0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

CEIDG – wznowienie działalności. Jak wypełnić formularz?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na czas nieokreślony albo określony, nie krótszy jednak niż 30 dni. Zarówno zawieszenie, jak i wznowienie wykonywania działalności gospodarczej następują na wniosek przedsiębiorcy. Poniżej przedstawiamy omówienie formularza CEIDG-1 wraz z objaśnieniem, jak należy go wypełnić w przypadku wznowienia zawieszonej działalności.

Cel złożenia wniosku

W celu zawiadomienia urzędu o zawieszeniu działalności we wniosku CEIDG-1 w części 1. trzeba zaznaczyć opcję „Wniosek o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej”. Wniosek o wznowienie działalności można złożyć zarówno przed, w dniu, jak i po planowanej dacie wznowienia. W polu „Data powstania zmiany” należy wpisać datę bieżącą. Data powstania zmiany nie może być datą przyszłą.

CEIDG – Cel złożenia wniosku Jak wypełnić formularz?

Dane osoby składającej wniosek

Następnie przedsiębiorca powinien wypełnić dane w części 2., a mianowicie PESEL, NIP oraz REGON, nazwiska, imiona, a także datę urodzenia. Jeśli wznowienia działalności dokonuje cudzoziemiec, trzeba uzupełnić część 2.1. oraz 2.2.

CEIDG – Dane osoby składającej wniosek. Jak wypełnić formularz?

Adres zamieszkania osoby składającej wniosek

W części 3. trzeba podać adres zamieszkania. Warto mieć na uwadze, że musi to być rzeczywiste miejsce zamieszkania. Należy odróżnić adres zamieszkania od adresu zameldowania. Adres musi być aktualny i zgodny ze stanem rzeczywistym.

CEIDG – Adres zamieszkania osoby składającej wniosek. Jak wypełnić formularz?

Dane firmy

W części 5. należy podać pełną nazwę firmy oraz nazwę skróconą wznawianej działalności gospodarczej.

Dane dotyczące ubezpieczeń podatnika

W części 9. zaznacza się instytucję, w której przedsiębiorca podlegał ubezpieczeniom. Wskazana instytucja zostanie z urzędu powiadomiona o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.

CEIDG – Dane dotyczące ubezpieczeń podatnika Jak wypełnić formularz?

Oświadczenie

W części 10. należy jeszcze raz złożyć oświadczenie, że wobec przedsiębiorcy nie wydano całkowitego zakazu prowadzenia działalności oraz że ma on tytuł prawny do nieruchomości, których adresy zostały podane we wniosku do CEIDG.

CEIDG – Oświadczenie. Jak wypełnić formularz?

Informacje o wznowieniu działalności gospodarczej

W części 12. należy wskazać datę wznowienia działalności gospodarczej. Działalność wznowi się automatycznie tego dnia.

CEIDG – Informacje o wznowieniu działalności gospodarczej. Jak wypełnić formularz?

Informacja w zakresie urzędu skarbowego

W części 14. „Urząd skarbowy” podaje się informacje o aktualnym naczelniku urzędu skarbowego dla danego przedsiębiorcy.

CEIDG – Informacja w zakresie urzędu skarbowego. Jak wypełnić formularz?

Informacja o załącznikach do wniosku CEIDG-1

W części 27. przedsiębiorca umieszcza informację o rodzajach i liczbie załączników, które będą złożone razem z wnioskiem.

CEIDG – Informacja o załącznikach do wniosku CEIDG-1. Jak wypełnić formularz?

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w CEIDG oraz podpis

W części 28. należy zapoznać się z informacjami odnośnie do przetwarzania danych osobowych w CEIDG. Następnie w zależności od formy składania wniosku trzeba go podpisać:

 CEIDG – Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w CEIDG oraz podpis. Jak wypełnić formularz?

  1. wersja papierowa wniosku składana w urzędzie miasta/gminy – należy wpisać miejscowość i datę złożenia oraz podpisać wniosek,
  2. złożenie wniosku online za pośrednictwem https://www.biznes.gov.pl/pl – w celu uwierzytelnienia danych należy mieć profil zaufany lub podpis elektroniczny.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów