Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Pozycjonowanie nowej strony a pozycjonowanie witryny z długą historią

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Pozycjonowanie strony internetowej to długofalowe przedsięwzięcie, które wymaga poświęcenia czasu i energii na szereg czynności i procesów, które pozwolą polepszyć jej wynik w wyszukiwarce. Na czym polegają poszczególne elementy pozycjonowania strony? Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę? Czy wiek domeny ma wpływ na optymalizację naszej witryny?

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest tak ważne?

Na samym początku rozwiejemy wątpliwości wszystkich osób, które nie przykładają dostatecznie dużej uwagi do procesów pozycjonowania swoich stron czy sklepów internetowych. Pozycjonowanie jest kluczowym procesem, od którego w dużej mierze zależy, jak wielu użytkowników znajdzie i odwiedzi naszą stronę. Jeśli ruch na naszej stronie wzrasta, naturalne jest, że większa liczba klientów złoży swoje zamówienia, co przełoży się bezpośrednio na większe przychody naszego biznesu. 

Dlaczego musimy zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego? Ze względu na ogromny potencjał branży e-commerce i handlu internetowego. Wystarczy, że przypatrzymy się naszym własnym zwyczajom zakupowym. Chcąc nabyć jakiś produkt lub usługę, prawie zawsze zaczynamy poszukiwania od wpisania konkretnej, ogólnej czy bardziej precyzyjnej frazy w wyszukiwarce Google. Bardzo rzadko sięgamy po pełen adres strony, by zacząć na niej poszukiwania. Taki zwyczaj mają wszyscy internauci, a bazując na danych dotyczących liczby zapytań, z całą pewnością ich grono z roku na rok zwiększa się niezwykle dynamicznie. Jeśli zaczniemy pozycjonować swoją stronę lub sklep internetowy, istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że internauci łatwiej natrafią na nasz biznes w sieci i zechcą skorzystać z jego usług.

Zakres prac pozycjonowania strony internetowej

Jakie czynności i procesy wchodzą w skład pełnego pozycjonowania strony internetowej? Pokrótce postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. Warto jednak podkreślić, że wysokie wyniki w wyszukiwarce nie są efektem jednorazowego wypozycjonowania strony. Pozycjonowanie to długofalowy proces, który należy w precyzyjny sposób zaplanować pod kątem dodawania każdego elementu w odpowiedniej kolejności.

Nie możemy liczyć na szybkie efekty naszych starań, jeśli nie rozłożymy procesu na wiele przemyślanych etapów. Na które elementy pozycjonowania strony powinniśmy zwrócić szczególną uwagę? Między innymi na:

  • Optymalizację kody źródłowego - odpowiednie dostosowanie struktury do wszelkich znanych mechanizmów wyszukiwania. Bardzo istotne jest, by optymalizacja kodu źródłowego zawarła również dokładne sprawdzenie go oraz usunięcie wszelkich błędów, które mogą negatywnie wpłynąć na odebranie strony przez roboty Google,
  • Linkowanie - Szereg procesów mających na celu wypromowanie naszej witryny w innych miejscach w sieci. Linkowanie może obejmować tworzenie artykułów sponsorowanych na innych serwisach, umiejscowienie produktów na katalogach produktów czy jakiekolwiek inne zabiegi, których efektem będzie dotarcie internauty na naszą stronę
  • Content Marketing - Ogół działań służących tworzeniu unikalnych i wysokich jakościowo treści, które są w odpowiedni sposób nasycone frazami kluczowymi. Bardzo ważne jest, by teksty, artykuły czy opisy produktów z jednej strony były zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych, z drugiej jednak by były one przyjazne dla użytkowników.

Jakie czynniki wpływają na efekt pozycjonowania witryny?

Od tego, jak nasza strona będzie pozycjonowana, zależy, w jaki sposób nowoczesne mechanizmy Google będą ją traktować. Istnieje bardzo dużo czynników, które mogą mieć znaczący wpływ na finalny efekt naszych zabiegów pozycjonowania. 

Zacznijmy od najbardziej oczywistych czynników, jakim są problemy techniczne związane z błędnym funkcjonowaniem konkretnych elementów strony, a także rodzajem strony. Inaczej będziemy podchodzić do pozycjonowania małej strony internetowej a inaczej do ogromnego serwisu złożonego z setek podstron, tysięcy linków wewnętrznych i szerokiego contentu.

Na efekt pozycjonowania wpływ ma również jakość treści publikowanej, oddziaływanie witryny na urządzeniach mobilnych, a także wiek witryny. Właśnie kwestia wieku witryny wywołuje bardzo duże emocje podczas dyskusji na temat tego, czy opłaca się inwestować w stronę z długą historią. Temat ten postaramy się już za chwilę rozwinąć. 

Pozycjonowanie nowej strony - zalety i wady

Jak powszechnie wiadomo, wiek domeny jest niezwykle istotnym czynnikiem, który w dużej zależy o sukcesie w późniejszych wynikach wyszukiwania. Zacznijmy od procesu pozycjonowania zupełnie nowej witryny. 

W tym przypadku świeżej domeny dominuje przeświadczenie, że procesy optymalizacyjne będą znacznie łatwiejsze. Z czego to wynika? Przede wszystkim ze względu na "carte blanche", jaki zyskuje przy okazji pracy z nową domeną. W przeszłości nie popełniono żadnych błędów optymalizacyjnych, które mogłyby do dzisiaj negatywnie wpływać na algorytmy Google, gdyż strony najzwyczajniej w świecie...nie było. 

Jednak warto mieć na uwadze, że przynajmniej na samym początku pozycjonowanie zupełnie nowej domeny jest bardzo pracochłonnym zadaniem. Żadne narzędzia nie będą w stanie podpowiedzieć nam słów kluczowych, wszystkie treści i linkowania trzeba będzie wykonać od samego początku. Dla osób działających w zgodzie ze sztuką pozycjonowania to idealna sytuacja - od samego początku mamy wpływ na to, jak na przestrzeni czasu kształtować się będzie rezultat naszych procesów SEO i optymalizacyjnych. 

Pozycjonowanie strony z historią - zalety i wady

Praca ze stroną charakteryzującą się już jakąś przeszłością wygląda zgoła inaczej. Na początku warto wykorzystać dostępne na rynku narzędzia, by zweryfikować widoczność strony, przeanalizować użyteczność i efektywność słów kluczowych i sprawdzić kod źródłowy witryny. 

W przypadku stron z historią treści nie muszą być tworzone od nowa - wystarczy że przeredaguje się je w zgodzie z zasadami SEO. W wielu przypadkach jednak stara strona z długą historią może zawierać tak dużo błędów, że czas spędzony na optymalizowaniu jej znacznie przewyższy czas poświęcony na potencjalne stworzenie nowej witryny. Dlatego też warto już na samym początku ocenić zakres prac i zadecydować, czy gra faktycznie jest warta świeczki. 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów