Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Dobry pozycjoner - kto to taki i jak go rozpoznać?

Wielkość tekstu:

Czy jakość zawsze idzie w parze z wysoką ceną? Czy warto wierzyć w korzystnie niskie ceny i ufać tym pozycjonerom, którzy oferują swoje usługi za niewielkie pieniądze? Jaka jest prawda o współczesnych firmach SEO i czy duży wybór, jaki mamy obecnie na rynku w tej branży, świadczy o zapotrzebowaniu na usługi pozycjonerskie, czy zainteresowaniu tą dziedziną? Mówi się, że tanio nie oznacza dobrze i żeby mieć pewność jakości produktu, musimy za niego zapłacić wysoką cenę. W branży SEO również można zauważyć taką zależność. Dobrze jest jednak wiedzieć, że pozycjoner może być różny i warto nauczyć się rozróżniać uczciwego, ceniącego się, dobrego pozycjonera od głodnego pieniędzy amatora.

Obiektywnie oceń swoją firmę

Każda witryna internetowa jest inna, zatem stopień wypozycjonowania stron jest bardzo zróżnicowany. Może się okazać, że nie będziesz musiał inwestować w najlepszego pozycjonera na rynku, ponieważ z tym zadaniem poradzi sobie większość firm SEO. Nie jest trudno przepłacić, znacznie trudniej jest umiejętnie ocenić swoje możliwości, a co więcej, spojrzeć z boku na swoją firmę.

Jeżeli działasz w branży, w której konkurencja jest bardzo duża, optymalizacja serwisu ma ogromne znaczenie i w takim przypadku trzeba znaleźć specjalistę, który będzie wyróżniał się umiejętnościami, sprytem i dobrą znajomością rynku. Nie każdy pozycjoner poradzi sobie z takim wyzwaniem. W przypadku, kiedy działasz w niszy i postawiłeś sobie za cel zaistnienie na rynku krajowym, to zadanie jest dużo prostsze. Nie będziesz potrzebował osoby, która sprawi, że twój mały e-sklep pokona tysiące innych znanych i cenionych firm, jak również tych mniejszych, które tak jak ty zaczynają swoją przygodę w handlu.

Duża konkurencja to również szereg przeszkód w drodze na szczyty wyszukiwarek. Tutaj nie wystarczy wybór prostych słów kluczowych i umieszczenie kilku tekstów na stronie. Musisz stanąć do walki z prawdziwymi tytanami, którzy toczą między sobą bitwę o pierwsze pozycje w Google. Dobry pozycjoner SEO może okazać się jedynym rozsądnym rozwiązaniem.

Wybadaj grunt i zasięgnij informacji u kolegów po fachu

Firma zawsze reklamuje się dobrze i przedstawia jedynie swoje zalety oraz korzyści, jakie płyną z jej usług. Jest to rzecz naturalna, ponieważ nikt nie będzie chwalił się swoimi brakami w wiedzy czy niedostatecznymi kompetencjami, dlatego nie wierz we wszystko to, co napisze pozycjoner SEO na swojej stronie. Jeżeli znasz się chociaż częściowo na pozycjonowaniu, możesz sam sprawdzić potencjalnego usługodawcę. Problem pojawia się, kiedy nie masz o tym najmniejszego pojęcia, gdyż wtedy łatwo możesz paść ofiarą niekompetentnego amatora. Co zatem zrobić? Krok, którego nie można w żaden sposób pominąć - zapoznaj się z opiniami o firmie. Na pewno znajdziesz wiele ciekawych informacji w internecie.

Dobrym źródłem są na pewno fora i media społecznościowe. Zwróć szczególną uwagę na to, w jaki sposób przebiega współpraca z daną firmą: czy dostarcza na bieżąco informacji o postępach, proponuje swoje rozwiązania, jest otwarta na kontakt ze swoim klientem oraz w jakim czasie wykonuje swoje obowiązki. Zanim się zdecydujesz i zapłacisz, zadbaj o to, aby nic nie umknęło twojej uwadze.

