Poradnik Przedsiębiorcy

Zgubiona przesyłka przez Pocztę Polską - jak zaksięgować?

Zajmuję się sprzedażą wysyłkową. W jaki sposób ująć w ewidencjach księgowych (KPiR + VAT) następującą sytuację - Poczta Polska zgubiła paczkę o wartości 200 zł i w ramach rekompensaty wypłaciła odszkodowanie w wysokości 150 zł.

Bartłomiej, Złoty Stok

 

Otrzymane odszkodowanie stanowi przychód, który w dacie otrzymania należy wykazać w kol. 8 KPiR - Pozostałe przychody. Podstawą księgowania w tym przypadku będzie dowód wewnętrzny, pod który należy podpiąć wyciąg bankowy potwierdzający wpływ odszkodowania na rachunek bankowy.

Natomiast jeżeli chodzi o fakturę sprzedaży, której dotyczyła zgubiona przesyłka, o ile nie trafiła ona do obiegu prawnego, a Pan nie otrzymał pieniędzy, może Pan dokonać anulowania faktury.