Prawa konsumenta
Zwrot towaru do sklepu internetowego - o czym trzeba pamiętać?
?Jak zrobić zwrot towaru do sklepu internetowego, aby odzyskać pieniądze? Jakich terminów należy dotrzymać? Jak k skutecznie odstąpić od umowy? Na te i inne pytania związane ze zwrotem produktów kupionych w internecie odpowiedź znajdziesz w tym artykule!
19 stycznia 2022
Reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej
Czy prawdą jest, że reklamacja towaru nie wymaga posiadania paragonu? Czy zgodny z prawem jest napis przy kasie "po odejściu od kasy, reklamacja nie będzie uwzględniania"? Jakie prawa i obowiązki ma sprzedawca oraz klient podczas reklamacji towaru?
8 maja 2022
Jaki jest termin na zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym?
Na odstąpienie od umowy zawartej na odległość jest 14 dni od otrzymania rzeczy. A jaki jest termin na zwrot towaru?
17 stycznia 2022
Kto ponosi koszty zwrotu oraz wysyłki przesyłki?
Koszty zwrotu przesyłki należą się osobie, która w ciągu 14 dni odstąpiła od umowy zawartej na odległość lub przez internet. Są jednak sytuacje, kiedy sprzedawca nie ma obowiązku zwracać kosztów przesyłki, dodatkowo to konsument je ponosi.
22 czerwca 2022
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny jest przywilejem konsumenta, chroniącym jego interes ze względu na niemożność zapoznania się z oferowanymi przez profesjonalistę produktami czy usługami. Przeczytaj i dowiedz się więcej!
28 lutego 2022
Co może zrobić sprzedawca, gdy klient nie odbiera towaru z reklamacji?
Gdy klient nie odbiera towaru z reklamacji, sprzedawca nie jest bez wyjścia. Przedsiębiorca może naliczyć klientowi opłaty za bezumowne przechowywanie rzeczy. Przeczytaj, jakie prawa ma sprzedawca, gdy konsument nie odbiera towaru z reklamacji.
20 lipca 2022
PPP czyli Pakiet Przyjazne Prawo - prawa konsumenta dla przedsiębiorców!
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przedstawiło projekt zmian rozszerzający definicję konsumenta. Czy prawa konsumenta dla przedsiębiorców faktycznie zaczną obowiązywać? Jaka jest przewidywana data wejścia w życie nowych przepisów?
23 października 2020
Darmowa dostawa w sklepie internetowym a zwrot towaru
Jeśli w sklepie oferowana jest darmowa dostawa towaru, ma to wpływ na dokonywanie rozliczenia, nawet z tymi klientami, którzy z niej nie skorzystali i za przesyłkę zapłacili. Czy darmowa dostawa w sklepie internetowym pociąga za sobą koszty zwrotu towaru?
24 lutego 2022
Czym się różni reklamacja towaru od reklamacji usługi?
Reklamacja towaru stanowi ważną formę ochrony konsumentów przed nieuczciwymi praktykami przedsiębiorców. Warto jednak wiedzieć, jakie różnice występują w sytuacji, kiedy chcemy zareklamować wadliwy towar, a kiedy nienależycie wykonaną usługę.
25 czerwca 2022
Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego - o czym pamiętać?
Każdy samochód powinien być wyposażony w takie elementy, które zapewnią bezpieczeństwo. Wiele z tych elementów jest dostarczonych przez producenta, część z nich musi nabyć właściciel pojazdu. Jakie zatem jest obowiązkowe wyposażenie samochodu?
7 kwietnia 2022
Rękojmia a reklamacja - czy to tożsame pojęcia?
Rękojmia a reklamacja - czy są to pojęcia tożsame ? Czy pojęcie gwarancji ma coś z nimi wspólnego? Sprawdź jakie występują między nimi różnice i jak poszczególne instrumenty chronią konsumenta w razie ujawnienia się wad zakupionego produktu.
21 marca 2022
Brak odpowiedzi na reklamację - wszystko, co warto wiedzieć
Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oznacza uznanie przez sprzedawcę żądania konsumenta zawartego w reklamacji i przyznanie istnienia wad produktu. Jak się przed tym uchronić? Przeczytaj i sprawdź!
7 lipca 2022
Jak napisać reklamację z tytułu rękojmi - przewodnik nie tylko dla kupujących
Gdy konsument zauważy, że kupiona rzecz ma wadę, ma prawo do reklamacji w ciągu dwóch lat. Do reklamacji nie trzeba dołączać paragonu! Jak napisać reklamację, jakie prawa ma kupujący - przeczytaj artykuł i pobierz darmowy wzór pisma reklamacyjnego.
15 czerwca 2022
Gwarancja a rękojmia - jakie są różnice?
Gwarancja a rękojmia to dwie inne możliwości dochodzenia reklamacji. Z tytułu rękojmi za wadliwy towar zawsze odpowiada sprzedawca, z tytułu gwarancji - odpowiada producent, gdy na swój produkt dobrowolnie wystawił dokument gwarancyjny.
22 lipca 2022
Odstąpienie od umowy w sklepie internetowym a koszty z nim związane
Szczególnym uprawnieniem konsumenta (osoby prywatnej) w transakcjach zawieranych na odległość jest odstąpienie od umowy w sklepie internetowym. Przeczytaj i dowiedz się więcej, o kosztach jakie generuje odstąpienie od umowy oraz kto je ponosi!
25 czerwca 2022