Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Sposoby na reklamę – jak się promować za niewielkie pieniądze?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Zakładając własną działalność przedsiębiorcy stają przed trudnym wyzwaniem, jakim jest reklama firmy. Początki z reguły bywają trudne, co związane jest z niewielkim budżetem na rozkręcenie działalności. Emisja reklam w radiu czy telewizji kosztuje niemało, z reguły mogą sobie na nie pozwolić duże firmy i korporacje. Istnieje jednak wiele prostych sposobów na wypromowanie przedsiębiorstwa za niewielkie pieniądze. Jakie są sposoby na reklamę przedsiębiorstwa, tanią  i skuteczną?

Odpowiedzi należy szukać w Internecie, gdyż obecnie jest to już niedrogie narzędzie komunikacyjne, które każdego dnia zrzesza miliony użytkowników z całego świata. To właśnie Internet umożliwia reklamę firmy w prosty i tani sposób z możliwością dotarcia do wielu grup docelowych. Sieć umożliwia kontakty z dużą liczbą odbiorców zainteresowanych naszym produktem lub usługą. Nie oznacza to, że media papierowe całkowicie straciły na znaczeniu. Co ciekawe, ze względu na dużą konkurencję, w ostatnich latach systematycznie obniżana jest cena druku. Oznacza to, że takie formy reklamy jak wizytówki, plakaty czy ulotki zyskały na znaczeniu i mogą być dobrą alternatywą – ze względu na niskie koszty i łatwe dotarcie do klientów, ze szczególnym uwzględnieniem klientów lokalnych.

Strona internetowa i e-mail marketing, czyli podstawowe sposoby na reklamę

Jeśli zależy nam na promocji rozwijającej się firmy, to w pierwszej kolejności powinniśmy zainwestować w stworzenie strony internetowej. Wbrew pozorom koszt wykonania witryny WWW nie jest dziś zbyt wysoki, nawet w przypadku zlecenia tego rodzaju prac firmie zewnętrznej. Można mieć pewność, że dobrze zaprojektowana i zawierająca wartościowe materiały strona internetowa już w ciągu kilku miesięcy powinna na siebie zarabiać. Dziś niemal każda firma, niekoniecznie związana z branżą IT, aby przetrwać w dobie silnej konkurencji powinna posiadać własny serwis.

Internet zmienił kierunek, w jakim podążali sprzedawcy. Nowy model sprzedaży połączony z możliwościami oferowanymi przez strony internetowe sprawił, że przedsiębiorstwa wybrały kierunek dystrybucji cyfrowej oraz rozwój sklepów online. Warto pamiętać, że stworzenie sklepu internetowego oraz bogata i atrakcyjna oferta nie sprawi, że od razu osiągniemy sukces. Należy poświęcić niemało czasu na to, aby witryna internetowa była regularnie aktualizowana, poprawnie zoptymalizowana oraz zarządzana w taki sposób, aby stała się potężną platformą umożliwiającą swobodne i intuicyjne zakupy, a przy tym pozwalała na błyskawiczną komunikację na drodze sprzedawca-klient, jak również klient-klient poprzez swobodną wymianę informacji i opinii o wybranych produktach/usługach.

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy powinien również wykorzystać e-mail marketing do reklamyfirmy oraz promocji marki i dostępnych towarów/usług. W witrynie powinna być możliwość dobrowolnej subskrypcji, umożliwiającej regularne przesyłanie wiadomości e-mail do zainteresowanych aktualną ofertą klientów. Tego rodzaju działania umacniają więź pomiędzy klientem a marką, a ponadto zainteresowani otrzymują bezpośrednio e-mailem listę najciekawszych propozycji dotyczących aktualnej oferta lub promocji, dostosowanych do ich indywidualnych oczekiwań.

Portale społecznościowe wytwarzają więź z klientem

Portale społecznościowe każdego roku zyskują miliony użytkowników. Dziś obok strony internetowej, niemal każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kanał w serwisach pokroju Facebook, Twitter czy Google Plus. Portale społecznościowe są darmowe, pozwalają szybko dotrzeć do zainteresowanych klientów, a także błyskawicznie odpowiedzieć na ich zapytania, oczekiwania, a nawet reklamację. Warto zintegrować "społecznościówki" ze stroną internetową, aby zoptymalizować przesyłanie informacji o nowych produktach/usługach. Niemały wpływ na skuteczne prowadzenie fanpage'a ma również obserwacja grup docelowych. Te mogą się różnić w zależności od rodzaju oferowanego towaru. Na podstawie wypowiedzi użytkowników Facebooka można jednak łatwo oszacować, jakiego rodzaju przekazy są najbardziej pożądane.

Tematyczne fora i serwisy z ogłoszeniami to dobre sposoby na reklamę

Jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w określonej dziedzinie, to warto regularnie odwiedzać branżowe fora internetowe. Znajdziemy tam nie tylko cenną wiedzę, lecz również użytkowników chcących dowiedzieć się czegoś od nas. Możliwość dzielenia się z innymi internautami doświadczeniem oraz cenne i fachowe wskazówki sprawią, że szybciej dotrzemy do nowych klientów. Warto również w odpowiednich działach umieszczać oferty reklamowe. W sieci znajdziemy ponadto bogaty zbiór serwisów z darmowymi ogłoszeniami, dzięki którym można zaprezentować unikalność naszych produktów i usług.

Wizytówki, plakaty i ulotki  są wciąż obcene

Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą produktów/usług powinno zadbać o przygotowanie odpowiednich materiałów poligraficznych. Zarówno właściciel firmy, jak i podlegli pracownicy powinni mieć przy sobie profesjonalnie wykonane wizytówki. Koszt jest niewielki, a ich posiadanie świadczy o właściwym przygotowaniu do kontaktów z klientem i kontrahentami. Wizytówki warto rozdawać przy każdej nadarzającej się okazji - zwiększy to prawdopodobieństwo dotarcia do nowych klientów.

Przedsiębiorcy powinni wykorzystać plakaty i ulotki przy okazji ważnego wydarzenia lub przed organizacją ważnej imprezy firmowej. Ulotki i plakaty dobrze sprawują się w środowisku lokalnym, umożliwiając szybkie dotarcie do większej grupy odbiorców.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów