LinkedIn w promocji firmy
LinkedIn powstał ponad dekadę temu i dziś jest prawdziwym gigantem. W Polsce co prawda nie zdobył jeszcze tak znaczącej pozycji (800 tysięcy użytkowników) jak na świecie (259 milionów), jednak wydaje się, że to się szybko zmieni. Warto już teraz założyć na nim firmowy profil, by jak najlepiej pokazać się potencjalnym klientom, kontrahentom i pracownikom. Nad Wisłą LinkedIn ma twardą konkurencję w postaci rodzimego Goldenline’a. Przebija jednak polski serwis swoim zasięgiem. Ćwierć miliona kont użytkowników i firm z całego świata daje każdemu szansę na nawiązanie owocnych więzi biznesowych. Oto garść porad, które wskażą ci, jak stworzyć firmową wizytówkę i optymalnie wykorzystać LinkedIn w firmowym marketingu
- LinkedIn ma w sobie coś w rodzaju tablicy, na której można zamieszczać aktualizacje statusu. Za jej pomocą możesz promować konkretny content stworzony przez firmę i informować internautów o nowej ofercie itp. Korzystaj z niej na tych samych zasadach, które obowiązują na Facebooku.
- Używaj narzędzi analitycznych, jakie udostępnia portal. Pozwolą ci one na mądre wykorzystywanie tablicy aktualizacji.
- Stwórz elegancką szatę graficzną dla firmowego profilu - postaw na rozpoznawalną kolorystykę i oficjalne logo.
- Portal oferuje przedsiębiorcom fantastyczne narzędzie do wypromowania oferty firmy w postaci zakładki “usługi”. W niej powinieneś zamieścić informacje o wszystkich działaniach, jakie realizuje twoja marka. Internauci - potencjalni klienci i kontrahenci - w ten sposób dowiedzą się, co masz im do zaoferowania. Jeśli będą zadowoleni z wybrania twojej firmy, mogą zostawić swoje rekomendacje.
- Koniecznie dołącz firmowy profil do którejś z branżowych grup. Bądź w nich aktywny, by pokazać się użytkownikom z jak najlepszej strony.
- LinkedIn udostępnia możliwość umieszczenia reklam - warto z tego skorzystać, by pokazać wizytówkę swojej firmy jak największej liczbie osób.
- LinkedIn, podobnie jak Goldenline, to znakomite narzędzie dla rekruterów i szukających pracy. Wykorzystaj go do znalezienia najlepszych ludzi do firmowych zadań,
- Elementarzem social media jest sprzężenie ze sobą wszystkich używanych kanałów komunikacji. Profil na LinkedIn powinien więc posiadać linki do Facebooka, Youtube’a i innych miejsc, na których prowadzisz promocję firmy. Najważniejsza jest synergia środków przekazu.