Monitoring Internetu jest obecnie nieodzownym elementem każdej działalności w sieci. Daje możliwość poznania opinii klientów o usługach firmy i wdrążenia udoskonaleń oraz nowych, skuteczniejszych projektów. Dominująca rola mediów społecznościowych, blogów i forów dyskusyjnych zmusiła specjalistów do stworzenia narzędzia, które umożliwia kontrolowanie i monitorowanie rozpowszechnianej w sieci opinii o firmie. SentiOne jest jednym z nich i pozwala czuwać nad wizerunkiem marki w Internecie.
Poznawaj, analizuj i zmieniaj dzięki SentiOne
SentiOne to polskie narzędzie, dzięki któremu możemy poznać opinię na temat firmy, produktów czy jakości obsługi. Specjalny algorytm przeszukuje Internet na podstawie zdefiniowanych przez klienta słów kluczowych i dostarcza informacji na temat wypowiedzi z nimi związanymi. Wdrażając nową kampanię, możesz śledzić i mierzyć jej efekty. Zobaczysz, w jakich źródłach pojawiły się informacje na temat twojej firmy i poznasz ich treść. Możesz porównywać opinie, które pojawiły się w Internecie w ciągu ostatnich dni i miesięcy, tym samym zyskasz obraz tego, na ile skuteczne są wszystkie podejmowane przez ciebie działania. Inną ważną kwestią jest to, że poprzez monitoring dbasz o swój wizerunek. Niemożliwością jest stworzyć taką ofertę, która byłaby odpowiednia dla każdego i dawała satysfakcję wszystkim klientom. Weryfikując negatywne opinie, które wpływają na niekorzystny wizerunek twojej marki, możesz rozwiązywać problemy, zanim jeszcze dotrą one do szerszego grona internautów. E-commerce to wyścig szczurów, każdy chce trafić do swoich klientów przed konkurencją. Korzystając z SentiOne, nawiązujesz dialog z użytkownikami sieci i w ten sposób poznajesz ich potrzeby oraz zainteresowania. Tym samym jesteś w stanie stworzyć taką firmę, która będzie przyjazna klientom i wyróżniająca się na tle innych, oferujących podobne usługi. Jeżeli podejmujesz się korzystania z monitoringu internetowego, otrzymujesz w pakiecie wiele korzyści. Dobrze wykorzystując dostępną wiedzę, będziesz krok przed swoją konkurencją.
Co możesz osiągnąć korzystając z SentiOne
- SentiOne nie tylko pozwala na kontrolowanie tego, co dzieje się i mówi w sieci na temat twojej firmy, lecz także na kompleksową analizę obecności marki w Internecie;
- Nowi klienci: SentiOne pozwala na analizę zapytań o konkretne produkty i usługi związane z twoją branżą. Korzystając z tej możliwości, szybko i sprawnie wdrożysz nowe rozwiązania i jako pierwszy wprowadzisz na rynek to, czego chcą twoi potencjalni klienci;
- Oszczędność czasu: każdy przedsiębiorca ma wiele obowiązków związanych z firmą, które pochłaniają większość jego czasu. Nie jesteś w stanie godzinami śledzić tego, co dzieje się w Internecie i szukać wzmianek na jej temat. SentiOne wykonuje te wszystkie prace za ciebie w momencie, kiedy dbasz o sprawy związane z samą sprzedażą i funkcjonowaniem działalności. Wszystkie zestawienia i statystyki masz w jednym miejscu, co pozwala na skuteczniejsze prowadzenie działań marketingowych;
- Strażnik wizerunku: tutaj liczy się przede wszystkim czas i szybkość. Im szybciej dostrzeżesz rozpowszechniającą się negatywną opinię o swojej firmie, tym bezzwłoczniej i skuteczniej będziesz w stanie zareagować i zapobiec naruszeniu jej wizerunku. SentiOne reaguje natychmiast - od razu otrzymujesz raport oraz informacje o pojawiającej się w Internecie wzmiance na temat swojej marki. Pamiętaj, że negatywne opinie rozpowszechniają się jak wirus, w ciągu kilku godzin są w stanie dotrzeć do niewyobrażalnej liczby internautów;
- Bliższy kontakt z klientami: kiedy poznasz opinie swoich klientów, zobaczysz co naprawdę myślą oni o twojej firmie. Może być to odpowiedź na wiele dręczących cię pytań: dlaczego klient nie powraca do Twojego sklepu, dlaczego porzucił koszyk, dlaczego zrezygnował z newslettera. Analizując te informacje, możesz szybko zmienić to, co niekorzystnie wpływa na sprzedaż.