Partnerski dialog to dowód wysokich umiejętności pozycjonera

Branża SEO jest bardzo specyficzną częścią rynku marketingowego. Tak naprawdę praca w tym zawodzie (bo chyba można już mówić o takim zawodzie) to nieustanny wyścig z ze zmianami algorytmu Google. Istnieją pozycjonerzy, którzy lepiej sobie z tym radzą i tacy, którym przestawienie się na nowy tor myślenia zajmuje więcej czasu. Na rynku funkcjonują oczywiście także osoby nierzetelne, których niekompetencja jest wręcz rażąca. W związku z faktem, że dzisiejsze działania związane z pozycjonowaniem będą widoczne dopiero za jakiś czas (np. 2-3 miesiące), mogą mieć miejsce liczne nadużycia. Jak się ustrzec nierzetelnych albo niekompetentnych kontrahentów?

Istotne jest, aby na samym początku współpracy zwrócić uwagę na to, czy firma jest otwarta na rozmowę z klientem. Powinna nie tylko słuchać, lecz także sama oferować swoje propozycje i szczerze mówić o aktualnej sytuacji na rynku, o tym, co może nam zaproponować i jakie ma możliwości do poprawy pozycji naszej strony.

Współpraca z pozycjonerem opiera się na rozmowie. Musi on bardzo dobrze poznać specyfikę twojej firmy, zorientować się w konkurencji na rynku oraz wysłuchać twoich oczekiwać względem niego. Ty również nie możesz być bierny. Pokaż, że wiesz, czego chcesz, masz wyznaczony cel, który chcesz osiągnąć i potrzebujesz kogoś, kto ci w tym pomoże. Nie musisz się znać na metodach pozycjonowania, strategiach i narzędziach SEO, ale powinieneś jasno określić swoje zamiary.

Zaskakująco niska cena SEO? Uważaj!

Oczywiście nie można wykluczyć, że nie uda ci się znaleźć firmy, która proponuje usługi w niższych cenach niż konkurencja i jest w tym naprawdę dobra, ale jest pewna granica, którą trzeba znać.

Zanim wybierzesz pozycjonera, sprawdź, jakie ceny za te usługi dominują na rynku. Jak w każdej branży, również w tej na pewno będą się one wahały, ale musisz wiedzieć, wokół jakiej kwoty. Na pewno czerwona lampka powinna ci się zapalić w momencie, kiedy po zapoznaniu się z kilkoma ofertami, trafisz na taką, której cennik będzie niemal jak wymarzony.

Należy jednak pamiętać o tym, że wiele takich firm i pozycjonerów korzysta z metod spamerskich. Oznacza to, że linkowanie strony odbywa się przy pomocy specjalnych programów, a linki, które trafiają na stronę nie są z nią powiązane tematycznie. Jeżeli Google dostrzeże taki sposób pozycjonowania, może to dla nas oznaczać zamiast awansu na wyższe pozycje, spadek w wyszukiwaniach. Z pozoru korzystna cena firmy pozycjonerskiej może dla nas oznaczać więcej wydatków, niż się tego spodziewaliśmy.

Dobry pozycjoner, czyli jaki?

  • Może pochwalić się grupą stałych klientów, z którymi współpracuje od dłuższego czasu. Pozycjoner stawia raczej na długotrwałe współprace, niż na jednorazowe zlecenia.

  • Dobry pozycjoner Informuje na bieżąco o postępach w SEO i dostarcza systematycznie raportów. Swoją pracę wykonuje rzetelnie i bardzo starannie.

  • Pozycjoner woli poświęcić więcej czasu na realizację zadania, niż wykonać go w sposób niedbały, tylko po to, żeby móc o sobie powiedzieć „punktualny”.

  • Jasno przedstawia metody, jakie wykorzysta przy pozycjonowaniu twojej strony. W razie pytań pozycjoner zawsze odpowiada jasno i w sposób zrozumiały. Zależy mu na tym, żebyś wiedział, jakie zmiany zachodzą na twojej stronie i jakie korzyści z tego płyną.

  • Rzetelny pozycjoner nie zapewnia cię o sukcesie i pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach. Mówi raczej o tym, że dołoży wszelkich starań, aby poprawić twoją pozycję chociażby o jedną. Otwarcie przyznaje, że pozycjonowanie to proces długotrwały i trzeba uzbroić się w cierpliwość.

  • Zawsze stara się utrzymywać kontakt z klientem. Nie unika rozmowy i nie milczy przez kilka dni, kiedy ty próbujesz się z nim skontaktować.

  • Pozycjoner ma dobrą opinię wśród klientów, którzy mogą go z pełną odpowiedzialnością polecić innym.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów