0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Gdzie reklamować sklep internetowy?

Wielkość tekstu:

Wybrałeś produkt i przeprowadziłeś badanie rynku? Zdecydowałeś, z której platformy e-commerce chcesz korzystać? Zarejestrowałeś domenę, podpisałeś umowę z dostawcą usług płatniczych i utworzyłeś stronę? Masz zatem wszystko, poza klientami. Najwyższy czas dowiedzieć się, jak promować sklep internetowy. Czy reklama internetowa wystarczy? Jakie nietypowe rozwiązania reklamowe oferuje InPost? Czytaj dalej!

Na co zwrócić uwagę przy wyborze miejsca na reklamę e-sklepu?

Dane wywiadowni Dun & Bradstreet Poland pokazują, że w 2022 roku funkcjonowało w Polsce prawie 58 tysięcy sklepów internetowych. To o 10,7% więcej niż rok wcześniej i o 30,1% więcej niż w 2020 roku. W tak konkurencyjnym środowisku samo wykreowanie produktu i uruchomienie punktu e-commerce to za mało, aby osiągnąć sukces. Niezbędne jest przyciągnięcie klientów, a to można osiągnąć na wiele sposobów, między innymi przez poprawienie widoczności dla wyszukiwarki oraz wdrożenie działań promocyjnych. Jak skutecznie reklamować sklep internetowy, kiedy konkurencja rośnie, a możliwości marketingowych jest coraz więcej? Przede wszystkim jeszcze przed podjęciem konkretnych działań precyzyjnie określ Cel i dokładnie zaplanuj wszystkie kroki. Dokonanie pochopnej inwestycji w jedno z dziesiątek dostępnych narzędzi może oznaczać straty dla Twojego biznesu. Aby tego uniknąć, musisz sprecyzować cele swojej kampanii oraz jej kluczowe założenia. Skoncentruj się na czterech najważniejszych czynnikach:

  • grupie docelowej,

  • celach kampanii,

  • wizerunku marki,

  • budżecie.

Weź pod uwagę, że inną formę i inne kanały komunikacji należy zastosować, jeśli Twoimi odbiorcami jest młodzież, a inne, jeśli przekaz chcesz kierować do seniorów. Podczas gdy pierwsza grupa preferuje formaty video, treści zabarwione dobrym humorem i np. z zagadką do rozwiązania, druga oczekuje oficjalnego tonu i klarowności. Można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że reklama witamin dla osób starszych wyświetlana na Instagramie lub Snapchacie da niewielkie i niezadowalające rezultaty. Podobnie jak reklama wielobarwnego i zabawnego etui na telefon wyświetlająca się jako grafika na portalach branżowych poświęconych zdrowiu i emeryturom. W zależności od tego, co chcesz reklamować, większą korzyścią będzie inwestycja w reklamę internetową lub zewnętrzną.

Gdzie reklamować sklep internetowy?

Musisz zatem precyzyjnie określić grupę docelową, zbadać, co robi w sieci oraz dostosować swój przekaz i kanał jego publikacji do potrzeb i zwyczajów adresatów. Wiąże się to także z wykreowaniem odpowiedniego wizerunku. To, jak i gdzie reklamować firmę w internecie powinno być także uzależnione od celów kampanii. Mogą nimi być:

  • zwiększenie świadomości marki,

  • zwiększenie sprzedaży

  • zdobycie nowych klientów,

  • zachęcenie do powrotu,

  • budowanie zaangażowania np. poprzez kliknięcie czy zostawiony komentarz,

  • edukacja konsumentów.

Oczywiście musisz też pamiętać, że w zależności od celów i założeń kampanii musisz przygotować adekwatny budżet. Jeśli chcesz zainwestować jedynie kilkaset złotych, nie spodziewaj się raczej spektakularnych efektów. Nie istnieje też coś takiego jak nieograniczone fundusze na marketing. Dobrze jest podejść do tego kroku rzetelnie. Im dokładniej przemyślisz kwestie związane ze strategią reklamową i jej finansowaniem, tym większa szansa, że Twoje zaangażowanie przełoży się na zysk i korzystnie wpłynie na rozwój marki.

Gdzie można reklamować sklep internetowy?

