Każdy przedsiębiorca, który stara się wypromować swój sklep internetowy, stronę lub blog, musi liczyć się z tym, że od momentu postawienia witryny do momentu realnego dotarcia do klienta jest długa droga. By witryna z czasem zyskiwała coraz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, musimy wdrożyć skuteczną strategię, opartą na ogóle działań SEO. W jaki sposób stworzyć dobrą stronę, która będzie zoptymalizowana pod kątem SEO? Sprawdźmy!
Odpowiedni plan ma kluczowe znaczenie
W jaki sposób zacząć optymalizować swoją stronę internetową pod kątem działań SEO, by już wkrótce była ona na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google? W jaki sposób pisać treści, dobrać słowa kluczowe i prowadzić szereg innych działań, by z jednej strony witryna była zgodna z wymogami algorytmicznymi Google, z drugiej jednak by była przyjazna dla użytkowników odwiedzających ją?
Na te pytania najlepiej odpowiedzieć sobie jeszcze przed napisaniem pierwszych linijek kodu. W wielu przypadkach to właśnie zaplanowanie logicznej architektury strony będzie miało kluczowy wpływ na jej jakość, ale też łatwość dostosowania do wymagań SEO. Doskonałą praktyką, która już na początku da nam pewną przewagę nad konkurencją, jest rozpisanie sobie, wraz z deweloperem całej struktury witryny w podziale na podstrony oraz rozmieszczenie wszystkich najważniejszych funkcjonalności. Gdy wykonamy plan, możemy przejść do technicznych kwestii związanych planowaniem swojej strony, która osiadać będzie duży potencjał SEO.
Wybór domeny oraz hostingu
Wybór domeny oraz hostingu strony to równie istotne kryteria, które zapewnią nam unikatowość i niezawodność otwieranego sklepu internetowego. Wiele osób nie przykłada nazbyt dużej uwagi do adresu URL i nazwy domeny, jednak to właśnie te dane ułatwiają potencjalnym klientom znalezienie naszego miejsca w sieci.
W jaki sposób wybrać nazwę strony? Powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania i bezpośrednio związana z naszym brandem. Raczej unikajmy praktyki zagnieżdżania słowa kluczowego w adresie witryny - nie działa to na naszą korzyść, a utrudnia zapamiętanie nazwy.
Przejdźmy do wyboru hostingu. Dobry wybór zagwarantuje nam dużą wydajność, co pod kątem optymalizacji SEO ma bardzo duże znaczenia. Najważniejsze kryterium, które powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze hostingu to szybkość serwera. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 4 sekundy, możemy liczyć na obniżenie naszej pozycji przez algorytmy Google. Zagwarantujmy więc sobie takiego hostingodawcę, który nie zawiedzie nas nawet w przypadku dużego ruchu na stronie. Co ciekawe, nasza pozycja może zostać również obniżona, gdy strona mobilna nie spełni kryterium 4 sekund ładowania. Ale o stronie mobilnej za chwilę. Oprócz szybkości warto jeszcze przeanalizować lokalizację serwera oraz jego jakość. W idealnym przypadku serwer powinien znajdować się w Polsce. W jaki sposób sprawdzić jakość usług hosta? Niezawodne okażą się opinie dotychczasowych klientów.
Potencjał SEO a dobór odpowiednich słów kluczowych
Słowa kluczowe to istota naszej strony i jej odpowiedniego optymalizowania pod kątem SEO. Przemyślany wybór trafnych słów kluczowych umożliwi łatwiejsze dojście do naszej strony oraz wyższy wynik w wyszukiwarce, co właściwie decyduje o sukcesie naszej firmy w internecie.
Wybór słów kluczowych powinniśmy zacząć od wypisania fraz podstawowych, bezpośrednio związanych z naszym biznesem. Dodatkowo pamiętajmy o najważniejszych miejscach na stronie, gdzie fraza kluczowa musi się pojawić. Jest to między innymi:
- Nazwa strony (title)
- Początek strony/artykułu (nagłówek h1)
- W każdej treści/artykule w nagłówku
Wraz z rozwojem naszej strony możemy rozbudować bazę słów kluczowych nie tylko o frazy dodatkowe, ale również o frazy z długim ogonem, frazy brandowe czy frazy lokalne.
W selekcji efektywnych słów kluczowych mogą nam pomóc dedykowane narzędzia, począwszy od narzędzia Google Adwords, przez Ubersuggest aż po popularne Answer the Public.
Treść równie ważna
Treść naszej witryny ma ogromne znaczenie w procesie optymalizacji jej pod kątem SEO. Jakie są najważniejsze zasady tworzenia contentu wypełniającego nasz sklep internetowy, blog czy stroną? Teksty powinny być unikatowe, powinny dostarczać wartości dodanej dla odbiorcy oraz powinny zawierać umiejętnie wmanewrowane słowa kluczowe.
Treści na naszej stronie powinny pojawiać się regularnie - to znacznie zwiększy szansę pojawienia się naszej strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy przy tym, że treść powinna charakteryzować się pewną hierarchią i innymi istotnymi, mile widzianymi elementami jak listami, tabelkami oraz linkowaniem.
Pamiętajmy o urządzeniach mobilnych
Warto wrócić do tematu zgodności naszej strony internetowej z wymogami optymalizacyjnymi pod urządzenia mobilne. Trend wykorzystywania smartfonów i tabletów do przeglądania stron dynamicznie rośnie i prawdopodobnie już na przestrzeni najbliższych lat to właśnie te urządzenia będą miały największy udział w rynku e-commerce.
To wystarczający powód, by na poważnie zająć się zaprojektowaniem naszej strony pod wersje mobilne przeglądarek. Jeśli nie przypilnujemy tego tematu, istnieje ryzyko problemów powstania niepożądanych problemów technicznych związanych zarówno z ładowaniem strony, jak i jej poprawnym wyświetlaniem, co niestety może mieć fatalny wpływ na optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google i zaprzepaścić szansę na dobry potencjał SEO.
Czy audyt SEO pomoże nam w optymalizacji strony?
W jaki sposób zapewnić sobie sukces w branży e-commerce bez dużego doświadczenia i umiejętności zoptymalizowania strony pod wymogi SEO? Doskonałą alternatywą dla wszystkich właścicieli stron i sklepów internetowych jest skorzystanie z usług audytu SEO.
Audyt SEO to szczegółowa analiza naszej strony, wykonywana przez ekspertów w dziedzinie SEO i optymalizacji. Weryfikują oni każdy element naszej strony, począwszy od strony technicznej, przez jakość fraz kluczowych, skuteczność linkowania i weryfikację treści. Efektem audytu SEO będzie szereg podpowiedzi i wskazówek, jak poprawić naszą stronę, by miała ona ogromny potencjał SEO.