SentiOne wie, jak zaskoczyć
W celu skutecznego monitorowania Internetu, SentiOne zostało wzbogacone o wiele przydatnych i ciekawych opcji, które nie są dostępne w innych podobnych aplikacjach. Istotną kwestią jest to, że nie stosuje ograniczeń używania zwrotów kluczowych. Możemy więc wybrać tyle fraz, ile chcemy, aby precyzyjnie zdefiniować dany temat. Warto wiedzieć również, jak zmieniała się opinia o twojej firmie na przestrzeni kilku miesięcy, a nawet lat. SentiOne na bieżąco gromadzi wszelkie informacje, dlatego użytkownik ma dostęp do zestawień nawet sprzed 3 lat. W ten sposób zobaczysz, jak firma się rozwinęła i zyskała w oczach klientów. Z każdą wypowiedzią system dostarcza dodatkowej wiedzy na temat kontekstu np. nazwę forum czy wątek. To pozwoli ci jeszcze precyzyjniej zbadać interesujący temat. W razie jakichkolwiek problemów możemy zwrócić się z pomocą do konsultanta, który udzieli wsparcia i pomocy w każdym zakresie związanym z aplikacją. Nie można pominąć również faktu, że sami możemy spersonalizować jej wygląd. Nie jest to z pewnością najważniejszy aspekt, jednak wielu osobom może ułatwić korzystanie z SentiOne.
Jedna aplikacja - wiele możliwości SentiOne
Jak w przypadku wielu aplikacji do monitoringu Internetu, również SentiOne proponuje kilka rozwiązań w zależności od naszych potrzeb oraz możliwości finansowych. Dla początkujących proponuje pakiet Starter, który w korzystnej cenie dostarczy wielu potrzebnych informacji. Obejmuje aktualizację realtime, nieograniczoną liczbę zwrotów kluczowych, raporty PDF, badanie płci i wiele innych. Dla bardziej wymagających przygotowano ofertę Basic, w której zwiększono natychmiastowy wykaz danych do 6 miesięcy oraz liczbę monitorowanych tematów. Rozwiązanie Advanced to aż 5 monitorowanych tematów i dane z 12 miesięcy. Dodatkowo otrzymujemy wsparcie lidera (w każdym z pakietów) oraz opcję Tagi, która posłuży nam do oznaczania i kategoryzowania wypowiedzi według własnych kryteriów. W tej opcji dajemy również dostęp do raportów na temat liderów opinii (czyli najbardziej wpływowych osób wypowiadających się na dane tematy) oraz dostęp do Tagów i Taggera, które pozwalają na szybkie kategoryzowanie i ocenianie wypowiedzi. Najbardziej rozbudowaną opcją jest pakiet Pro, gdzie cenę oraz liczbę monitorowanych tematów ustala się indywidualnie z klientem. Dane są dostarczane nawet sprzed 36 miesięcy. Dodatkowe opcje to: badanie zasięgu, czyli liczba wyświetleń, jakie wygenerowała dana kampania, oceniacz umożliwiający ocenianie członków twojego zespołu, eksport danych do Excela oraz Indywidualny Opiekun. Wybierając jeden z powyżej opisanych pakietów, możesz skorzystać z darmowej opcji testowej. Przez 14 dni będziesz mógł całkowicie za darmo poznać możliwości SentiOne i samemu przekonać się o korzyściach, jakie dostarcza on firmie.
Monitoring Internetu to narzędzie, które bardzo ułatwia rozwój małym firmom. Duże przedsiębiorstwa korzystają z niego w celu nieustannego doskonalenia się oraz ochrony własnego wizerunku. Najlepsi i najbardziej cenieni przedsiębiorcy nie wyobrażają sobie powadzenia własnej działalności bez monitoringu. Internet to ogromna pomoc dla przedsiębiorców, ale również źródło często szybko rozpowszechniania się negatywnej opinii.