Katowice staną się centrum polskiego e-handlu. Już 28 października 2025 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbędzie się pierwsza edycja konferencji eCommerce Business Innovations (eCBI 2025) – wydarzenia dedykowanego przedsiębiorcom, liderom branży oraz specjalistom, którzy chcą rozwijać swoje biznesy online i wyprzedzić konkurencję w dynamicznie zmieniającym się świecie e-commerce.
Nowa przestrzeń dla liderów e-handlu
Polski rynek e-commerce rośnie w siłę, a firmy coraz śmielej inwestują w cyfrową transformację. Klienci oczekują szybkości, jakości i spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, a przedsiębiorcy – wiedzy i narzędzi, które pozwolą sprostać tym wymaganiom. Konferencja eCommerce Business Innovations została stworzona właśnie po to, by odpowiedzieć na te potrzeby.
Organizatorem wydarzenia jest Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, a sama konferencja towarzyszy Europejskiemu Kongresowi Małych i Średnich Przedsiębiorstw – największemu spotkaniu sektora MŚP w Polsce.
Eksperci, praktycy, innowatorzy
Program eCBI 2025 zapowiada się imponująco. Konferencję otworzy Janusz Dramski, Pierwszy Wiceprezes RIG w Katowicach. Następnie głos zabiorą przedstawiciele Izby Gospodarki Elektronicznej, organizacji zrzeszającej liderów polskiego e-commerce.
Jednym z najciekawszych punktów programu będzie prezentacja Roberta Orszulaka, CEO marki ON Lemon, oraz Olafa Skibińskiego, Business Development & Sales Team Senior Managera, którzy opowiedzą o kulisach rozwoju swojego biznesu w wystąpieniu pt. „eCommerce – plan, wdrożenie, piwoty, zasadzki, sukcesy i porażki”.
W kolejnych blokach eksperci z GlobKurier – m.in. Mateusz Pycia (CEO GlobKurier), Cezary Falkiewicz, Kamil Wojdas i Luiza Kudzia-Żelazko – podzielą się wiedzą z zakresu optymalizacji dostaw, zarządzania zwrotami i logistyki międzynarodowej.
Nie zabraknie też tematów z pogranicza prawa i finansów. Wśród prelegentów pojawią się m.in. Marcin Chroń (Orlik & Partners), Magdalena Barylska (ekspert Compliance), Patryk Dwojak (adwokat) oraz Sławomir Spyra (Merce.com), którzy omówią kwestie M&A w e-handlu, compliance, odpowiedzialności producenta (EPR) oraz sprzedaży nieruchomości przez internet.
Networking i praktyczne inspiracje
eCBI 2025 to nie tylko prelekcje – to także przestrzeń do budowania relacji biznesowych. Organizatorzy zaplanowali przerwy networkingowe, które pozwolą uczestnikom wymienić się doświadczeniami i nawiązać współprace z przedstawicielami firm technologicznych, agencji marketingowych czy operatorów logistycznych.
Uczestnicy wydarzenia otrzymają również materiały i prezentacje prelegentów w wersji elektronicznej, co pozwoli im wrócić do omawianych tematów po zakończeniu konferencji.
Dlaczego warto wziąć udział?
- Dowiesz się, jak skutecznie rozwijać e-commerce w oparciu o dane, prawo i technologię.
- Poznasz case studies znanych marek, które przeszły udaną transformację cyfrową.
- Zbudujesz sieć wartościowych kontaktów biznesowych.
- Otrzymasz praktyczne wskazówki dotyczące logistyki, compliance i strategii rozwoju online.
Rejestracja i promocje
Rejestracja na wydarzenie odbywa się na stronie ecomin.pl. Dla uczestników przygotowano specjalny kod rabatowy dostępny po zapisaniu się do newslettera – dzięki niemu można uzyskać udział w konferencji bezpłatnie.