Poradnik Przedsiębiorcy

Promocja sprzedaży w sklepie internetowym cz. 2

Zastanawiasz się, jak wpłynąć na zwiększenie wyników sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Możesz szukać rozwiązań po omacku lub zasięgnąć sprawdzonych porad. Dowiedz się więcej co znaczy dobra promocja sprzedaży.

Każdą sprzedaż należy wesprzeć dodatkowymi działaniami. Niską choćby dlatego, by konwersja była wyższa. Wysoką sprzedaż też warto utrzymać, by dochody firmy ciągle były stałe. Jak zadbać o klienta i prowadzić działania promocyjne tak, by odnotowywać zwyżki? Oto nasze spostrzeżenia.

Podziękuj klientowi za zakupy!

Jeśli posiadasz grono swoich sprawdzonych klientów to próbuj utrzymywać ich zadowolenie poprzez nagradzanie bonami lub kodami promocyjnymi. Możesz wysłać e-mailing z informacją o obdarowaniu lub wręczyć bon przy okazji zakupów. Każda forma jest dobra, ważne, aby taki komunikat był spersonalizowany, a klient wiedział, za co otrzymuje taki prezent. W przyszłości skłoni go to do przeprowadzania systematycznych zakupów.

Zadbaj o łatwą i intuicyjną ścieżkę zakupową

Nie utrudniaj zakupów wydłużonym procesem zamawiania. Dużo bardziej sprawdzi się szybkie przejście przez cały proces. Zresztą możesz sprawdzić jego sprawność oraz łatwość przejścia przez wszystkie procesy w narzędziu Google Analytics, ustawiając specjalne zadania. Sprawdzisz, czy koszyk zakupowy nie jest porzucany na jakimś z etapów, jeśli tak, to koniecznie zlikwiduj ten problem.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Każdy klient, chce kupować produkty w sklepie, który posiada wiedzę o swoim asortymencie. Dlatego, nieważne czy sprzedajesz zabawki dla dzieci, czy kosmetyki. Informuj o swoich produktach na blogu www. Poradniki oraz recenzje powinny mieć wysokie walory merytoryczne. Wiedza zawarta w takich artykułach musi być niepodważalna, a temat ciekawy. Zoptymalizuj taki artykuł pod SEO, niech odpowiada na najczęstsze zapytania użytkowników. Z czasem zwiększysz zasięgi także w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Pokaż się z drugiej strony - videorecenzje

Jeśli chcesz być ze swoim klientem dość blisko, to powinien Cię poznać. Może wśród Twoich pracowników jest osoba, która posiada zdolności aktorskie i mogłaby nakręcić filmy w postaci recenzji produktu. Dzięki nim, nie tylko zyskasz ciekawy materiał do dystrybucji, ale przede wszystkim dotrzesz do szerszej grupy odbiorców zrzeszonych na YouTubie. Pamiętaj, że film i grafika to jedne z dwóch najbardziej korzystnych narzędzi promocyjnych, wykorzystywanych w content marketingu.

Daj się poznać na Facebooku - dlaczego social media są ważne

Klient potrzebuje bliskiego kontaktu, a na taki może sobie pozwolić na Twoim firmowym koncie. Rozmowa na messengerze pozwoli rozwiać jego wiele wątpliwości, a także wskaże z jakim personelem ma do czynienia. Zwróć szczególną uwagę na wysoką kulturę osobistą pracowników, a także precyzyjne wskazywanie na rozwiązanie problemów klienta. Pamiętaj, Facebook to nie jedyne narzędzie platform social media. Równie dobrze, choć może w nieco innych kategoriach branżowych sprawdzi się Instagram, czy też Linkedin.

Czy promocja sprzedaży w sklepie internetowym jest konieczna? Naszym zdaniem tak. Jednak tylko dobrze sprecyzowana strategia content marketingowa pozwoli odnieść korzyści i zwiększyć konwersję. Życzymy sukcesów w wieloetapowych działaniach content marketingowych.

Artykuły z cyklu
„Promocja sprzedaży”
Zobacz wszystkie