Jak radzić sobie z niedociągnięciami e-handlu?
Posiadanie internetowej wersji sklepu znacznie ułatwia życie i pozwala zaoszczędzić spore sumy pieniędzy. Co więcej, dzięki ich globalności mamy możliwość sprzedaży nie tylko krajowej, ale i zagranicznej, a co za tym idzie – zyskujemy znacznie więcej klientów niż drogą tradycyjną.
Jednak i ta forma sprzedaży posiada pewne niedociągnięcia, które potrafią uprzykrzyć spokojną do tej pory egzystencję. Dobra informacja jest taka, że można z nimi skutecznie walczyć, a nawet całkowicie się ich pozbyć lub zamienić w korzyści, bo jak to się mówi – „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło”.
Brak zaufania do wirtualnych sprzedawców
Niestety wiele osób rezygnuje z internetowych zakupów ze strachu przed tym, „kto siedzi po drugiej stronie”. Takie osoby mają problemy z zaufaniem sprzedawcy, którego nie mogą zobaczyć ani porozmawiać face to face.
RADA: zrób sobie ciekawe, budzące sympatię zdjęcie i stwórz swój profil na stronie sklepu jako godnego zaufania sprzedawcy. Napisz o tym, co lubisz, jakie jest Twoje hobby, w ten sposób wielu potencjalnych klientów poczuje więź z Tobą, bo nic tak nie łączy ludzi jak wspólne zainteresowania. Stań się przyjaznym sprzedawcą.
Ponadto często w Sieci zdarzają się oszuści, którzy naciągają łatwowiernych klientów. Jak sobie poradzić z ich złą sławą?
RADA: to proste – stwórz forum swojego sklepu albo księgę gości, poproś byłych klientów, by tam napisali, jak bardzo są zadowoleni z Twojej usługi, że towar jest zgodny z opisem i że można Ci zaufać. Podobny zabieg wykorzystują sprzedawcy na Allegro. Co więcej, możesz na swojej stronie umieścić wszelkie certyfikaty, które posiadasz i które potwierdzą Twoją autentyczność.
Brak możliwości oględzin towaru
Potencjalnym klientom często przeszkadza fakt, iż nie można dotknąć czy powąchać towaru przed jego zakupem, tłumaczą, że nie będą brali kota w worku, bo nie wiadomo, jakiej jakości tak naprawdę jest dana rzecz. Ten defekt powoduje, że konsumenci zwyczajnie rezygnują z zakupów.
RADA: poza zdjęciami, prezentacjami i dokładnymi opisami towarów zaoferuj klientom możliwość przetestowania towaru, wyślij próbkę. W ten sposób nie tylko wyrazisz zrozumienie dla ich problemu, ale także okażesz się godnym zaufania sprzedawcą.
Bezgotówkowe transakcje
Wiele osób przeraża możliwość płacenia za pomocą przelewów lub kart kredytowych, gdyż boją się, że nie jest to bezpieczne.
RADA: wyjdź im naprzeciw i zaoferuj płatność przy odbiorze. Stwórz artykuł, który zapewni o bezpieczeństwie takich transakcji i zamieść na swojej stronie. Poproś eksperta o wywiad i również opublikuj go na witrynie. Ponadto możesz zaproponować klientom natychmiastowy kontakt w razie jakichkolwiek wątpliwości.
Wyżej wymienione porady to tylko nieliczne sposoby radzenia sobie z niedociągnięciami sklepów internetowych. Wystarczy chwilę posiedzieć i zastanowić się nad problemem, a na pewno wówczas wpadnie nam do głowy jakiś kreatywny, innowacyjny pomysł. Dodatkowo umiejętność zmiany wady w zalety działa korzystnie na walkę z konkurencją, która nie potrafi usunąć tego typu przeszkody ze swej drogi do pełnego sukcesu, dzięki temu to Ty będziesz pierwszy na mecie!