Gdy już określisz, do kogo chcesz dotrzeć, czemu ma służyć reklama oraz ile środków pieniężnych chcesz na nią przeznaczyć, przychodzi czas na wybór odpowiednich narzędzi. Opcji jest bardzo dużo, ale żadna nie jest uniwersalna. Wielu przedsiębiorców rozpoczyna od social mediów. Facebook czy Instagram oferują różnorodne opcje reklamowe, umożliwiając precyzyjne docieranie do konkretnych grup użytkowników. Podczas projektowania kampanii należy podać dane dotyczące grupy docelowej (między innymi wiek użytkownika, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania). Nie ma tu dolnej granicy budżetu marketingowego. Ponadto platformy oferują zaawansowane narzędzia analizy wyników. Dzięki nim w łatwy sposób skontrolujesz, czy Twoja reklama generuje spodziewane akcje. Bardzo ważne jest przy tym utworzenie profilu Twojego sklepu, który będzie jednocześnie wizytówką. Ma on przekonać użytkownika, że wiesz, co robisz, jesteś rzetelną firmą, a jednocześnie warto Cię obserwować. Czasami publikowanie angażujących treści czy interesujących zdjęć to najlepsza forma promocji.

Marketing społecznościowy daje szansę na dotarcie do dużej liczby użytkowników, charakteryzuje się stosunkowo niskim kosztem za reakcję oraz umożliwia łatwą komunikację z klientem. Z drugiej strony wymusza także spore zaangażowanie oraz wiąże się z ryzykiem przepalenia budżetu reklamowego w przypadku błędnego określenia parametrów grupy docelowej. Nie przez przypadek tak wiele marek szuka specjalistów, którzy wiedzą, jak promować sklep internetowy na Facebooku czy w innych social mediach. Reklama internetowa to jednak nie tylko social media.

Promocja działalności e-commerce nie może odbyć się bez zadbania o widoczność w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania, które prowadzą do uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz generują konwersje w postaci zakupów produktów/usług. Chcąc, aby sklep odwiedzały tysiące osób tygodniowo, musisz:

  • zidentyfikować odpowiednie słowa kluczowe,

  • zoptymalizować treści na stronie internetowej,

  • stworzyć strukturę linkowania wewnętrznego,

  • zadbać o responsywność witryny,

  • zbudować bazę backlinków od wiarygodnych stron,

  • zwiększyć szybkość ładowania,

  • monitorować wyniki.

Promowanie dzięki wyszukiwarce to działanie długoterminowe i wymagające posiadania dużej wiedzy. Właśnie dlatego warto zainteresować się także innym narzędziem od Google, czyli tworzeniem bezpośrednich reklam.

System Google Ads to absolutny fundament reklamy internetowej. Z tej wyszukiwarki korzystają wszyscy, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Dzięki wykorzystaniu narzędzia można reklamować się w samej wyszukiwarce, sieci reklamowej Google na YouTubie i w wielu innych miejscach. System pozwala tworzyć między innymi reklamy tekstowe, obrazkowe, wideo, produktowe czy w aplikacjach. Mogą one nawiązywać do wcześniejszych wyszukiwań odbiorcy oraz jego pasji, co znacząco zwiększa skuteczność przekazu. Niewątpliwą zaletą tej formy reklamy jest także pobieranie opłaty za efekty, czyli w tym przypadku kliknięcia użytkowników. Z drugiej strony reklama sklepu internetowego w Google wiąże się z czasochłonną konfiguracją oraz stosunkowo dużo kosztuje, szczególnie w branży silnie konkurencyjnej.

Gdzie reklamować sklep internetowy?

Innym pomysłem na to, jak wypromować swój sklep internetowy, jest skorzystanie z tak zwanego influencer marketingu. To strategia, w której marka współpracuje z osobami znanymi w mediach społecznościowych, tzw. influencerami, aby promować swoje produkty lub usługi. Influencerzy posiadają obserwujących, dla których są ważnym źródłem wiadomości i inspiracji. Współpraca z nimi pozwala firmom dotrzeć do określonej grupy docelowej poprzez kanały, które cieszą się dużym zaufaniem. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy internetowej, jednak jak w każdym innym przypadku trzeba ją dobrze zaprojektować. Współpraca z influencerami nie należy do najtańszych, trudno mierzy się jej efekty i pozbawia producenta możliwości sprawowania kontroli nad wizerunkiem ambasadora marki.

Do innych, często wykorzystywanych rodzajów i miejsc reklamowych w sieci należą:

  • e-mail marketing,

  • Pinterest,

  • platformy e-commerce,

  • blogi,

  • targi online,

  • remarketing i lejki sprzedażowe,

  • LinkedIn.

Nietypowe miejscówki i rozwiązania na reklamę sklepu online

Projektując kampanię marketingową sklepu online, spróbuj zrozumieć swoich odbiorców. Musisz pamiętać, że duża część z nich uznaje tradycyjne przekazy za nudne i natarczywe. Reklama internetowa to więc konieczność. Dla konsumentów ważne w promocji są:

  • adekwatność produktu do potrzeb użytkownika,

  • atrakcyjna forma przekazu,

  • humor.

