Poradnik Przedsiębiorcy

Promocja firmy - rodzaje skutecznej reklamy

Obecnie reklama internetowa stała się tą podstawową formą promocji dla większości firm. Jednak które formy reklamy online będą bardziej skuteczne oraz czy rzeczywiście standardowa reklama offline’owa nie przynosi efektów? Przeczytaj, jakich metod możesz użyć, aby promocja firmy była skuteczna.

Skuteczna promocja firmy

Promocja firmy ma wpływ na wiele aspektów. Za pośrednictwem różnych form reklamy możemy budować wizerunek, oddziaływać na obecnych oraz potencjalnych klientów i wpływać na budowanie ich lojalności względem marki. W konsekwencji tych działań mamy spore szanse na zwiększenie sprzedaży, oczywiście o ile przekaz reklamy trafi do Twojej grupy odbiorców. Jakie formy reklamy internetowej mogą posłużyć do promocji firmy?

Poznaj dostępne narzędzia marketingowe online i offline!

Reklama online

  • Pozycjonowanie

Jedną z głównych i najbardziej skutecznych form promocji jest odpowiedni dobór słów kluczowych dla swojej strony internetowej. Odpowiednia optymalizacja kodu strony oraz jej treści to jedne z głównych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym większą szansę na zdobycie klientów, którzy jeśli znajdą  interesującą ich treść na twojej witrynie, to z dużym prawdopodobieństwem będą na nią często powracać.

Szczegółowe informacje o pozycjonowaniu znajdują się w artykule → Pozycjonowanie strony internetowej - optymalizacja

  • Media społecznościowe

Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube - promocja firmy w social mediach jest dzisiaj niezwykle ważnym narzędziem. Nie tylko ze względu na możliwość prowadzenia tam za darmo profilów firmowych, lecz także dlatego, że dzisiejsi konsumenci za pomocą mediów społecznościowych szukają informacji o interesujących ich firmach, ale równie często jest to dla nich pierwsza forma kontaktu. Stąd warto prowadzić profil firmowy w social mediach i wykorzystywać możliwości reklamowe tych narzędzi.

Szczegółowe informacje o promocji firmy w social mediach znajdują się w artykule → Social media, czyli promocja firmy w mediach społecznościowych

  • AdWords

Jedna z najbardziej znanych form promocji w internecie. Reklama kontekstowa AdWords pozwala na bardzo mocne sprecyzowanie grupy odbiorców kampanii. Warto zauważyć także, że przy reklamie Google AdWords uruchomienie kampanii samodzielne nie jest skomplikowanym procesem i co ważniejsze, nie jest ona rozliczania za pojedyncze wyświetlenia, a za konkretne kliknięcie w reklamę.

  • Artykuły sponsorowane

Publikowanie eksperckich artykułów na portalach powiązanych z twoją branżą to promocja firmy, która pozwala dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, która z kolei może dołączyć do grona twoich klientów. Warto nawiązać w tym przypadku wartościową współpracę z wpływowymi serwisami lub konkretnymi influencerami, z których opinią liczą się twoi klienci.

Rodzaje reklamy offline

  • Reklama zewnętrzna

Reklama outdoorowa, czyli reklama zewnętrzna określana także jako digital out-of-home (DOOH), to niezwykle skuteczna forma promocji firmy. Jej celem jest dostarczanie przekazu reklamowego w konkretnych miejscach dosłownie na ulicy (na zewnątrz), z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza (local advertising).

Reklama zewnętrzna jest ogólnie dostępna i cechuje ją wysoki poziom oglądalności. Widać ją na każdym kroku: na billboardach, tablicach reklamowych, informacyjnych, także w formie citylight (plakat z reklamą zamknięty jest w specjalnej gablocie i podświetlony lampami ledowymi), reklamach wielkoformatowych czy szyldach.

  • Reklama wewnętrzna

Reklama indoorowa umieszczana jest na oddzielnych konstrukcjach nośnych różnego rodzaju i wielkości. Sama w sobie może stanowić zabudowę przestrzeni. Ze względu na swoje wymiary, reklama wewnętrzna nie ma tak wysokiej skuteczności jak reklama zewnętrzna. Niemniej idealnie ją uzupełnia i stanowi pomost pomiędzy outdoorem a reklamą drukowaną. Do reklamy indoorowej zaliczają się plakaty, rollupy, kasetony, bannery wewnętrzne czy naklejki na podłogi. Jej zaletą jest niska cena spowodowana słabszą jakością materiałów. Reklamy wewnętrzne eksponuje się na oddzielnych nośnikach. Są one też bardziej spersonalizowane w porównaniu do komunikatów outdoorowych.

Mimo że nośniki indoorowe są dopełnieniem zewnętrznych, powinny być zaplanowane zgodnie z zamierzoną identyfikacją marki.  Ważne jest także, aby reklamy wewnętrzne były wykonane z gustem i odpowiednio zamieszczone - dlatego też dobrym rozwiązaniem jest wynajęcie agencji reklamowej lub skonsultowanie się z nią.

Promocja firmy - podsumowanie

Promocja firmy może się również odbywać za pomocą innych źródeł. Warto rozważyć promocję firmy w internecie, w prasie, a nawet w telewizji, jeżeli fundusz przedsiębiorstwa na to pozwala. Należy pamiętać, że nawet przy niskich nakładach można zyskać skuteczną i zapadającą w pamięć kampanię reklamową, wszystko zależy od naszej kreatywności.