Poradnik Przedsiębiorcy

Branded content jako inteligentna forma perswazji

Branded content to nowoczesna forma reklamy marek, po którą sięga wiele firm, by wzbudzić emocje u swoich odbiorców i zapisać się w ich pamięci. Z roku na rok branded content zyskuje coraz większą popularność. Nic dziwnego, skoro przynosi lepsze efekty niż tradycyjne reklamy, którymi odbiory są już zmęczeni.

Czym jest branded content?

Reklamy, które sprawdzały się kilkadziesiąt lat temu, teraz nie mają już racji bytu, bo nie angażują odbiorcy, a jedyne emocje, jakie wywołują to znużenie. Dlatego branded content jest doskonałym rozwiązaniem dla współczesnych odbiorców. Łączy w sobie reklamę, jak i treści rozrywkowe. Pojawia się w mediach, w tym: w telewizji, radiu, filmach, muzyce, grach, eventach, a także internecie. Branded content pokazuje misje firmy, poprzez angażującą historię. Taką, która bez problemu trafia do wielu odbiorców i tym samym klientów firmy. 

Czym różni się branded content od zwykłej reklamy?

Treści branded content są bardziej angażujące dla odbiorców, bo zazwyczaj opowiadają ciekawą historię. Nastawione są nie tylko na przedstawienie świetnej oferty produktowej, tylko wzbudzenie odpowiednich skojarzeń i emocji z nią związanych.

W branded content niezwykle istotny jest storytelling. który jest najskuteczniejszym narzędziem komunikacji od tysięcy lat. Storytelling polega na budowaniu relacji i oddziaływaniu na emocje oraz wyobraźnię słuchacza. Dzięki storytellingowi w branded content buduje się więzi między firmą a odbiorcami. Następuje interakcja, a ta ma ogromne znaczenie dla oddziaływania reklamy. Niezbędne są także emocje, które wpływają na sprzedaż oferowanego produktu. 

Nie bez powodu mówi się, że bez emocji nie ma sprzedaży. Świetnie sprzedają się firmy, które wywołują emocje. Zamiast reklam skupionych na produktach, lepiej działają te, które opowiadają uniwersalną historię, taką, z którą odbiorca może się utożsamiać. Nie ma znaczenia, że produkt pojawi się w takiej reklamie w mniejszej częstotliwości i tak zostanie lepiej zapamiętany. Klienci będą pamiętać, jakie emocje w nich wywołuje i tym samym częściej po niego sięgną. Nie tylko dla jego cech, ale i z powodu tego, z czym im się kojarzy. 

W storytellingu liczy się nie tylko przesłanie, ale i autentyczność. Branded content marek musi kojarzyć się z ich misją i wartościami. Jeśli reklama będzie zupełnie od tego odbiegała, to odbiorcy wyczują w tym fałsz.

Przyszłość reklamy i marketingu a branded content

Branded content ma potencjał i coraz więcej marek zaczyna to zauważać. W przeciwieństwie do typowych akcji marketingowo-reklamowych, w których przedstawiano w nieskomplikowany sposób produkt, tutaj mamy pole do popisu. To ogromne możliwości kreatywnego działania. Nie tylko w formie filmów, ale także tekstów, aplikacji, gier, akcji, czy filmów pełnometrażowych. Dzięki branded content można wyrażać swoją firmę na wiele sposobów, dlatego docieranie do odbiorców i zdobywanie ich uwagi jest jeszcze łatwiejsze i ciekawsze, niż kiedyś. Warto tutaj wyjść poza schematy i wypróbować coś nowego, bo branded content bardziej angażuje, wywołuje większe emocje i sprawia, że marki zapisują się w pamięci odbiorców. Na tym skorzystają dwie strony — odbiorcy, którzy będą konsumować coraz ciekawsze treści, jak i marki mogące wykazać się kreatywnością.