Większość użytkowników sieci zdobywa informacje na temat produktów i usług za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Ogromna grupa internautów szuka więc ofert firm takich jak Twoja. A celem każdego biznesu online jest to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Na ruch i sprzedaż w dużym stopniu wpływa zaś obecność wysoko w wynikach wyszukiwania. Chcesz, aby Twoja witryna zajmowała lepsze pozycje w Google? Sprawdź więc, czym jest pozycjonowanie stron WWW. Poznaj narzędzia do budowania widoczności w Internecie.
Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?
Tym mianem określa się działania, których celem jest osiągnięcie przez witrynę internetową jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google na określone frazy i słowa kluczowe. Nie jest to jednorazowe działanie, a długi proces. Jednak uzyskane nawet po kilku miesiącach efekty pozycjonowania stron WWW będą miały wymierny i trwały charakter. Sukces zapewni Ci współpraca z agencją interaktywną oraz pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy.
Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego jest ważne dla biznesu?
Jak już wiesz, znaczna część użytkowników pozyskuje informacje o produktach i usługach poprzez wyszukiwarkę internetową – a odsetek takich internautów wciąż się zwiększa. Dotarcie do klientów w momencie, gdy sami poszukują oferty Twojej firmy to jedna z największych przewag pozycjonowania stron nad innymi formami marketingu internetowego.
Wysoka widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania pozwala więc trafić do osób, które już w pierwszym kontakcie z ofertą, chcą z niej skorzystać. Dzięki pozycjonowaniu docierasz wprost do grupy docelowej. Wyższe pozycje w Google, to również większy ruch na stronie internetowej, co przekłada się na wyniki sprzedażowe, czyli zysk dla Twojego przedsiębiorstwa.
Tylko witryny o dużej jakości, które są przyjazne dla użytkowników, odpowiadają precyzyjnie na zapytania oraz spełniają rygorystyczne wymogi Google, mają szansę na długofalowe rezultaty i wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki. Dlatego sam proces pozycjonowania trwa miesiącami i wymaga podjęcia wielu działań zarówno na stronie, jak i poza nią.
Jak pozycjonować stronę w wyszukiwarce?
Chcesz prześcignąć konkurencję, zwiększyć widoczność marki w Internecie i stać się liderem branży? Postaw na skuteczne pozycjonowanie – ten złożony proces, który wymaga zachowania ciągłości oraz stałej aktualizacji składa się z kilku najważniejszych etapów.
1. Dobór odpowiednich słów kluczowych
Na początku należy dobrać właściwe frazy pod pozycjonowanie strony WWW zgodnie z branżą. Przygotowując bazę słów kluczowych, należy myśleć jak klient – zapytania powinny nie tylko dobrze opisywać ofertę, ale również być często wyszukiwane przez internautów. To zaś sprawi, że będą popularne w Google.
2. Analiza strony WWW, czyli audyt SEO
Jeśli chcesz zoptymalizować swoją stronę i sprawdzić, co możesz poprawić, wykonaj audyt SEO. To wszechstronna analiza Twojej strony internetowej. Dzięki niej możesz poznać najważniejsze parametry, które wpływają na pozycjonowanie. Ocena serwisu pod kątem odpowiedniej optymalizacji jest kluczem do podjęcia działań i wzmocnienia pozycji firmy w Google.
3. Techniczna optymalizacja witryny
W wyniku przeprowadzonej analizy SEO możesz wprowadzić na firmowej stronie niezbędne zmiany. Poprawnie zoptymalizowana witryna uzyskuje bowiem wyższe pozycje w wyszukiwarce. Na widoczność w Google wpływa szereg czynników. Są to m.in.:
prędkość ładowania strony,
responsywność – dopasowanie witryny do rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana,
poprawna indeksacja – linkowanie wewnętrzne oraz mapa strony,
działające linki i przekierowania,
bezpieczeństwo witryny,
odpowiednie meta dane,
właściwe nagłówki H1 i H2,
unikalność – wyeliminowanie kopii treści,
Odpowiednia optymalizacja sprawi, że strona będzie zgodna z wytycznymi wyszukiwarki oraz przyjazna dla użytkownika.
4. Przygotowanie unikalnych treści zgodnych z zasadami SEO
Ogromną rolę w pozycjonowaniu stron WWW odgrywają wysokiej jakości treści. Google docenia bowiem wartościowe artykuły i w wynikach wyszukiwania umieszcza te, które najlepiej odpowiadają na pytania użytkowników. Jeśli chcesz, aby zawartość Twojej witryny była zgodna z wytycznymi, to musisz przestrzegać kilku zasad:
używaj w treści frazy główne oraz słowa zależne,
zadbaj o przejrzystą i czytelną formę,
stosuj język korzyści,
bądź na czasie – twórz artykuły unikalne i atrakcyjne,
udostępniaj specjalistyczne teksty i zostań ekspertem w branży,
spróbuj zachęcić użytkowników do publikowania własnych treści.
5. Pozyskanie wartościowych linków zewnętrznych
Kolejnym ważnym czynnikiem dla Google są działania poza stroną. Dlatego też w ramach skutecznego pozycjonowania należy pozyskiwać linki przychodzące. Są to wszelkie odnośniki do Twojej witryny, które znajdują się na innych serwisach. Takich miejsc może być wiele – linki mogą zostać umieszczone w recenzjach, artykułach czy wypowiedziach na różnych forach. Warto zadbać, aby były powiązane z tematyką portalu.
Dlaczego warto skorzystać z oferty pozycjonowania WeNet?
Wspomniane powyżej działania pozwolą Twojej stronie uzyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Dużo trudniejsze może okazać się utrzymanie wysokiej pozycji witryny w Google. Dlatego możesz powierzyć to zadanie agencji marketingu zintegrowanego, która zadba o pozycjonowanie Twojej firmy w Internecie. Pozyska wartościowy ruch i nowych klientów.
Aby zbudować najlepszą widoczności Twojej strony WWW w sieci, specjaliści przygotowali dla Ciebie bogaty wachlarz usług SEO. W jego ramach wykonają audyt strony, przeprowadzą optymalizację treści i serwisu, zadbają o wartościowy profil linkowy oraz atrakcyjny blog firmowy. A wszystkie działania i ich efekty przedstawią w precyzyjnym raporcie.
Wejdź na stronę WeNet.pl i dobierz pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy.
Artykuł sponsorowany