Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły z dnia 2018-01-01

Jak założyć przedszkole - wszystko co warto wiedzieć!

Jak założyć przedszkole - kwestie formalne Prywatne przedszkole to z pewnością dochodowy interes. Jednak założenie własnej placówki jest dosyć skomplikowane. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak założyć przedszkole! czytaj dalej

Gotowe wzorce umów - wady i zalety

gotowe wzorce umów Często w celu zaoszczędzenia czasu korzysta się z gotowych wzorców umów. Jakie wady i zalety mają gotowe wzorce umów? Jakie elementy musi posiadać gotowy wzorzec? Czy warto z nich korzystać? Przeczytaj i sprawdź! czytaj dalej

Spółdzielnia socjalna – dofinansowania i wsparcie

Spółdzielnia socjalna - skąd uzyskać wsparcie? Nie możesz podjąć pracy na etacie ani nie jesteś w stanie założyć firmy? Może spółdzielnia socjalna? czytaj dalej

Cechy osobowości prezesa a faza cyklu gospodarczego

Cechy osobowości prezesa a rozwój gospodarki Cykl koniunkturalny składa się z czterech faz: ożywienia, rozkwitu, recesji oraz depresji. Okazuje się, że odmienne cechy osobowości prezesa pozwalają skutecznie zarządzać firmą w poszczególnych etapach rozwoju gospodarki. Dowiedz się więcej! czytaj dalej
2018-01-01

HR w praktyce

Rozpraszacze w miejscu pracy – jak sobie z nimi poradzić?

rozpraszacze Wydajny pracownik potrafi utrzymać wysoki poziom koncentracji przez większą część dnia pracy pod warunkiem, że w biurze nie będą obecne czynniki, które będą odwracać jego uwagę. Dowiedz się, jakie rozpraszacze możemy spotkać w miejscu pracy! czytaj dalej

Styl rozwiązywania konfliktu w negocjacjach

Styl rozwiązywania konfliktu a negocjacje Styl prowadzenia negocjacji zależny jest od charakteru uczestników oraz warunków w jakich są one przeprowadzane. Konflikty w negocjacjach natomiast są często spotykanym zjawiskiem. Sprawdź, jaki jest skuteczny styl rozwiązywania konfliktu! czytaj dalej

Trudny negocjator – jak sobie z nim poradzić?

Trudny negocjator - znajdź na niego sposób! Przy stole negocjacyjnym możesz spotkać niełatwego przeciwnika. Czy wiesz, jak z nim rozmawiać? Zachowaj się umiejętnie, a nic nie przeszkodzi ci w wypracowaniu korzystnego porozumienia. Trudny negocjator? Sprawdź, jak sobie z nim poradzić! czytaj dalej

Najem a prowadzenie działalności gospodarczej

Najem a działalność gospodarcza Najem to niezwykle popularny stosunek gospodarczy - zajmują się nim zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Jak stwierdzić, czy wynajmujący interesuje się najmem profesjonalnie czy też nie? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat! czytaj dalej

Osobowość wpływa na Twoją karierę zawodową

osobowość Osobowość wpływa na nasze indywidualne zachowania, program działania, myślenia, a nawet na przebieg kariery zawodowej. Czy będąc osobą introwertyczną, jesteśmy skazani na pracę w zaciszu biurowym, a tym samym ścieżkę kariery pozbawioną awansów? czytaj dalej
2018-01-01

HR w praktyce

Odmowa awansu ze strony pracownika – jak sobie z nią poradzić?

odmowa awansu Nie każdy pracownik marzy o objęciu nowego stanowiska, które będzie wiązało się z wykonywaniem dodatkowych obowiązków. Odmowa awansu może się niekiedy zdarzyć w prowadzonym przedsiębiorstwie. Jak sobie z nią poradzić? czytaj dalej
2018-01-01

HR w praktyce

Profil pracownika na Facebooku – dlaczego nie warto go przeglądać?

Profil pracownika na facebooku - czy warto go oglądać? Zdarzyło ci się oglądać profil pracownika na Facebooku? Nie warto przeglądać kont na portalach społecznościowych zatrudnianych osób. Nie ingeruj w ich życie prywatne. Sprawdź, jakie mogą wyniknąć z tego konsekwencje i dlaczego lepiej tego nie robić! czytaj dalej
2018-01-01

HR w praktyce

Kwalifikacje zawodowe pracownika a znalezienie pracy

Kwalifikacje zawodowe pracownika Pracodawcy niechętnie zatrudniają pracowników z wysokimi kompetencjami. Czy szefowie zazdroszczą bogatego doświadczenia i dyplomu prestiżowej uczelni? Sprawdź, z czego wynika niechęć do zatrudniania osób, które posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe! czytaj dalej
2018-01-01

HR w praktyce

Rekrutacja Open House – czy warto wypróbować ją w małej firmie?

Open House - proces rekrutacji Open House to stosunkowo nowa metoda rekrutacji, która dopiero zaczyna być wdrażana w polskich przedsiębiorstwach. Na czym polega i jakie są jej korzyści? Czy warto się nią zainteresować, prowadząc małą firmę? Dowiedz się, czytając nasz artykuł! czytaj dalej
2018-01-01

HR w praktyce

Zaufanie do pracownika - jak je zbudować?

Zaufanie do pracownika a jego budowanie Ufasz swoim współpracownikom? Mógłbyś powierzyć im zarządzanie przedsiębiorstwem podczas twojej nieobecności? Prowadzenie firmy wymaga wiary w partnerów biznesowych. Sprawdź, jak budować zaufanie do pracownika! czytaj dalej

Komputer w firmie - jak go zaksięgować i amortyzować?

komputer w firmie Komputer w firmie może stanowić kluczowe narzędzie pracy. W jaki sposób należy zaksięgować zakup komputera, czy możliwe jest otrzymanie dotacji na jego zakup? W jaki sposób amortyzować komputer? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej