatnich 12 miesięcy. Czy taką pamięć mamy w przypadku reklam internetowych, które co rusz atakują nas z każdej strony? Na to pytanie warto odpowiedzieć sobie samemu. 

gadżety reklamowe

Korzyści wynikające z wykorzystania gadżetów reklamowych

Dlaczego gadżety reklamowe to jeden z najlepszych sposobów na to, by zwiększyć potencjał swoich działań sprzedażowych? Przede wszystkim ze względu na fakt, że jest to wyraźne zwiększenie rozpoznawalności marki w otoczeniu złożonym z naszych potencjalnych klientów. Wręczając gadżety reklamowe, automatycznie zwiększamy widoczność swojej marki - nazwy firmy, logo, całego brandingu w przedmiotach codziennego użytku. Dobrej jakości gadżety, wykorzystywane przez pracowników, klientów i kontrahentów będą zauważane przez ich znajomych, rodzinę i resztę środowiska, co może zaowocować dodatkowym zainteresowaniem. 

Jednak gadżety reklamowe to przede wszystkim sprawdzony sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki przy relatywnie niskich kosztach inwestycji. Nic tak dobrze nie wpływa na postrzeganie marki, jak prezent, który otrzymujemy od niej. Klient w ramach wdzięczności często zwróci się do nas w celu złożenia zamówienia, a przynajmniej weźmie nas pod uwagę, co w przypadku nowych klientów daje ogromne możliwości. Pozytywny wizerunek w równym stopniu powinien interesować nas w przypadku klientów stałych, którzy zadowoleni z upominku zawsze będą o nas pamiętać. 

Mówiąc o korzyściach wynikających z zakupu gadżetów firmowych, nie sposób nie wspomnieć także o ich uniwersalności. To jedyna forma reklamy, która pasuje do praktycznie każdej sytuacji. Nagroda w konkursie w mediach społecznościowych? Motywacja do zakupu dodatkowych produktów na stronie internetowej? Prezent dla najbardziej lojalnych klientów? A może gadżet przyciągający tłumy na firmowe stoisko podczas eventu branżowego? Przypadki wykorzystania upominków reklamowych można mnożyć, a dodatkowo są one świetną formą pozapłacowych benefitów, które cyklicznie otrzymują nasi pracownicy. 

Które gadżety reklamowe okażą się najlepszym pomysłem?

Wybór gadżetów reklamowych i upominków to niezwykle ważne zadanie, z którym zmierzy się każda firma stawiająca na tę formę promocji. Spośród setek dostępnych opcji, warto wybrać przynajmniej kilka, które usatysfakcjonują zarówno klientów nowych, tych dotychczasowych, jak również niezdecydowanych partnerów biznesowych czy przypadkowych gości na naszym stoisku firmowym.

A zatem, na co zawsze warto postawić? Zacznijmy od propozycji uniwersalnych, które doskonale sprawdzą się w wypromowaniu każdego biznesu, bez względu na branżę, w której działamy i profil klienta. Popularne przykłady upominków to między innymi:

  • koszulki reklamowe z nadrukiem;
  • kubki reklamowe i filiżanki reklamowe;
  • torby bawełniane z nadrukiem;
  • długopisy reklamowe;
  • powerbanki z logo firmy;
  • pamięć USB z nadrukiem nazwy firmy.

Może wydawać nam się, że pomysły te są nieco wyświechtane, jednak wciąż stanowią one bazę, dzięki której marketing naszej firmy pozostanie skuteczny relatywnie niskim kosztem. Koszulki czy torby wysokiej jakości będą sprawdzać się w codziennym użytkowaniu, tak samo, jak pożądany w dzisiejszych czasach Powe bank czy elegancki pendrive. 

Zaimponuj klientowi - postaw na oryginalne akcesoria związane z Twoją branżą

Co w sytuacji, gdy to właśnie na gadżetach reklamowych chcemy opierać całą strategię marketingową firmy i powszechnie rozdawane upominki to nieco za mało, by faktycznie osiągnąć zaplanowany cel sprzedażowy? W takiej sytuacji powinniśmy wyróżnić się czymś na tle konkurencji i postawić na gadżety promocyjne, które nie tylko okażą się przydatne dla klienta, ale przede wszystkim będą związane z naszą branżą lub preferencjami osób dokonujących u nas zakupów. 

W zaimponowaniu klienta ogranicza nas jedynie nasza inwencja twórcza. Doskonałym przykładem wykorzystania naszej specjalizacji jako sposobu na wzmocnienie przekazu gadżetem może być, chociażby wodoszczelny worek, który rozdawany jest jako gadżet przez firmę wynajmującą kajaki dla klientów, którzy po raz kolejny korzystają z naszych usług.

Branża gastronomiczna? Wysokiej jakości deski do krojenia z logo naszej firmy. Branża optyczna? Proste, ale jakże praktyczne ściereczki do okularów. A może zawody biegowe organizowane cyklicznie? Dla osób, które wykupili pakiet, warto zainwestować w mały plecak na sznurkach lub wygodny pas do wkładania numeru startowego

Takich sposobów na zachęcenie klientów gadżetami branżowymi jest bardzo wiele i cechują się one nadzwyczajną skutecznością, którą z pewnością zauważymy w raportach z wynikami sprzedażowymi. 

Gadżet firmowy - czy zawsze wpływa pozytywnie na relacje z klientami? 

Na przestrzeni lat przyzwyczailiśmy się do powszechnej opinii, że gadżety reklamowe zawsze wpływają pozytywnie na budowanie naszej marki i kontakty z klientami. Jest w tym dużo prawdy, ale warto zwrócić uwagę na jedną, niezwykle istotną kwestię.

Mowa tu o jakości gadżetów firmowych, w które decydujemy się zainwestować. Wyobraźmy sobie sytuację - otrzymujemy w prezencie (czy to za złożenie dużego zamówienia, wygraną w konkursie dla społeczności czy jako pamiątka po spotkaniu biznesowym) upominek reklamowy, który już na pierwszy rzut oka wydaje się niskiej jakości. Gdy nasze pierwsze wrażenie się potwierdzi i gadżet faktycznie ulegnie błyskawicznej eksploatacji, w jaki sposób zareagujemy? Z pewnością wyjdziemy z założenia, że firma podchodzi do swojej działalności w taki sam sposób, jak do jakości gadżetów. A to z pewnością nie zapewni nam wzrostu klientów. Dlatego, zanim zdecydujemy o zakupie gadżetów, dokonajmy szczegółowej analizy dostawcy gadżetów, by mieć pewność, że te będą odznaczać się wysoką jakością. 

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę dostarczającą upominki reklamowe?

Wybór gadżetów do firmy jest istotnym zagadnieniem, ale nie powinniśmy lekceważyć kwestii doboru firmy, która przygotuje dla nas upominki reklamowe. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, podejmując taką współpracę? Na kilka kwestii wymienionych poniżej:

  1. Doświadczenie na rynku - firmy, które są na rynku już od kilkudziesięciu lat, mają ogromne doświadczenie w zakresie produkcji gadżetów reklamowych wysokiej jakości. Korzystając z firm obecnych na rynku od dawna, możemy liczyć także na profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru takich gadżetów, które w konkretnej branży zapewniają najlepsze efekty.
  2. Opinie dotychczasowych klientów - dobrą praktyką jest sprawdzić, z kim podejmujemy współpracę. Na szczęście dzisiaj bardzo łatwo zweryfikować prawdomówność firmy, analizując opinie Google, komentarze klientów w serwisach społecznościowych i wszystkie inne informacje dostępne w internecie. Firma produkująca gadżety cechuje się bardzo niskimi cenami, ale także negatywnymi opiniami? Warto poszukać doświadczonych ekspertów, którzy być może cenią swoje produkty bardziej, ale dają nam większy potencjał do zadowolenia klientów.
  3. Transparentność firmy - ważne, by już od samego początku wiedzieć, jaką cenę proponuje firma za swoje usługi i by z łatwością można było się z nią skontaktować. To niezwykle istotne, jeśli zależy nam na czasie i chcemy zrealizować zamówienie na gadżety firmowe jak najszybciej. 
  4. Szerokość oferty - każda firma na rynku gadżetów reklamowych zaproponuje nam sprzedaż typowych upominków, jak długopisy, torby czy koszulki reklamowe. Jeśli jednak zależy nam na czymś oryginalnym, będziemy musieli natrudzić się nieco bardziej. Warto jednak poświęcić czas na znalezienie firmy, która zapewni nam dostęp do szerokiej oferty.

gadżety reklamowe

Upominki reklamowe - sposób na efektywny rozwój każdego przedsiębiorstwa

Gadżety reklamowe to niezmiennie jeden z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych sposobów na to, by przyciągnąć do siebie nowych klientów i ocieplić stosunki z dotychczasowymi kontrahentami biznesowymi. Niskim kosztem możemy zapewnić sobie uniwersalny sposób na to, by uwidocznić swoją markę i zwiększyć jej rozpoznawalność.

Nie możemy przy tym zapominać o tym, jak ważny w inwestycji w gadżety jest dobór odpowiednich produktów pasujących do specyfiki naszego biznesu, ale także wybór firmy, która gadżety nam dostarczy. Jeśli odpowiednio podejdziemy do promocji z wykorzystaniem gadżetów, możemy być spokojni o rozwój naszej firmy w długim okresie.

gadżety reklamowe

Autor: Piotr Pronobis 

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów