0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Co zrobić, by sklep internetowy mógł być nazwany wzorowym?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Właściciele prowadzący sklep internetowy starają się dostosować nie tylko szatę graficzną, lecz także poziom oferowanych usług w taki sposób, aby ich sklep mógł zostać nazwany wzorcowym.

W segmencie e-commerce istnieje duża konkurencja. Aby się wyróżnić, warto wybrać kilka cech, które będą charakteryzować witrynę. Powszechnie uważa się, że najważniejszym elementem, który pozwoli na wyróżnienie się wśród wielu podobnych stron jest przede wszystkim wysoki poziom obsługi klienta, przystępne ceny oraz bezpieczeństwo danych osobowych i finansowych nabywców. Warto jednak przyjrzeć się jeszcze innym cechom, które konstytuują wzorcowy sklep internetowy.

Zaufanie to podstawa

Kupujący muszą obejrzeć to, na co zamierzają wydać swoje pieniądze. Jest więc naturalne, że chcą wiedzieć wszystko na temat produktu, który zamierzają kupić: proces zakupu, metody płatności, usługi dostawy, gwarancja. Posiadanie takich informacji pozwoli im się zabezpieczyć i zobowiązać do sfinalizowania transakcji. Warto więc upewnić się, że mają do nich dostęp już od początku, kiedy wchodzą na stronę główną. Takie przewidywanie będzie korzystne przede wszystkim z punktu widzenia osób odpowiadających na pytania klientów, ponieważ pozwoli na zmniejszenie ich liczby w związku z niepewnością działania danego produktu.

Aby zwiększyć zaufanie nabywców, warto postarać się o to, aby regulamin został napisany w jasny i zrozumiały dla nich sposób. Najważniejsze, by ten dokument zawierał tak istotne z ich punktu widzenia zapisy, jak możliwość zwrotu, reklamacji oraz warunki dostawy i zakupu.

Wzorowy sklep internetowy

Ludzie zwykle bardzo szybko podejmują decyzję, czy lubią daną stronę internetowa, czy nie, dlaczego należy wzbudzić ich zainteresowanie w ciągu kilku sekund od ich wejścia do serwisu. Inaczej znajdą oni inny sklep internetowy z bardziej atrakcyjną zawartością. Nic nie przyciąga lepiej i szybciej niż okazje i wyprzedaże.

Niektórzy kuszą poprzez bezpłatną wysyłkę, niektórzy przez ogromne obniżki - ale prawie każdy odwiedzający głównie jest zainteresowany promocjami. Tak więc zniżki i specjalne oferty są zwykle najważniejszymi rzeczami, których szukają potencjalni nabywcy. Dlatego warto umieścić odpowiednie banery na wysokości wzorku oraz informacje o zniżkach w górnej części strony głównej sklepu internetowego.

Bezpłatna wysyłka jest również jednym z ulubionych sposobów na przyciągniecie klientów. Aby uniknąć nieuzasadnionych wydatków z powodu darmowej wysyłki, wiele sklepów internetowych zwykle ustanawia minimalną cenę zamówienia, aby zawierała ona koszty dostarczenia.

Nowości i najpopularniejsze produkty

Informowanie o najpopularniejszych produktach i nowościach na rynku jest jednym z elementów, które bardzo dobry sklep internetowy powinien zawierać. Aby zwiększyć sprzedaż i wygodę kupujących, warto umieścić specjalne informacje na ten temat na stronie głównej. Stali klienci zazwyczaj szukają najlepszych cen oraz produktów o dobrej jakości. Dodatkowo sprawdzają nowości. Zamiast ryzykować ich znudzenie, lepiej jest o nich poinformować.

Innym, równie ważnym, elementem jest ukazanie markowych produktów w taki sposób, aby ich opisy i zdjęcia zachęcały do zakupu. W przypadku, kiedy na stronę trafi klient, który nie może sobie pozwolić na zbyt długie przeglądanie zawartości witryny, warto jest zaoferować mu wyszukiwanie za pomocą nazw marek albo kategorii produktów. Nabywcy mogą znaleźć to, czego potrzebują poprzez bardziej ukierunkowane i skuteczne kanały.

Logowanie, wyszukiwanie, koszyk

Funkcje koszyka, pole logowania i pola wyszukiwania są zwykle umieszczone razem w każdym miejscu. Najbardziej popularna jest prosta ikona kosza, więc dobrze jest wybrać coś podobnego. Wiele sklepów zapewnia również klientom prywatne konta, gdzie mogą oni sprawdzić wszystkie swoje poprzednie i aktualne zamówienia.

Każdy klient może wybrać osobisty login i hasło dostępu. Poza tym, właściciele takich kont mogą otrzymać specjalne oferty rabatowe od właścicieli sklepów i uczestniczyć w różnych promocjach lub sprzedaży. Dobrze jest zatem wykorzystać fakt, że potencjalni nabywcy decydują się na założenie konta do strony i poprzez specjalne zniżki i oferty zwiększyć swoją sprzedaż, a także zaskarbić sobie lojalność.

Jeżeli posiada się duży sklep internetowy, który ma szeroki wybór towarów, wówczas niezbędne jest pole wyszukiwania. Pozwoli ono na skuteczne wyszukiwanie produktów bez potrzeby przeszukiwania całego katalogu.

Formy płatności

Sklep internetowy ma do czynienia z wieloma klientami z całego świata i każdy z nich ma swój preferowany system płatności. Co więcej, z powodu kraju pochodzenia mogą być nałożone na niego ograniczenia techniczne odnośnie sposobu płatności lub jej opcji. Na przykład, niektóre strony internetowe nie akceptują zapłaty za pomocą międzynarodowych kart kredytowych. Z kolei inne wymagają podania adresu rozliczeniowego klienta oraz adresu wysyłki zgodnego z aktualną lokalizacją sklepu internetowego.

Witryny często honorują karty kredytowe i debetowe, bony upominkowe, płatność za pobraniem oraz PayPal jako ich główne formy płatności. Użytkownik może łatwo znaleźć ikony płatności w stopce lub w prawym górnym rogu strony głównej, zawsze wyświetlane w taki sposób, aby były widoczne.

Sklep internetowy, a social media

Według najnowszych kanały social media odgrywają ważną rolę w decyzjach zakupowych konsumentów, ponieważ ludzie są skłonni sugerować się opiniami innych na temat określonych produktów. Media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram i Twitter są dobrym i najszybszym sposobem, aby uzyskać potrzebne informacje na prawie każdy temat.

Ponadto, posiadanie profili na stronach społecznościowych dostarcza doskonałych możliwości autopromocji: społeczności online mogą pomóc w identyfikacji najbardziej aktywnych i wpływowych klientów lub znaleźć nowych, którzy wcześniej nie znali danego sklepu internetowego. Dla portali e-commerce wykorzystanie mediów społecznościowych jest idealnym sposobem, aby informować swoich nabywców na bieżąco o najnowszych ofertach, produktach albo dzielić się ważnymi informacjami. Odpowiednie posługiwanie się profilami pozwala również na kierowanie specjalnych promocji i zniżek wyłącznie dla użytkowników portali społecznościowych.

Instrukcje i specyfikacje

Ta część nie jest obowiązkowa, jednakże tym klientom, którzy zamierzają dokonać większych zakupów, z pewnością się przyda. Zwykła tabela zawierająca dane techniczne i rozwiązania problemów związanych z zakupem będzie dodatkowym bonusem.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów