Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat umowa zlecenie z własnym pracownikiem

2018-03-02

Prawo pracy

Umowa zlecenie z własnym pracownikiem a podstawa zasiłku chorobowego

umowa zlecenie z własnym pracownikiem Umowa zlecenie z własnym pracownikiem jest podstawą do naliczenia składek społecznych. Czy to oznacza, że przychód osiągnięty z tytułu tej umowy można zaliczyć do podstawy zasiłku chorobowego? Przeczytaj i sprawdź! Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej

Umowa zlecenie - przepisy regulujące odprowadzanie składek do zus

Umowa zlecenie - przepisy regulujące odprowadzanie składek do zus Umowa zlecenie to zobowiązanie jednej osoby (zleceniobiorcy) do realizacji określonej pracy dla innego podmiotu (zleceniodawcy), na warunkach zawartych w umowie. W jakich sytuacjach umowa zlecenie jest oskładkowana? Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej
2016-05-28

Prawo pracy

Umowa zlecenie ze studentem będącym jednocześnie pracownikiem

Umowa zlecenie ze studentem będącym jednocześnie na etacie W niektórych przypadkach pracodawcy zawierają umowy cywilnoprawne z własnymi pracownikami. Czy umowa zlecenie ze studentem, który pracuje w tym samym zakładzie na etacie, jest rozliczana na innych zasadach niż pozostałe? Dowiedz się więcej! czytaj dalej