Sklep internetowy - podstawowe zasady prowadzenia
Jak prowadzić sklep internetowy?
Prowadzenie sklepu internetowego to ciężki kawałek chleba. Konkurencja jest bardzo duża, a środków na reklamę zawsze za mało. Pocieszające jest to, że zakupy online są coraz popularniejsze, więc pojawia się szansa na pozyskanie nowych klientów. Trzeba jednak działać z głową - w świecie e-biznesu nie ma miejsca na przypadek. Na co zwrócić uwagę, projektując stronę sklepu? Jak pozycjonować swój sklep internetowy? Na te i na inne pytania odpowiadamy w naszym poradniku.
-
Pierwsza i najważniejsza rzecz - przejrzysta strona internetowa. Musi być ona zaprojektowana według najnowszych standardów. Warto gotowy projekt przekazać do testów znawcom by ocenili, czy jest ona wygodna w obsłudze. Strona e-sklepu nie może być przepełniona ozdobnikami, filmikami i innymi dodatkami - tu ceni się prostotę i transparentność. Zadbaj o logiczny podział na kategorie oraz o wygodną wyszukiwarkę produktów.
-
Klient nie może mieć najmniejszych problemów z dokonaniem transakcji. Internauci często rezygnują z zakupu, jeśli nie rozumieją jego zasad albo nie umieją sobie poradzić z formularzami na stronie. Prostota przede wszystkim - to dzięki niej sklep internetowy będzie przyjazny klientom.
-
Postaw na mądre pozycjonowanie. Zoptymalizuj stronę pod kątem SEO - zadbaj o dobre opisy produktów i zdjęć, tagi oraz nagłówki. Zastanów się nad korzystaniem z tzw. długiego ogona.
-
Niech twoja marka będzie wszechobecna. Zadbaj o dodanie e-sklepu do rozmaitych katalogów i porównywarek online. Jeśli masz środki, postaw na promocję za pomocą reklam Google. Logo firmy powinno być charakterystyczne i ładne do zapamiętania - staraj się eksponować je w wielu miejscach.
-
Załóż konta na popularnych serwisach social media - najlepiej od razu na kilku. Możesz używać ich do promowania swojego sklepu, a także do komunikowania się z klientami. W mediach społecznościowych kluczowe jest budowanie i wzmacnianie relacji z publicznością. Organizuj ciekawe konkursy, przedstawiaj produkty, podsycaj dyskusje. Interakcja z internautami może przynieść wielkie korzyści firmie - dzięki niej lepiej poznasz ich preferencje, zachowania i przyzwyczajenia. Korzystaj z tej bezcennej wiedzy.
-
Zastanów się nad wdrożeniem content marketingu. Internautów można przyciągnąć do e-sklepu interesującymi treściami - tak robi wiele firm. Poprzez regularne dodawanie wartościowych tekstów i multimediów zbudujesz zaufanie do marki.
-
Prowadź ciekawy newsletter dla swoich klientów, w którym będziesz informował o nowych promocjach, zmianach w sklepie, wartościowych produktach itd.
-
Internet pozwala na prowadzenie remarketingu - skorzystaj z tej szansy. Polega on na namówieniu do powrotu do sklepu ludzi, którzy wcześniej na niego zaglądali, ale nic nie kupili. Wiele osób rezygnuje nawet w ostatniej chwili, mając już w koszyku wybrane produktu. Dzięki tzw. ciasteczkom (cookies) i reklamom Google możesz sporą część z nich przyciągnąć z powrotem, by dokończyli transakcję.
-
Zaproponuj klientom szeroką gamę sposobów płatności - Paypal, szybki przelew, karta itp. Klienci często rezygnują za zakupu, gdy nie dostają do dyspozycji metody, z której zwykle korzystają.
-
Nawiąż współpracę z firmami kurierskimi, które oferują szybkie i wygodne dostarczanie paczek. Klientom prawie zawsze mocno zależy na krótkim czasie dostawy. Stała współpraca z dostawcami może obniżyć koszty wysyłki po stronie kupującego.
- Klientów możesz przyciągnąć nie tylko ceną, ale także asortymentem. Skorzystaj z zasady długiego ogona w handlu, która mówi, że większy zysk od bestsellerów generuje wielka liczba produktów rzadziej poszukiwanych. Twój sklep internetowy z pewnością na tym skorzysta.
Jak sklep internetowy może utrzymać poziom sprzedaży podczas kryzysu
Sklep internetowy sprzymierzeńcem klienta
Sklep internetowy - ile mnie to będzie kosztować?
Jaki sklep internetowy wybrać, by spełniał oczekiwania?
Sklep internetowy - skutki zbyt wolnej strony
Załóż i rozkręć swój własny sklep internetowy
Jak założyć sklep internetowy? - praktyczne wskazówki
Dlaczego 95% sklepów zamyka się w pierwszym roku istnienia
Sklep internetowy - sposoby na skuteczny marketing
Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy?
Co zrobić, by sklep internetowy mógł być nazwany wzorowym?
Jak założyć sklep internetowy? Ile to tak naprawdę kosztuje?
Jak założyć sklep internetowy - podstawowe informacje
- Obroty licencjonowanych bukmacherów 2020. Rynek bukmacherski w Polsce
- Sport to zdrowie… i nie tylko, czyli co nam daje aktywność fizyczna?
- Elektroniczne prawo jazdy - sprawdź, co daje aplikacja mObywatel!
- Igrzyska śmierci - powieść młodzieżowa, którą pokochają także dorośli
- Kto otrzyma bon turystyczny?