Wybierając konkretne narzędzia i przystępując do tworzenia promocji w internecie, musisz starannie zaplanować treść i formę. Przekaz powinien zaintrygować, a w przypadku wielu grup docelowych, także rozbawić odbiorców. Jeżeli uda Ci się osiągnąć taki skutek, istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient podejmie oczekiwaną akcję (np. przejdzie do sklepu internetowego, pozostawi komentarz lub zapisze się na newsletter). Pamiętaj, że tyle samo osób zwraca uwagę na atrakcyjność formy reklamy, co na sam produkt.

Popularne sposoby na promowanie sklepu internetowego potrafią być bardzo skuteczne. Czasami jednak do sukcesu potrzebne jest coś innego. Jakaś nutka zaskoczenia. Taki efekt wywierają nietypowe miejscówki i rozwiązania dla promocji. O czym konkretnie mowa i jak reklamować sklep internetowy online i offline?

  • Dodanie sklepu do porównywarek cenowych,

  • współpraca z artystami ulicznymi w celu np. stworzenia muralu tematycznego,

  • stworzenie w sklepie strefy selfie ze swoimi produktami, które można później promować przez używanie odpowiednich hashtagów,

  • współpraca z klubami zakupowymi,

  • oferowanie wyrobów na platformach agregujących różne marki w jednym miejscu,

  • reklama w opakowaniach dostawy, przybierająca format kodów rabatowych czy kolorowych ulotek,

  • kooperacja z kawiarniami lub restauracjami polegająca na umieszczeniu swoich wyrobów np. na stolikach,

  • w przypadku produktów kulinarnych warto rozważyć umieszczenie ich w książkach z przepisami,

  • ujęcie produktów na listach rankingowych,

  • reklama na nośnikach zewnętrznych (przykładowo Paczkomat oklejony reklamą sklepu internetowego).

Każda z zaproponowanych form daje realne szanse na zwiększenie rozpoznawalności marki i wzrost sprzedaży.

Gdzie reklamować sklep internetowy?

Reklama sklepu internetowego – gdzie można zrobić to za darmo?

Jak reklamować sklep internetowy za darmo? Czy jest to możliwe i czy ma sens? Tak, darmowa reklama w sieci jest możliwa i to na co najmniej kilka sposobów. Najpopularniejszą formą reklamy internetowej jest samodzielne pozycjonowanie w Google, które opisaliśmy już wcześniej. Innym pomysłem jest wykorzystanie mailingów. Reklama tego typu dla wielu osób jest reliktem przeszłości, ale statystyki pokazują, że nadal w wielu wypadkach odpowiada za co piątą transakcję przeprowadzaną w e-sklepie. To stosunkowo łatwa forma promowania produktów i usług, która cechuje się wysoką liczbą wyświetleń. Z tego względu warto włączyć ją do swojej strategii, nawet jako narzędzie uzupełniające.

Gdzie reklamować sklep internetowy bez kosztów? Oto kilka innych propozycji na reklamę online:

  • media społecznościowe – używanie Facebooka, Instagrama czy Pinteresta do regularnego udostępniania treści związanych z produktami,

  • blog – tworzenie nowego miejsca związanego z tematyką oferowanych wyrobów, które przyciąga ruch organiczny oraz buduje zaufanie,

  • grupy na Facebooku – dołączenie do grup związanych z tematyką proponowanych produktów i udzielanie wartościowych rad innym użytkownikom/potencjalnym klientom,

  • współpraca z lokalnymi influencerami, którzy za promocję oczekują wyłącznie próbek oferowanych wyrobów.

  • recenzje blogerów branżowych,

  • fora internetowe – aktywność podejmowana w tej przestrzeni może pomóc w budowaniu reputacji i skierować użytkowników do danego sklepu,

  • reakcje użytkowników – czasami najlepszą formą promocji są zadowoleni użytkownicy, którzy udostępniają treści znajomym i publikują swoje opinie w sieci.

Dzięki darmowej reklamie internetowej możesz podnieść sprzedaż, niemniej jej rezultaty nie będą wystarczająco dobre bez działań płatnych.

Gdzie reklamować sklep internetowy?

Czy reklama offline e-commerce to dobry pomysł?

Mimo tego, że podstawą handlu online jest marketing cyfrowy, reklama sklepu internetowego w przestrzeni offline może być dobrym pomysłem. Może być realizowana: w TV, w radiu, w prasie, poprzez billboardy i plakaty w przestrzeni publicznej, poprzez uczestnictwo w targach branżowych, za pośrednictwem ulotek i broszur oraz ruchomych nośników i na wiele innych sposobów. Który z nich wybrać? To oczywiście zależy od budżetu, celu oraz grupy docelowej. Warto jednak rozważyć zastosowanie różnych form, gdyż mogą przynieść firmie wiele korzyści. Działania offline poprawiają świadomość marki, dostarczają szczegółowych informacji o produkcie/usłudze, a w efekcie przekładają się także na większą sprzedaż.

Tradycyjna kampania marketingowa pozwala także dotrzeć do specyficznych grup odbiorców. Osoby starsze często są wykluczone z cyfrowej rzeczywistości lub korzystają z internetu tylko sporadycznie. Reklama w sieci może nie być w ich przypadku skuteczna. Co innego w telewizji, w prasie, billboardzie, a nawet na maszynie Paczkomat. Promocja w rzeczywistym świecie to także szansa na budowanie silniejszych relacji z klientem, który nabiera zaufania do marki z każdym kolejnym ujrzanym plakatem, z każdą przeczytaną ulotką czy z każdym otrzymanym prospektem. Wreszcie reklama offline może pomóc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Szczególnie jeśli jest odpowiednio przemyślana i zaprojektowana.

Jak wypromować swój sklep internetowy offline tak, aby efekty były bardziej niż zadowalające? Jednym z ciekawszych pomysłów jest skorzystanie z usług InPost!

Gdzie reklamować sklep internetowy? Reklama internetowa i offline z InPost!

Sieć urządzeń Paczkomatstale rośnie. Obecnie jest już ich ponad 21 000 w całej Polsce i kilka tysięcy w innych krajach. Można je znaleźć przy sieciach handlowych, myjniach samochodowych, stacjach benzynowych, osiedlach, dworcach, uczelniach, urzędach, pizzeriach – słowem: praktycznie wszędzie. Przeciętnie co drugi Polak jest w stanie dotrzeć do najbliższej maszyny w ciągu 7 minut spokojnego spaceru. Tylko przez dwanaście miesięcy 2022 roku firma dostarczyła ponad 500 milionów paczek. Te wszystkie dane potwierdzają, że PaczkomatInPost cieszy się w Polsce wielką popularnością. A jakie to ma znaczenie w przypadku reklamy sklepu internetowego? Reklama internetowa i zewnętrzna z InPost to szansa na sukces dla Twojego sklepu internetowego.

Jeśli zastanawiasz się, jak reklamować sklep internetowy w niekonwencjonalny i skuteczny sposób, współpraca z InPost może być dobrym pomysłem. Jak pokazują statystyki, aż 93% osób między 18 a 39 rokiem życia korzysta z usług InPost: czy to z urządzeń, czy strony internetowej, czy aplikacji mobilnej. InPost to dzisiaj nie tylko lider w dostarczaniu przesyłek, ale także skuteczny partner w promocji produktów i usług. W ramach oferty możesz zdecydować się na:

  • reklamę, którą zostaną oklejone automaty Paczkomat taki przekaz będzie działał przez całą dobę, zarówno w małych jak i dużych miejscowościach. Dzięki temu możesz dotrzeć do osób przebywających w konkretnym miejscu;

  • reklamę wyświetlającą się na ekranach urządzeń Paczkomat w formie grafiki – przyciągająca wzrok reklama z pewnością zostanie zauważona;

  • sampling produktów w skrytkach – darmowa próbka dla osoby odbierającej paczkę przez Paczkomat? Czemu nie! Smapling produktu może skutecznie zachęcić do zakupu pełnowymiarowych rzeczy z Twojego sklepu internetowego;

    Gdzie reklamować sklep internetowy?

  • banery reklamowe pojawiającą się na stronie inpost.pl. Strona odwiedzana przez osoby robiące zakupy online to świetne miejsce do promocji e-commerce;

  • reklama w aplikacji InPost Mobile – powiadomienia push wysyłane do bazy ponad 1 miliona użytkowników, a do tego baner w aplikacji;

  • newsletter wysyłany do zapisanych użytkowników. W bazie znajdują się osoby, które być może zainteresuje oferta Twojego sklepu internetowego.

Trudno znaleźć inną ofertę reklamy, która dawałaby tak duży zasięg i była równie różnorodna. Propozycje InPost są kierowane zarówno dla dużych zakładów pracy, jak i mniejszych producentów lub usługodawców. Odpowiedź na pytanie o to, gdzie reklamować firmę, by nie przepalić budżetu marketingowego, jest zatem prosta: skorzystaj z oferty InPost! Skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomogą w zaplanowaniu kampanii reklamowej szytej na miarę: https://inpost.pl/reklama.

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów