0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Event marketing jako dobry PR dla Twojej firmy

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Nieodłącznym elementem każdej strategii biznesowej jest public relations. Działania w tym zakresie obejmują szeroko pojętą komunikację ze środowiskiem – zarówno z mediami, influencerami, klientami ostatecznymi, partnerami biznesowymi, jak i ze środowiskiem lokalnym. Skutecznym narzędziem do budowania efektywnych relacji z otoczeniem jest event marketing – nowoczesne narzędzie będące przydatne dla małych i większych firm. W artykule szczegółowo wyjaśniamy, czym charakteryzuje się event marketing oraz jakie korzyści wiążą się z jego zastosowaniem.

Czym jest event marketing?

Event marketing, inaczej określany mianem marketingu wydarzeniowego, obejmuje swoim zakresem organizację imprez dla określonych grup. Eventami są zarówno wydarzenia jednorazowe, jak i organizowane cyklicznie. Działania event marketingowe mogą przybrać różnorodne formy – od pokazów, po festiwale i wystawy. Różnorodność ta umożliwia dopasowanie odpowiedniego przekazu do swojej grupy docelowej. Organizacja eventów służy zatem do promocji, budowania wizerunku i kształtowania opinii społecznej, stanowiąc tym samym formę kontaktu marki ze środowiskiem. Warto pamiętać, że event marketing jest odzwierciedleniem tego, jak firma jest zorganizowana. Ukazuje jej potencjał i atrakcyjność.

3 najważniejsze cele event marketingu

Stworzenie dobrego wydarzenia stanowi nie lada wyzwanie. Dlatego przy podjęciu się realizacji tego przedsięwzięcia niezbędne jest wyznaczenie celu, który firma chce osiągnąć. Najpopularniejszymi z nich są:

  1. cele wizerunkowe – organizowanie wydarzeń dla celów wizerunkowych to element wybicia się na rynku dla nowo powstałych firm, ale też podtrzymania swojej pozycji przez duże przedsiębiorstwa;

  2. cele sprzedażowe – eventy sprzedażowe to domena firm, które poprzez prezentację swoich produktów lub usług na różnego rodzaju pokazach chcą zyskać nowych klientów;

  3. cele charytatywne – charytatywne działania przedsiębiorstwa są często powiązane z wizerunkowymi celami organizacji eventów. Firmy tworzą wydarzenia, które powiązane są ze zbiórką pieniędzy na dany cel lub po prostu cały zysk z organizacji przechodzi na cele charytatywne.

Event marketing – jak mierzyć efektywność działań?

Event marketing i jego skuteczność nie jest tak prosta do zmierzenia, jak na przykład w przypadku reklamy internetowej. Istnieje jednak kilka wskaźników, na podstawie których można określić efektywność jego działań. Zaliczają się do nich:

  • Ankiety – Najlepiej jeśli występują w postaci krótkich zwięzłych pytań.  Ankiety stanowią najbardziej znane i powszechne narzędzie do mierzenia efektywności wydarzenia i można je dystrybuować w trakcie trwania eventu lub zaraz po jego zakończeniu w wersji online, gdzie każdy z uczestników będzie mógł wyrazić swoją opinię;

  • Sprzedaż produktów – Jeśli event jest organizowany w celach sprzedażowych, oczywistym jest fakt, że najlepszym miernikiem efektywności jest liczba sprzedanych promowanych produktów w trakcie trwania wydarzenia. Dobrym sposobem na zmierzenie konwersji jest rozdawanie podczas eventów bonów rabatowych, które następnie będą stopniowo wykorzystywane do zakupów danych produktów;

  • Statystyki wydarzenia – Pod tym pojęciem skrywają się elementy takie jak liczba uczestników czy rozdanych materiałów reklamowych. Są to dane, na podstawie których w efektywny sposób można zmierzyć skuteczność zorganizowanego wydarzenia,

  • Statystyki wizerunkowe – Do statystyk wizerunkowych zalicza się na przykład liczba publikacji na temat wydarzenia w mediach, wzrost liczby fanów na Facebooku i ich aktywności w mediach społecznościowych czy ruch na stronie. Wskaźniki wizerunkowe powinny służyć jako dodatkowy element wsparcia w bardziej szczegółowych pomiarach efektywności.

Ważne!

Wykorzystując postęp technologiczny, przy mierzeniu efektywności danego eventu warto posłużyć się nowoczesnymi narzędziami typu Beacony oraz QR kody. Na ich podstawie można dokładnie stwierdzić, co konkretnie interesowało uczestników podczas wydarzenia. Beacony nie tylko dostarczą informacji o przepływie osób czy ich zainteresowaniach, lecz także pomogą w komunikacji z nimi. Z kolei za pomocą QR kodów można weryfikować profile uczestników, jak również zachęcać do odwiedzenia stoiska.

Czy warto inwestować w event marketing?

Event marketing może być bardzo kosztownym elementem strategii marketingowej. Jednak wydarzenia zorganizowane w odpowiedni sposób będą powodować zwrot z takiej inwestycji. Rozważając podjęcie działań event marketingowych, warto pamiętać o szeregu korzyści, które przemawiają za jego zastosowaniem.

Po pierwsze wzrasta zainteresowanie potencjalnych klientów i mediów, które spowodowane jest zbudowaniem szumu wokół wydarzenia. Tym samym media mogą być później dalszym nośnikiem współpracy na gruncie PR.

Po drugie firma ma bezpośredni kontakt z klientem. Odpowiednio zastosowany na evencie product placement umożliwi zapoznanie się z produktem firmy. Klienci będą mogli wówczas go wypróbować i zadać na bieżąco pytania wykwalifikowanym specjalistom.

I po trzecie: każde wydarzenie wiąże się z osiągnięciem korzyści wizerunkowych. Dlatego tak ważne jest dokładne dopinanie szczegółów wydarzeń, bowiem niewłaściwy ruch może zatrzeć pozytywny wizerunek nieprzychylnymi komentarzami.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów