Poradnik Przedsiębiorcy

Prawa konsumenta

Nieuczciwa reklama - co powinien o niej wiedzieć przedsiębiorca?

Nieuczciwa reklama - czym jest? Promowanie własnych towarów lub usług to ważna część prowadzenia przedsiębiorstwa. Reklama nie może wprowadzać w błąd ani godzić w prywatność. Jak więc tworzyć reklamy zgodne z prawem? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest nieuczciwa reklama! czytaj dalej

Platforma ODR, czyli system rozstrzygania sporów konsumenckich

Platforma odr - czym jest? Platforma ODR (online dispute resolution) jest platformomą do bezstronnego, skutecznego i szybkiego pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami przez internet. Jak wpływa to na prawa i obowiązki e-przedsiębiorcy? czytaj dalej

Produkt niebezpieczny a odpowiedzialność przedsiębiorców

Produkt niebezpieczny - czym jest? Produkt, który nie zapewnia bezpieczeństwa przy typowym użytkowaniu, jest produktem niebezpiecznym. Unijne i krajowe regulacje zapewniają ochronę przed tego typu towarem. Podmiot odpowiedzialny za produkt niebezpieczny to nie tylko producent. Sprawdź! czytaj dalej

Brak odpowiedzi na reklamację - skutki dla przedsiębiorcy

 Brak odpowiedzi na reklamację - konsekwencje Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oznacza uznanie przez sprzedawcę żądania konsumenta zawartego w reklamacji i przyznanie istnienia wad produktu. Jak się przed tym uchronić? Sprawdź! czytaj dalej

Informacja handlowa udzielana klientom sklepu internetowego

Informacja handlowa - czym jest? Przedsiębiorca, zwłaszcza prowadzący sprzedaż przez internet, zobowiązany jest do starannego udzielania konsumentowi informacji handlowej. Pozwala to klientowi lepiej zapoznać się z ofertą sprzedawcy, a temu ostatniemu uniknąć kar. czytaj dalej

Czym są klauzule niedozwolone i jak się przed nimi chronić?

Czym są klauzule niedozwolone Nie daj się oszukać - reaguj, gdy w umowie są klauzule niedozwolone! Taki zapis jest niekorzystny i narusza prawa konsumentów, dlatego jest nieważny z mocy prawa, czego niestety nie wszyscy są świadomi. Dowiedz się więcej i chroń swoje prawa! czytaj dalej

Procedura reklamacyjna po 25 grudnia 2014 r.

Procedura reklamacyjna po zmianach Ustawa o prawach konsumenta wiele zmienia w kwestii odpowiedzialności za wady produktów. Uchyliła ona obowiązującą od ponad dziesięciu lat ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Sprawdź, jak wygląda procedura reklamacyjna po zmianach! czytaj dalej

Jakie są wyjątki od prawa odstąpienia od umowy w e-sklepie?

Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy - ich katalog Czy wszystkim klientom sklepów internetowych przysługuje prawo odstąpienia od umowy? W ciągu ilu dni można oddać towar i otrzymać zwrot pieniędzy? Czy istnieją jakieś wyjątki od prawa odstąpienia od umowy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej. czytaj dalej

Lista Robinsonów - kto się może na nią wpisać?

Lista robinsonów - co to jest? Wbrew nazwie Lista Robinsonów to nie spis osób, które wybrały życie na bezludnej wyspie, a rejestr konsumentów, chroniących swoją prywatność przed telemarketerami. Jak to dokładnie działa? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się na ten temat więcej! czytaj dalej

Korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy - czy jest dozwolone?

Korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy - co na to prawo? Czy korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy jest zgodne z prawem? Czy konsument ma do tego prawo? Jaka jest odpowiedzialność konsumenta za przekraczanie granic prawidłowego zapoznania się z towarem? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Informacje handlowe, które należy podać klientowi e-sklepu

Informacje handlowe - obowiązki przedsiębiorcy Jakie informacje handlowe powinien otrzymać klient przed dokonaniem zakupu? Kiedy klient powinien zostać poinformowany o wyższych kosztach porozumiewania się? Jak wygląda procedura reklamacji? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Czego dotyczą niedozwolone klauzule umowne?

Niedozwolone klauzule - czym są? Niedozwolone klauzule umowne to postanowienia umowy zawieranej z konsumentem, nieuzgodnione indywidualnie, kształtujące jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i naruszające jego interesy. Zobacz, czego się wystrzegać. czytaj dalej

Upadłość konsumencka - kompendium wiedzy

Upadłość konsumencka- kiedy? Czy wiesz, na czym polega upadłość konsumencka i jakie są tryby oraz koszty postępowania upadłościowego? Jakie elementy powinien zawierać wniosek o ogłoszenie upadłości? Sprawdź! Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszym artykule! czytaj dalej

Klauzule niedozwolone w regulaminie sklepu internetowego

Klauzule niedozwolone w e-sklepie Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych to w ostatnim czasie postanowienia, które najczęściej trafiają do rejestru klauzul niedozwolonych. Regulamin zawierający takie klauzule może powodować finansowe konsekwencje dla sprzedawcy. czytaj dalej

Cena na metce ceną sprzedaży - uważaj na błędy!

Cena na metce ceną sprzedaży Cena na metce nie zawsze zgadza się z tą, którą słyszymy przy kasie. Taka sytuacja z pewnością nie jest przyjemna, jednak warto wiedzieć, jak się zachować, żeby nie stracić. Która cena jest właściwa? Odpowiadamy! Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Obowiązek informacyjny biura podróży względem klientów

Obowiązek informacyjny biura podróży wobec konsumentów Obowiązek informacyjny biura podróży jest wypełniany przede wszystkim poprzez umieszczanie w broszurach określonych przez ustawodawcę informacji. Niedopełnienie tego obowiązku grozi wysokimi karami finansowymi. Dowiedz się więcej! czytaj dalej

Nazwa towaru na paragonie musi być szczegółowa!

Nazwa towaru na paragonie - nowelizacja 1 kwietnia 2013 roku weszło w życie rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych. Wśród wielu zmian znalazła się również nowość - musi być nazwa towaru na paragonie. Co się z tym wiąże? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Timeshare - co oznacza i jakim przepisom podlega?

Timeshare - co to jest? Przedsiębiorcy prowadzący działalność turystyczną lub posiadający nieruchomości w atrakcyjnych miejscach mogą oferować usługi timeshare - odpłatnego i czasowego udostępniania konsumentom miejsca zakwaterowania. Przeczytaj tekst i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Uznana reklamacja - zwrot towaru i korekta przychodu

Gwarancja, zwrot towaru i korekta Przeczytaj, jak korygować przychód przy zwrocie towaru. czytaj dalej

Szykują się kolejne zmiany w handlu przez internet

Jakie będą zmiany w handlu przez internet Zobacz, jak będą wyglądać nowe przepisy w sferze e-commerce. czytaj dalej
Zdaniem eksperta Pytanie
Otrzymałem fałszywe wezwania do rejestracji w GIODO, co w takiej sytuacji powinienem zrobić?
Zobacz odpowiedź eksperta